Haha ik kreeg laatst het mooiste commentaar ooit! Wat me wel niet bezielde om stickers en een spoiler op zo'n auto te plakken.. Zo'n auto moet klasse uitstralen.
Tijd voor een update, weer bezig geweest met de motor, het opmeten van de voorwielophanging, het spuiten van het een en ander, en zo verder
Kleine teaser alvast van de voorwielophanging
Motorruimte al deels in de primer
Ook pa aan de poets
Stuurhuis gepoetst en ontvet
Motor gepoetst, ontvet, en gespoten in hittebestendig zilver. nog fftjes wachten op het filterhuis met oliekoeler aansluiting en dan kan ie weer dicht.
Na wat babbeltjes met Patrick Visser (P Motorsport) besloten om te proberen nog wat meer vermogen uit de M54 te gaan persen. Patrick is samen met Ian bezig met een M50B25 inlaatspruitstuk op de M54 te bouwen, dit om de inlaat te optimaliseren voor een Supercharger:
(foto van Ian)
Nu is het mijn bedoeling om met deze mod meer atmosferische Pk'tjes te creeëren. Volgens amerikaanse dyno charts zorgt dit inlaatspruitstuk voor een winst van 37pk (225pk -> 262pk) op een standaart motor. Nu is mijn doel stiekem toch die 300pk te gaan halen, maar met 280+ bij 7000 toeren ga ik heel blij zijn.
Het grote verschil van dit spruitstuk is wel dat je qua koppel er niet op vooruit gaat, maar ook niet achteruit (amerikanen gelovende). maar je wel dus veel top-end vermogen krijgt. Nu gaat ik dit samen met een straightpipe, verder open inlaat, misschien grotere injectoren, 7000 toeren, en verder wat chip aanpassingen (glaskep positie, meer inspuiting) laten afstellen op de bank om het optimale eruit te halen.
Deze week een spruitstuk ophalen met dank aan mijn sponsor Molenaar, en dan even kijken in hoeverre ik mijn kop aan moet passen.
Als je wat meer vermogen wilt zou je ook eens bij www.turbobandit.com kunnen kijken. Deze mannen weten heel wat vermogen uit motoren te persen.
Verder kan ik iedereen aanraden hun filmpjes op you-tube te bekijken. Mafkezen ks nog voorzichtig geschreven.