Hallo Allemaal.
Ik ben Mar. Zit al een paar jaar op dit forum en ben inmiddels in het bezit van mijn 2e mini cabrio.
Ik heb mijn auto 2 jaar geleden nieuw gekocht in Amstelveen.
Omdat ik dichter bij Alkmaar woon heb ik daar deze week mijn auto gebracht voor zijn 1e beurt en voor een garantiecheck. De garantie loopt nl. over een week af.
Er staat bijna 17.000 km op de teller.
Nu geeft de dealer hier in Alkmaar aan dat mijn remblokken achter versleten zijn en vervangen moeten worden en dat voor er ook aan zit te komen. ( ik heb nog geen waarschuwingslampjes gehad) Met mijn vorige Mini heb ik 55.000 km gereden en toen waren de blokken nog steeds niet aan vervanging toe.
Ik snap hier dus niets van. Is het normaal dat ze zo snel versleten zijn?
Ik heb een beroep gedaan op garantie omdat ik dit niet normaal vond. Maar zij beroepen zich op slijtage onderdelen en dat het de rijstijl kan zijn. ( ze vonden het wel snel, dat wel)
Ik rijd niet in de stad en rijd ongeveer 15 km naar mijn werk , 4 keer per week, zonder file en niet veel stoplichten.
Wat kan ik hier nu verder mee....
Alvast bedankt.
Remblokken versleten na 17000 km
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Remblokken versleten na 17000 km
Dat is idd wel heel snel... Ik doe er zelfs langer mee...
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Remblokken versleten na 17000 km
sorry maar dat kan echt niet ik heb bij 45d km gedaan met de achterblokken wat geeft de BC aan? Of anders gewoon even door iemand laten meten en
kuch kuch, iemand die geen remblokken verkoopt


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Locatie: Hillegom
Bericht
Re: Remblokken versleten na 17000 km
Hebben ze ook gekeken of ze echt versleten zijn of geeft de computer het alleen aan?
Bij mijn MINI kreeg ik na 20.000 km ook een melding dat ze bijna versleten waren,
terwijl ze nog niet eens over de helft waren.
Ik heb het gewoon gereset als zijnde vervangen en tot iets van 45.000 km doorgereden.
Bij mijn MINI kreeg ik na 20.000 km ook een melding dat ze bijna versleten waren,
terwijl ze nog niet eens over de helft waren.
Ik heb het gewoon gereset als zijnde vervangen en tot iets van 45.000 km doorgereden.
- doubledutch
- One wheel wonder
Bericht
Re: Remblokken versleten na 17000 km
Toevallig vandaag ook bij Maaral remblokken voor moeten laten vervangen na 40.000 km waarbij ook bleek dat remschijven voor vernieuwd moesten worden.Dit is onze 5e mini,allemaal max 50.000 km mee gereden maar nog nooit hoefden we de remschijven laten vernieuwen.Dit is wel onze 1e automaat.Zou het kunnen zijn dat daardoor slijtage groter is?
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Remblokken versleten na 17000 km
Maar is erg hmmm BMW minded iets minder MINI minded niet erg maar met dit soort dingen doen ze vaak wat bij een 3 serie of 5 serie word gedaan. Want daarbij word door de dealer eigenlijk nooit alleen blokken vervangen. En word altijd het advies gegeven blokken en schijven tegelijk te vervangen.doubledutch schreef:Toevallig vandaag ook bij Maaral remblokken voor moeten laten vervangen na 40.000 km waarbij ook bleek dat remschijven voor vernieuwd moesten worden.Dit is onze 5e mini,allemaal max 50.000 km mee gereden maar nog nooit hoefden we de remschijven laten vernieuwen.Dit is wel onze 1e automaat.Zou het kunnen zijn dat daardoor slijtage groter is?

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Remblokken versleten na 17000 km
Uhm JA, zeker wel!
Een automaat duwt veel meer door en je remt ook niet, of veel minder, af op de motor. Remmen slijten echt harder bij een automaat.
Een automaat duwt veel meer door en je remt ook niet, of veel minder, af op de motor. Remmen slijten echt harder bij een automaat.
BurnoutBram schreef:Nee.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors