Om ook nog even een duit in het zakje te doen. Ik heb zowel een R53 als een R55S met N14 gehad. Ik heb bij de N14 geen problemen gehad met de kettingspanner, VANOS, olie in de ecu, hogedrukpomp of overmatige roetophoping. Wel koppeling, lambdasonde en een temperatuursensor. De R53 heb ik geen problemen mee gehad, maar de eigenaar na mij heeft de motor moeten vervangen....
Misschien dat de N14 iets gevoeliger is, maar zo'n rampenblok als hierboven gezegd wordt is het nou ook weer niet. En als je er geen problemen aan hebt vind ik die N14 echt veel prettiger en fijner dan het blok in de R53. Krachtiger, soepeler en meer koppel, hoewel dat op papier misschien nog meevalt is dat in de praktijk echt een wereld van verschil. Het motorkarakter bevalt me gewoon veel meer.
R53 vs R56
- speedy
- NMC Legend
- Marc78
- Nieuw Lid
Bericht
Re: R53 vs R56
Bedankt voor de ondersteuning! Gisteren een rondje mini's gedaan, hadden eigenlijk alleen R55S'en op het lijstje staan, maar zijn na een verassende proefrit voor een een R53 Cooper S checkmate gegaan. Woensdag mogen we m ophalen!
- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Een slechte keuze is het niet; Het is een MINI!
Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie MINI!!

Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie MINI!!

Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Gefeliciteerd! En een Checkmate is een mooie uitvoering kan ik uit ervaring vertellen.....
MINI Cooper S Checkmate -- MINI Clubman Cooper S Hampton
- walliewalrus
- One wheel wonder
Bericht
Is ook zeker een hele mooie uitvoering, kan ik ook uit ervaring vertellenmarcelclemens schreef:Gefeliciteerd! En een Checkmate is een mooie uitvoering kan ik uit ervaring vertellen.....

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors