informatie gevraagd over R55
- steks
- Nieuwsgierig
Bericht
informatie gevraagd over R55
Ik ben voornemens een R55 te kopen en heb een specifieke auto op het oog. Dit betreft een geimporteerde Belgische auto, op zich geen probleem, maar ik wil graag weten wat ik koop. Hij is van jan 2010, met motorcode N14B16A, op kenteken heeft hij 163pk (als het goed is worden ze in Belgie standaard op 163pk gezet), hij zou in Nederland op vol vermogen zijn gezet, is dat dan 174pk of 184pk? Verder zit er een grotere intercooler op en mijn gevoel zegt dat hij wel meer heeft dan 184pk.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: informatie gevraagd over R55
174 pk .
Meestal als er een grotere intercooler opzit dan is er motorisch wel meer gedaan.
Als die alleen chiptuning heeft zou ik hem laten staan want die N14 blokjes zijn erg gevoelig voor alleen software aanpassingen en dan kun je nog wel verrast worden met hele dure reparaties.
Als je dat geen probleem vind dan gewoon van vermogen genieten want het is natuurlijk wel lekker zoveel vermogen met enkel een software aanpassing.
Ik zelf kies ervoor op de auto gewoon stock te laten want heb hiervoor een gechipte cooper s gehad die in de soep is gelopen met een forse schade aan de motor.
Meestal als er een grotere intercooler opzit dan is er motorisch wel meer gedaan.
Als die alleen chiptuning heeft zou ik hem laten staan want die N14 blokjes zijn erg gevoelig voor alleen software aanpassingen en dan kun je nog wel verrast worden met hele dure reparaties.
Als je dat geen probleem vind dan gewoon van vermogen genieten want het is natuurlijk wel lekker zoveel vermogen met enkel een software aanpassing.
Ik zelf kies ervoor op de auto gewoon stock te laten want heb hiervoor een gechipte cooper s gehad die in de soep is gelopen met een forse schade aan de motor.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Alles valt of staat met de kwaliteit van de software. Dat er ook een grotere intercooler op zit geeft in ieder geval al aan dat er meer over nagedacht is dan alleen wat software in knallen. Misschien kun je proberen te achterhalen waar hij gechipt is?
- steks
- Nieuwsgierig
Bericht
Bedankt voor de info, ik heb nog niet in een standaard Cooper S gereden, maar heb wel wat ervaring met hot hatchbacks en in geloof niet dat dit exemplaar "maar" 174pk heeft. Als er alleen een grotere intercooler op is gezet en verder alleen de software is aangepast is het dus verstandig om deze te laten staan. Ik zal wat meer informatie vragen wat betreft de aanpassingen, ik had geen tijd om alles uitgebreid te bekijken toen ik een proefrit maakte, maat als het goed is zit er een complete onderhoudsgeschiedenis bij.
Ik was/ben eigenlijk op zoek naar een JCW, maar kwam deze auto tegen en hij sprak me wel erg aan.
Ik was/ben eigenlijk op zoek naar een JCW, maar kwam deze auto tegen en hij sprak me wel erg aan.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
nou verstandig om te laten staan zullen de meningen over verdeeld zijn maar ik had hem laten staan en een jcw gekocht als het budget het toe laat 

- steks
- Nieuwsgierig
Bericht
Het heeft deels met het budget te maken, maar ik vind dit specifieke exemplaar ook erg mooi, met alle opties/extra's die er op zitten, als het een echte JCW was geweest had ik hem waarschijnlijk al gekocht.
- steks
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb trouwens ook nog een vraag ober het gevoel in het koppelingspedaal, halverwege voelt het alsof je hem ergens doorheen moet drukken en ook bij het opkomen voel je op dezelfde plek een lichte weerstand. Is dit normaal, of zorgwekkend?
- madejo
- 4 op een rij!
Bericht
Dat is niet normaal. Denk dat je dan bij een garage het advies zou krijgen de koppeling te vervangen.
Huidige ride:_ [thumbnail]http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /77651.jpg[/thumbnail]
Vorige ride:__ [thumbnail]http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /75707.jpg[/thumbnail]
Vorige ride:__ [thumbnail]http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /75707.jpg[/thumbnail]
- steks
- Nieuwsgierig
Bericht
Bedankt, ik heb contact opgenomen met de garage om mijn bedenkingen wat betreft de koppeling te uiten en informatie op te vragen omtrent de aanpassingen die uitgevoerd zijn. De kans ik groot dat ik dit exemplaar aan me voorbij laat gaan.
- steks
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb best bemoedigende antwoorden gekregen, het zware ount van het de koppeling was het gevolg van een niet goed gemonteerde onderplaat van het daschboard, het pedaal liep daar tegenaan, dat is bij een volgende proefrit vrij eenvoudig te controleren.
De aanpassingen aan de motor zijn uitgevoerd door een Belgische BMW dealer, ik wil binnenkort nog eens langs gaan om de papieren in te kijken, waar moet ik (specifiek) op letten?
De aanpassingen aan de motor zijn uitgevoerd door een Belgische BMW dealer, ik wil binnenkort nog eens langs gaan om de papieren in te kijken, waar moet ik (specifiek) op letten?
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Dat zou er een JCW tuningskit op kunnen zitten. Weet niet of dit beschikbaar was in België maar daar zou je een certificaat van moeten krijgen waarom het kit nr staat.
Je kreeg dan een ander luchtfilter, uitlaat met JCW logo, ander spruitstuk en nog wat aanpassingen. De dealer zette er dan andere software in.
Je kreeg dan een ander luchtfilter, uitlaat met JCW logo, ander spruitstuk en nog wat aanpassingen. De dealer zette er dan andere software in.
- speedy
- NMC Legend
- steks
- Nieuwsgierig
Bericht
Wederom bedankt, ik zal de dealer nogmaals vragen wat er precies is aangepast en of een een certificaat bij zit. Ik neem aan dat het dan wel goed zit met de betrouwbaarheid (natuurlijk kan de motor altijd nog problemen opleveren).
Ja, geweldig zulke forums, zonder kom je er echt niet uit.
Ja, geweldig zulke forums, zonder kom je er echt niet uit.
- speedy
- NMC Legend
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors