zoals jullie misschien al wisten laat de coating los op diversen plekken onder de spoiler (het zwart glanzende gedeelte wat in je achterklep valt).

Ik heb dit met de dealer besproken en laten zien en die hebben geprobeerd dit onder de garantie te laten vernieuwen en vervangen maar BMW GROUP Nederland was het hier niet mee eens ondanks dat de auto nog geen 3 jaar oud is (lak garantie is drie jaar).
Ik heb zelf contact gehad met Mini Nederland:

En ik kreeg gisteren deze reactie:

Ik kan erg goed opschieten met de mensen van Dusseldorp Apeldoorn en ook de service is heel goed maar ik wil toch dat mini dit gewoon netjes afhandeld en heb vanochtend de dealer gebeld met de mededeling dat ik de zaak bij Arag neerleg en dat die er werk van gaan maken.
Ze snapte dit volledig maar ik kreeg toch de vraag om vanochtend nog even langs te komen zodat we het toch misschien op een andere manier kunnen oplossen ipv van dit gedoe enz....
Vanochtend geweest voor een lakmeting onder de spoiler (meten is weten en ze willen zeker weten of het de originele lak is), maar het apparaat begaf het dus helaas.
Er stond nog een coupe dus daar ook even onder de spoiler het frame bekeken en verdomme daar liet ook de hele toplaag los en dus ook allemaal matte plekken ipv mooi gloss in zijn geheel

Er had ook een roadster gestaan vanochtend die had het complete deel helemaal mat zwart (dacht dat het altijd gloss was maar als ze dat zeggen dan zal het zo zijn)
Beetje over en weer discussie gevoerd over "is het normaal" ja of nee en ik blijf bij mijn standpunt dat het niet normaal is ondanks dat die andere coupe het ook heeft

Ik wil jullie coupe/roadster rijders is vragen om te kijken of jullie ook matte plekken hebben zoals op de foto's hierboven te zien ??!
De dealer zit er natuurlijk een beetje tussen in en wil het graag oplossen dus gaan nogmaals met BMW Nederland in discussie waarom dit niet gewoon onder de lak garantie valt wat het merk MINI geeft.
Ondertussen heb ik de zaak wel bij Arag gemeld en die gaan uitzoeken of ik recht heb op een nieuw spoiler deel.
Ook verschuilen de dealer en mini Nederland zich onder het feit dat het een "aanbouwdeel" is en die niet vallen onder de lakgarantie maar dat lees ik niet terug in de garantie voorwaarden dus ik wil dat nog wel even haarfijn uit laten zoeken.
Het is namelijk niet zomaar ff te spuiten want het is waarschijnlijk poederlak en het gedeelte komt zo af fabriek in glans binnen.
Ik ben benieuwd hoe het er bij jullie uitziet.