HELP! Knop in deur voor sluiten/open is losgeschoten!

De 2e generatie vanaf 2006
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast

HELP! Knop in deur voor sluiten/open is losgeschoten!

03 apr 2015, 12:14

Hallo,

Het knopje plus hendeltje aan de passagierszijde van mijn R56 (2012) is losgeschoten van de rest van met sluit mechanisme. De deur gaat nog wel gewoon open van binnen uit met de gewone hendel en met de AB maar het knopje, dat vlak bij het raam zit, beweegt niet meer mee. Het deel waar de ellipsen op zitten kon ik wel verwijderen daar had ik al ervaring mee na hulp van Chico. Daardoor kon ik het knopje inclusief stangetje er zo uithalen omdat het los zat. Maar het mechanisme zit achter het middengedeelte in de deur en dat kan ik niet makkelijk verwijderen.

Heeft iemand ideeën of suggesties hoe het hendeltje weer vast te zetten?

Thanks.
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Re: HELP! Knop in deur voor sluiten/open is losgeschoten!

03 apr 2015, 14:50

Portier afdekking binnenzijde losklikken
Zijruit verwijderen
Raammechanisme / deurkaart vervolgens rondom losschroeven en verwijderen
Stangetje met knop terug klikken in/naar het portiersslot , (mogelijk is het kunststof klemmetje kapot)
daarna alles in omgekeerde volgorde weer monteren
zijruit eerst afstellen voordat de portier afdekking weer terug geklikt kan worden.

Als je sleutelervaring hebt is het redelijk vlot te doen, ben je minder handig dan ben je zo een paar uur bezig.
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: HELP! Knop in deur voor sluiten/open is losgeschoten!

24 apr 2015, 15:55

check ook ff de DIY voor het vervangen van frontspeakers. Er staat daar goed aangegeven hoe je deurpaneeel kunt verwijderen (ging bij mij prima!):
DIY vervangen frontspeakers

Succes.
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”