R56 Cooper S van Beek auto racing 214pk!

CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

10 mei 2007, 09:33

Hans schreef:Man, wat denk je met 310nm in een mini.. dan kan je misschien je vader met zijn M5 wel achter je laten :wink: let wel op.. misschien :mrgreen:
Natuurlijk.... :roll:

Ben overigens wel benieuwd hoe het rijd. :wink:
k33z schreef:Ik blijf het toch vreemd vinden dat de Mini's zo veel problemen houden (zo te lezen ook in de R56) met tractie in het nat.

Dat is iets wat mij heel erg opvalt sinds ik in mijn GTI rij. Zelfs met 270pk op de voorwielen VEEL minder wielspin dan met de Mini.
Het is natuurlijk niet echt een probleem, maar als je ietsje te hard optrekt of gas geeft in een bocht gaat meteen dat Traction Control lampje knipperen. De "normale" GTi heeft dit absoluut niet.
Dit is echt precies zoals ik het dus ook ervaar heb met de MINI en de Golf en ik snap er geen reet van. Ik kan me niet voorstellen dat het dat extra gewicht is wat de Golf mee moet sjouwen, of dat hij voorin misschien veel zwaarder is dan de MINI, want het blijven een hoop NM's koppel en in verhouding heeft de Golf waarschijnlijk meer dan de R56. Ik weet het niet.

Overigens moet ik er dan weer wel bijzeggen dat het wel een stuk rij fun is. De MINI is speelser (nog steeds) dan de GTi. Nou weet ik natuurlijk niet hoe dat zit met een 270 pk versie, maar bij de "normale" GTi is dit in mijn ogen in ieder geval wel zo.
Jenkins schreef:Afblijven dus.
Dat is dus ook een beetje mijn vrees. We zullen het zien. :mrgreen:
Afbeelding
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

10 mei 2007, 09:42

Zeker weten dat de Mini een veel speelsere auto is! De GTI is beter op hoge snelheden (bijvoorbeeld op snelle bochten op een circuit), maar in de kleine korte bochten en rotondes e.d. is de Mini VEEL speelser.

Wat dat aangaat mis ik mijn R53 nog wel eens, heb daar een hoop fun in gehad.

Maar ik heb daarna met de R56 gereden en daar vond ik de fun die ik met de R53 had al uit. De R56 vind ik min of meer hetzelfde als de GTI kwa driving-fun. De R53 staat daar duidelijk boven.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 mei 2007, 10:01

Wanneer gaan wij het circuit op k33z? :mrgreen:
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

10 mei 2007, 10:26

Geen idee Hans, ik ben een week of 4 geleden met Gummen geweest. Dat vond ik erg cool.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 mei 2007, 11:52

21 mei ben ik weer op zandvoort met Berthil.. dan zullen we zien of een GTI sneller is :()

En even over dat warm worden van de R56 motor, dankzij mijn olietemperatuur meter weet ik wanneer ik gas kan geven bij 80 graden is die goed warm en op het circuit wordt die max 105 graden.. dus 50 graden warmer wordt die niet zo snel.. dus zit die jongen niet zo bang te maken :wink:
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 mar 2007, 15:58

10 mei 2007, 11:58

Ik zat al helemaal te bibberen van schrik :wink:
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

10 mei 2007, 12:00

Hans schreef:21 mei ben ik weer op zandvoort met Berthil.. dan zullen we zien of een GTI sneller is :()

En even over dat warm worden van de R56 motor, dankzij mijn olietemperatuur meter weet ik wanneer ik gas kan geven bij 80 graden is die goed warm en op het circuit wordt die max 105 graden.. dus 50 graden warmer wordt die niet zo snel.. dus zit die jongen niet zo bang te maken :wink:
Dummy modus ;)

Is de olietemperatuur niet iets anders als de temperatuur binnen in de motor bij de cilinders zelf zeg maar?
Afbeelding
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

10 mei 2007, 12:18

Wat is er 21 mei Hans? Heb jij trouwens enig idee wat jij en Berthil voor tijden reden op Zandvoort? Zonder semi-slicks natuurlijk :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

10 mei 2007, 12:31

FastBunny schreef:
Hans schreef:En even over dat warm worden van de R56 motor, dankzij mijn olietemperatuur meter weet ik wanneer ik gas kan geven bij 80 graden is die goed warm en op het circuit wordt die max 105 graden.. dus 50 graden warmer wordt die niet zo snel.. dus zit die jongen niet zo bang te maken :wink:
Dummy modus ;)

Is de olietemperatuur niet iets anders als de temperatuur binnen in de motor bij de cilinders zelf zeg maar?
Ook in Dummy modus...;
Zit de olietemp. sensor niet onderin het oliecarter?
Oftewel; ver weg van de cylinderwanden c.q. eigenlijke warmtebron?

:?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

10 mei 2007, 12:40

k33z schreef:Heb jij trouwens enig idee wat jij en Berthil voor tijden reden op Zandvoort? Zonder semi-slicks natuurlijk :)
Ik dacht 2.11 met gare banden waar allemaal stukjes waren uitgebroken en 200 pk.
Hier dacht ik daarvan een filmpje, maar ik kan het niet zien op het werk.
De snelle ronde op film had een langzame start omdat net daarvoor nog een auto werd weggesleept in de laatste bocht.

21 mei heb ik slicks en wat pk's meer. dus ik ben benieuwd.


De cilinderwand temperatuur ligt natuurlijk vele malen hoger dan de olietemperatuur.
De uitlaatgastemperatuur ligt zo op 900 graden, dat zie je toch ook niet aan de olietemperatuur.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 mei 2007, 13:04

:oops: ik dacht dat het wel meeviel met de temperatuur stijging.. tuurlijk weet ik dat de cilinderwanden wel warmer worden.. maar 50 graden verschil is gelijk zoveel!! maar ik zeg niks meer :wink:

Ja, k33z zonder slicks weet ik het ook niet.. maar ik heb ook nog steeds geen schone ronde kunnen rijden..
21-Mei is vrijrijden maar dit is op een maandag en die zijn lekker rustig..
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

10 mei 2007, 16:34

Ik wacht er even mee totdat er meer duidelijkheid is over de betrouwbaarheid etc. en natuurlijk ook de resultaten van MTH afwachten ;)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 mei 2007, 16:51

Ja, das lekker voor je garantie.. alsof MTH iets doet..
Je kan natuurlijk ook aan Beek vragen of ze de turbodruk nog iets terug schroeven.. naar 200pk ofzo.. Works komt ook 195pk dus 200pk moet zeker lukken (214pk trouwens ook wel :wink: )
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

10 mei 2007, 18:48

D'r zullen waarschijnlijk snel meer tuners komen die dat ding sneller kunnen maken én het ook nog betrouwbaar kunnen doen. :wink:

Maar ja, dat kost je wel duiten en of je er nou echt zo gruwelijk op vooruit gaat... Als je zoiets doet moet je het goed doen toch? (4x4 (80% achter 20% voor) maken, 350 pk, wat onderdeeltjes vervangen, keramische remmen eronder, interieurtje aanpassen, enzovoorts :mrgreen: )
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 mei 2007, 19:02

Dan moet je een R53 nemen :wink: En wie zegt dat die Beek versie niet betrouwbaar is...

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”