'getonk' en 'geknars' na plaatsten schroefset.

De 2e generatie vanaf 2006
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

'getonk' en 'geknars' na plaatsten schroefset.

16 mar 2015, 18:22

Wie kan mij vertellen waar dit geluid vandaan komt? Als de auto bij de eerste start in de ochtend een bocht achteruit maakt is het niet om aan te horen (geknars). Bij snelle bewegingen van links naar rechts hoor je het over het algemeen bij de beweging naar rechts(getonk). De lager bovenaan is al vervangen maar ook dit mocht niet helpen. De garage heeft alles gekeken of het goed vastzit en ook hier kwam niets raars uit.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: 'getonk' en 'geknars' na plaatsten schroefset.

16 mar 2015, 18:42

Al eens op een 4-kolomsbrug gezet?

Want ik denk dat het je swaybar is, althans.. de koppelstangen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mar 2015, 19:09

Is de set nieuw?
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

16 mar 2015, 19:15

BMX schreef:Al eens op een 4-kolomsbrug gezet?

Wat kan er mis zijn met de (koppel)stangen?
Casper schreef:Is de set nieuw?
Nee, het set is gebruikt.
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mar 2015, 19:23

Ik heb aardig wat van die rammeltjes gehad, met de nadruk op gehad gelukkig. De reden dat ik vraag of die nieuw was omdat als de set nieuw is het interieur van de veer los is zodat je alles kan instellen zoals jij het wil. De tweede keer had ik het ook maar toen waren de topmounts van de achterveren stuk, dat maakt ook zo'n geluid en dat kan je pas zien als je de mounts eraf haalt. Kijken of het vast zit heeft geen nut want het gaat om het hart van de mounts

Suc6 man
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mar 2015, 19:26

RobbertKoppies schreef:

Die zijn te lang en kunnen tijdens t sturen vanalles raken. Kijk maar eens in de zoekfunctie, zijn veel mensen die er last van hebben/hadden.
Zijn verschillende oplossingen, beetje afhankelijk welk type MINI je hebt.

Ja kan lager gaan rijden of hoger, of andere koppelstangen nemen, of losmaken, of toch even op een 4koloms brug zetten en kijken wat er allemaal gebeurd onder de auto.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

16 mar 2015, 19:28

BMX schreef:
RobbertKoppies schreef:

Die zijn te lang en kunnen tijdens t sturen vanalles raken. Kijk maar eens in de zoekfunctie, zijn veel mensen die er last van hebben/hadden.

Ja kan lager gaan rijden of hoger, of andere koppelstangen nemen, of losmaken, of toch even op een 4koloms brug zetten en kijken wat er allemaal gebeurd onder de auto.
Er zitten korte koppelstangen onder. Ik heb een R56S :)
marinusrules
Be Mini
Be Mini

16 mar 2015, 20:24

RobbertKoppies schreef:
BMX schreef:
RobbertKoppies schreef:

Er zitten korte koppelstangen onder. Ik heb een R56S :)
Zijn de koppelstangen niet kort zodat ze teveel onder spanning staan en ergens in de wielkast langs op schuren? Heb dit ook gehad toen ik de schroefset monteerde op m'n vorige ride.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”