Overigens hoe bevalt zo'n 'gewone' Cooper? Wel (autobahn)power genoeg? En hoe bevalt de versnellingsbakverhoudingen, bij driepitters is vaak de 2e verrekte lang, moet je bij een beetje bochtig weggetje (zoals een bergpas) erg snel terug naar de één?
Maar de Cooper F56 bevalt boven verwachting goed. Door de twinscroll turbo voelt hij zeer snel aan, en wil het op de Autobahn goed meekomen. Over het algemeen kan op een bergpas de versnelling in z'n 2 blijven, maar af en toe door smalle/langzame bochten met verkeer moet je wel terug naar z'n 1.
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |
Het koppel van de F56 Cooper is heel goed en daarmee komt hij goed de hairpins uit in de Alpen.
Dat rijd fijn heb ik gemerkt tijdens de puzzelrit met Altoonen maar bovenin de toeren kan hij niet meer meekomen met een R53 (JCW of kleinere pulley).
Voor de volledigheid nog even mijn filmpje van deze prachtige tocht
Als ik in de buurt kom ga ik zeker nog eens wat van de passen doen.