Beste,
Vorige week mijn 2007 cooper S opgehaald, auto rijd super goed maar de motorkap vlak boven de turbo is echt vreselijk heet na een stuk rijden zo heet dat je je hand er niet op kan houden.
De luchthapper is ook een beetje verbogen door de hitte denk ik.
euh... is dit normaal ?
Hoor graag van jullie
Cooper S heeeel heet
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper S heeeel heet
Mijn uitlaat temp hangt rond de 670 graden.... Daar hou je dus idd niet je hand op 

- ajede
- Volledig MINI minded!
- xelling
- Nieuwsgierig
Bericht
okay bedankt allen
Wil nog wel mijn luchthapper vervangen want dat is toch fraaier, is deze makkelijk los te maken ?
Wil nog wel mijn luchthapper vervangen want dat is toch fraaier, is deze makkelijk los te maken ?
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
Bericht
Ja. Aan de binnenkant zit 1 schroefje en aan de buitenkant moet je er een schroevendraaier tussen steken en er uit wippen. Pas op voor je lak.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
bij veel scoops zit er geen schroefje aan de binnenkant maar een clip met borghaakjes die je samen moet knijpen en dan door het gat kunt drukken.
Ik ben persoonlijk geen voorstander om dingen te demonteren met schroevendraaiers maar dat moet je zelf weten
De scoop kun je namelijk gewoon met je handen eruit klikken/trekken en is toch wat veiliger als een schroevendraaier eronder zetten.
Ik ben persoonlijk geen voorstander om dingen te demonteren met schroevendraaiers maar dat moet je zelf weten

De scoop kun je namelijk gewoon met je handen eruit klikken/trekken en is toch wat veiliger als een schroevendraaier eronder zetten.
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Vergeet niet om even vooraf wat nieuwe clips bij de dealer de halen, want degene die je eruit komen kun je niet meer hergebruiken.
Je hebt 6 nieuwe nodig.
Mocht je toch besluiten om een schroevendraaier of kunstof hevel (laatste is beter dan een schroevendraaier), te gebruiken, plak dan de lak van je motorkap kant even af met wat ducktape of zo, dan heb je in ieder geval wat extra bescherming
Je hebt 6 nieuwe nodig.
Mocht je toch besluiten om een schroevendraaier of kunstof hevel (laatste is beter dan een schroevendraaier), te gebruiken, plak dan de lak van je motorkap kant even af met wat ducktape of zo, dan heb je in ieder geval wat extra bescherming

- Barracuda_82
- Mod virus alert!
Bericht
Die clips kun je toch gewoon, mits niet afgebroken, opnieuw gebruiken? Ik heb mijn scoop er nu een paar keer in- en uit gehaald en op één afgebroken clip na blijft de rest gewoon werken..
- speedy
- NMC Legend
Bericht
als de clips er normaal uitkomen kun je ze ook weer gebruiken ja.
maar kan nooit kwaad om paar nieuwe achter de hand te hebben
maar kan nooit kwaad om paar nieuwe achter de hand te hebben

- xelling
- Nieuwsgierig
Bericht
De vraag is nu krijg ik mijn verbogen scoop door verhitting weer enigszins recht, een hele nieuwe erop zetten is ook wel weer een beetje zonde
- speedy
- NMC Legend
Bericht
recht krijg je niet meer 
De scoops zijn aangepast ivm vervorming door de hitte dus met een nieuwe krijg je dat deukje in het midden bovenop niet meer.

De scoops zijn aangepast ivm vervorming door de hitte dus met een nieuwe krijg je dat deukje in het midden bovenop niet meer.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors