Rijgedrag

De 2e generatie vanaf 2006
CooperRob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Rijgedrag

18 jul 2015, 07:14

Wij gaan verhuizen naar een dorp 6 kilometer vanaf de stad gelegen waar wij nu wonen. Vanaf ons nieuwe huis maar de stad is het echt drama;
  • Als wij linksaf het straatje uitgaan komen wij op een 500 meter lange weg met kinderkopjes.
  • Vervolgens een lange rechte weg met 3 snelheidsdrempels die niet boven de 80 genomen kunnen worden (ondanks dat je 60 mag)
  • En nog erger, deze weg heeft flink lager gelegen putdeksels in het asfalt (ik gok een stuk of 25).
  • En een paar van die 'putdekselgaten' zorgen ervoor dat de mini spontaan de andere kant uit wilt.
  • Vervolgens bij het binnenkomen van de stad een stuk asfalt met flinke spoorvorming in aanloop naar een leuke kart bocht.
Nu ben ik zelf niet vies van een goede flauwe grap; andere auto, niet verhuizen, enz. enz. Maar dit is een serieus probleem. Ik heb niet het gevoel (omdat ik geen technische kennis heb) dat het aan een kapot onderdeel ligt maar aan ons bakkie in het algemeen. Kortom wat moeten wij aanschaffen/vervangen om normaal met onze R56-kart naar de stad te kunnen rijden?
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

Re: Rijgedrag

18 jul 2015, 07:52

Klinkt heel lullig... ik zeg Intrax... Die kunnen elk onderstel op maat maken.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

18 jul 2015, 09:33

Ik denk dat we bijna allemaal wel met dat soort wegen te maken hebben en zou mij er niet druk om maken
Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

18 jul 2015, 10:10

Air Ride Kits voor Mini

Paul Mini heeft ook een air ride onder zijn clubman, vraag hem anders om advies in deze.
Heb zo maar ff een site gegoogled, en heb ook geen idee waar Paul zijne gekocht heeft en wat het prijskaartje daaraan was. Maar niet gevraagd blijft onwetend.
Is misschien een optie als je echt iets aan je Mini wilt aanpassen Rob.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

18 jul 2015, 13:53

• Als wij linksaf het straatje uitgaan komen wij op een 500 meter lange weg met kinderkopjes.
Kleinere velg nemen, daarmee krijg je meer bandhoogte, en dus meer rubber en betere demping in het rubber van de band.
Of...je slaat rechtsaf... :mrgreen:
  • Vervolgens een lange rechte weg met 3 snelheidsdrempels die niet boven de 80 genomen kunnen worden (ondanks dat je 60 mag)
Waarom wil je harder dan 80 over een drempel vliegen als je toch maar 60 mag??
  • En nog erger, deze weg heeft flink lager gelegen putdeksels in het asfalt (ik gok een stuk of 25).
Zorg ervoor dat de putdeksel tussen de wielen blijft, of rijd erlangs, ipv er met elke wiel overheen te rijden. Je zou de wegbeheerder kunnen aanschrijven en situatie uitleggen.
  • En een paar van die 'putdekselgaten' zorgen ervoor dat de mini spontaan de andere kant uit wilt.
Zie puntje hierboven. Trouwens, zulke gaten zijn wel funest voor de uitlijning van je wielen.
  • Vervolgens bij het binnenkomen van de stad een stuk asfalt met flinke spoorvorming in aanloop naar een leuke kart bocht.
Wegbeheerder aanschrijven. Maar ja, spoorvorming zorgt er ook voor dat jezelf niet hoeft te sturen. Hier wel uitkijken na een flinke regenbui ivm aquaplanning.
.....Ik heb niet het gevoel (omdat ik geen technische kennis heb) dat het aan een kapot onderdeel ligt maar aan ons bakkie in het algemeen. Kortom wat moeten wij aanschaffen/vervangen om normaal met onze R56-kart naar de stad te kunnen rijden?
Tsja, niks aanschaffen, denk ik, want bijna iedereen op dit forum komt toch van plek A naar plek B met een MINI, sommigen zelfs verlaagd. Een MINI is zeker geen comfort-wonder, en meeste van je klachten hebben hier wel betrekking op. Dus als je al wat zou willen aanschaffen, dan zou dat toch een andere bolide moeten zijn als een MINI. (Alleen is dit antwoord is al geclassificeerd tot flauwe grap... :roll:)
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2015, 18:49

Ik woon in België en ik heb er gewoon mee leren leven.
CooperRob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 jul 2015, 07:48

Heren, dank u allen voor de reacties.
louisvdd76 en Baseman; Ik krijg de grootverbruiker van de Mini (de vrouw) nooit zo ver dat we er dit aan gaan uitgeven. Daarnaast hebben we het budget gereserveerd voor de verbouwing. Daarin is wel een garage-knutsel-schuur budget opgenomen voor de Mini. :icon_top:
BurnoutBram; we gaan ook 500 meter van Belgie af wonen. Ik weet dat als ik de andere kant uit ga, naar Belgica, de weg een nog groter probleem is :?
Robert ; rechtsaf had ik zelf al door :lol: . Het gaat er om dat 1 bepaalde route het slechtste naar boven haalt van ons kartje. Hoopte dat een goede set Koni veren of zoiets (dus een redelijk betaalbare oplossing) 'het probleem' zou oplossen. En helaas kan ik de deksels niet ontwijken want dan moet ik gaan slalommen over twee weghelften.
Comparco ; Het is het probleem van de grootverbruiker. Ik kan hem laten staan (shakeit)
De knutselschuur is ook voornamelijk voor mijn 'ride'.

Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

19 jul 2015, 09:50

Je zou eens kunnen kijken naar Koni FSD; niet als doel verlaging maar voor de andere veerkarakteristiek.
Lang geleden, ergens 2003/2004, toen kwam zo'n Koni-set uit voor de MINI (dus eerste type New MINI). De mensen die destijds zo'n set kochten waren er erg enthousiast over. Maar goed dat is ondertussen ook meer dan 10 jaar geleden, de techniek gaat natuurlijk verder. En wellicht zijn er nu veel betere, slimmere oplossingen.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2015, 11:34

Ik slalom dagelijks over 2 weghelften. Het is dat of iedere maand aangifte doen voor een nieuwe velg.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 jul 2015, 11:35

België heeft echt ruk wegen he
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2015, 12:18

Ja maar wij betalen geen drol ook niet. €350 wegenbelasting per jaar en niks geen BPM of andere zooi. Dan kun je niet verwachten dat je goede infrastructuur krijgt!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 jul 2015, 12:30

nee daar heb je een punt
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”