Motorstorings code?
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Motorstorings code?
Wat voor melding krijg je op het dashboard? Deze melding komt me niet echt bekend voor.
- Maleh
- One wheel wonder
Bericht
Heb me rot gezocht en uiteindelijk bij Beek (Minispeed) een uitgebreidde diagnose laten maken.
Volgens Ghisbert een "bijzonder" probleem, motor verloor ong. 11Kw bij 2500Rpm..
Echt alles nagechecked totdat als enige de Kat over bleef.
Gisteren kat laten vervangen en auto rijd weer als nieuw! Storing weg, probleem opgelost!
Mocht je de kat vervangen is het handig om alle onderdelen die in de buurt zitten gelijk mee te nemen, agz heel de voorkant los moet. In mijn geval de airco condensor. T'is nml een flinke klus!
Heb zelf een vermoeden, gezien een amerikaanse recall dat sommige katalysatoren te vroeg defect gaan..
Iig suc6!
Ik had exact hetzelfde probleem met mn Cooper'07,dakloze schreef:hallo iedereen
sorry dat ik dit topic even kaap maar heb denk ik ongeveer hetzelfde probleem..
R55 clubman S 2009 75K Km
in elk geval dezelfde symptomen...
maw.. minder trekkracht, veel minder en stiller ploffen en een constant terugkerend engine check lampje..
met uitlezen krijg ik ---> zie foto
ik kan deze foutmelding wegschrijven maar na een dag of twee komt ze terug...
ik heb een 2dehands OEM kat klaarliggen en hoop dat het dat is maar ik weet het niet zo zeker meer...
Heb me rot gezocht en uiteindelijk bij Beek (Minispeed) een uitgebreidde diagnose laten maken.
Volgens Ghisbert een "bijzonder" probleem, motor verloor ong. 11Kw bij 2500Rpm..
Echt alles nagechecked totdat als enige de Kat over bleef.
Gisteren kat laten vervangen en auto rijd weer als nieuw! Storing weg, probleem opgelost!
Mocht je de kat vervangen is het handig om alle onderdelen die in de buurt zitten gelijk mee te nemen, agz heel de voorkant los moet. In mijn geval de airco condensor. T'is nml een flinke klus!
Heb zelf een vermoeden, gezien een amerikaanse recall dat sommige katalysatoren te vroeg defect gaan..
Iig suc6!
- speedy
- NMC Legend
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Ik snap dat je pakkingen vervangt maar welke onderdelen in de buurt zou je nog meer moeten vervangen dan?
- frankie
- Volledig MINI minded!
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Zal misschien bij een cooper heel veel werk zijn en dat de hele voorkant eraf moet maar van een cooper s hoeft alleen het hitteschild eraf.
- Maleh
- One wheel wonder
Bericht
Je voorbumper, condensor, radiator..
Ik neem aan dat men "begrijpt" dat de kat en spruitstuk in 1 deel zijn?
T'is een N12 zonder turbo, misschien dat dat het verschil maakt?
Ik neem aan dat men "begrijpt" dat de kat en spruitstuk in 1 deel zijn?
T'is een N12 zonder turbo, misschien dat dat het verschil maakt?

- Maleh
- One wheel wonder
Bericht
speedy schreef:Zal misschien bij een cooper heel veel werk zijn en dat de hele voorkant eraf moet maar van een cooper s hoeft alleen het hitteschild eraf.

- speedy
- NMC Legend
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oh Coopertje, kan me voorstellen dat er dan wat te weinig ruimte is om hem onderlangs eruit te halen.
- dakloze
- Nieuw Lid
Bericht
Het gaat dus idd om een S
Op het dash krijg ik alleen een oranje/geel engine check lampje op de grote klok dat altijd aan blijft.
Heb een nieuwe pakking en nieuwe boutjes en moertjes besteld en schat dat ik op een uur ofzo wel klaar ga zijn.
De sensoren heb ik nog niet besteld want wil eerst zien of het zo verholpen gaat zijn.
Op het dash krijg ik alleen een oranje/geel engine check lampje op de grote klok dat altijd aan blijft.
Heb een nieuwe pakking en nieuwe boutjes en moertjes besteld en schat dat ik op een uur ofzo wel klaar ga zijn.
De sensoren heb ik nog niet besteld want wil eerst zien of het zo verholpen gaat zijn.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors