Vandaag een boodschap wezen doen en ik liep naar de auto en wilde de portieren openen met de afstandsbediening op de sleutel. Helaas de deur ging niet open, dus dan maar even de mechanische sleutel. Meteen gaat dan je alarm af dus snel de sleutel in het contact om die "herrie" uit te zetten. Meteen even de sleutel van de vrouw geprobeerd maar die werkt ook niet dus ligt hoogstwaarschijnlijk dus niet aan batterij in sleutel. Even alle zekeringen die deel uit maken van het centrale deurvergrendeling systeem F9, F19 door gemeten maar die zijn beide goed.
Er zitten ook wat relais in maar daar heb ik geen reserve van op de plank liggen om even fout te zoeken dus waarschijnlijk maar even de dealer bezoeken.
Iemand dit zelf al eens ervaren en een mogelijke oplossing of tip waar ik nog even naar kan kijken voordat ik volgende week even een bezoek breng aan de dealer?
Het betreft een 2e gen MINI Cooper R56 uit 2006/dec. Ik zal in ieder geval mocht ik er zelf niet uitkomen hier terugkoppelen wat de oplossing was zodat misschien een ander er in de toekomst zijn voordeel mee kan doen.
Gr. Milco
Centrale deur vergrendeling spontaan ermee opgehouden
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Marcel1973
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Centrale deur vergrendeling spontaan ermee opgehouden
Ik heb het met de R53 gehad. Ging niet open op de ab aan de bestuurderskant, andere kant wel en bij wegrijden gingen beide wel op slot. Is een standaard R50-53 dingetje begreep ik toen.
Dat zat toen in het slotmechanisme. Deur moest open en een nieuw slot erin.
Slot was EUR 75, erin zetten door een "expert" ca half uurtje.
Geen idee of dat ook een R56 probleem is. Denk dat Spenki wel een tip/oplossing heeft.
Dat zat toen in het slotmechanisme. Deur moest open en een nieuw slot erin.
Slot was EUR 75, erin zetten door een "expert" ca half uurtje.
Geen idee of dat ook een R56 probleem is. Denk dat Spenki wel een tip/oplossing heeft.
Mini Cooper S | R53
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Bedankt voor de tip Marcel. Ik heb even gekeken op internet en in de service manual van Bentley publishers en ik verwacht dat het in de ontvanger zit. Die zit bij mij als het goed is in de automatische dimmende binnenspiegel en misschien heeft het iets te maken met het feit dat ze afgelopen dinsdag/woensdag mijn voorruit hebben vervangen en misschien bij het terugplaatsen van de regensensor misschien iets losgetrokken hebben van de ontvanger. Morgen als het licht is maar eens nader bekijken.
Thx. Milco
Thx. Milco
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Nou, de oorzaak is bekend, ze hebben bij het plaatsen van de voorruit iets niet goed afgekit. Ik heb een lekkage rond de binnenspiegel, het plafond is daar nat. Toen ik het spiegel bewoog om nader te inspecteren liep het water uit de spiegel op de plaats van de sensor voor het automatisch dimmen van de binnenspiegel. Dat wordt morgen terug naar de dealer, dat wordt waarschijnlijk weer een nieuwe voorruit en een nieuwe binnenspiegel want ik denk dat ze de ontvanger die er in verwerkt zit niet los kunnen vervangen. Tevens de vraag of de sensor voor het automatisch dimmen van de binnenspiegel nog werkt?
Ik zal zo even foto's posten.
Ik heb half december mijn auto bij de dealer aangeboden voor een APK en voor het repareren van de lampensproeiers, die werkten niet. Toen ik de auto op ging halen zat er in 1 keer een scheur in de vorm van een winkelhaak in mijn voorruit. De dader lag op het kerkhof en de APK keurmeester had het niet gezien. Bewijs maar dat die scheur er niet in zat, uiteindelijk besloten om op te geven aan de verzekering en het eigen risico te delen en ieder de helft te betalen. De MINI kon ik afgelopen dinsdag bij de dealer achterlaten maar omdat UNIVE geen samenwerking met BMW/MINI heeft is het door een ander wel erkend glasbedrijf uitgevoerd. Je ziet boven en straks op de foto's het resultaat
.
Op dit moment zit ik wel te balen van dit alles, je brengt een auto die in perfecte conditie is en je krijgt zo je auto terug. Hopelijk wordt het allemaal goed opgelost, gaan we voorlopig maar even van uit.
Milco.
Linkje van klein stukje film om te zien hoe het water uit de binnenspiegel loopt (Facebook). Mocht het niet zichtbaar zijn ivm privacy instellingen, laat het even weten dan probeer ik het op een andere manier zichtbaar te maken:
... _processed

Zie druppel onderaan spiegel hangend....

natte plek rondspiegelvoet

natte plek tussen spiegelvoet en schakelaars voorzijde hemel

Ik zal zo even foto's posten.
Ik heb half december mijn auto bij de dealer aangeboden voor een APK en voor het repareren van de lampensproeiers, die werkten niet. Toen ik de auto op ging halen zat er in 1 keer een scheur in de vorm van een winkelhaak in mijn voorruit. De dader lag op het kerkhof en de APK keurmeester had het niet gezien. Bewijs maar dat die scheur er niet in zat, uiteindelijk besloten om op te geven aan de verzekering en het eigen risico te delen en ieder de helft te betalen. De MINI kon ik afgelopen dinsdag bij de dealer achterlaten maar omdat UNIVE geen samenwerking met BMW/MINI heeft is het door een ander wel erkend glasbedrijf uitgevoerd. Je ziet boven en straks op de foto's het resultaat

Op dit moment zit ik wel te balen van dit alles, je brengt een auto die in perfecte conditie is en je krijgt zo je auto terug. Hopelijk wordt het allemaal goed opgelost, gaan we voorlopig maar even van uit.
Milco.
Linkje van klein stukje film om te zien hoe het water uit de binnenspiegel loopt (Facebook). Mocht het niet zichtbaar zijn ivm privacy instellingen, laat het even weten dan probeer ik het op een andere manier zichtbaar te maken:
... _processed

Zie druppel onderaan spiegel hangend....

natte plek rondspiegelvoet

natte plek tussen spiegelvoet en schakelaars voorzijde hemel

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Gvd Milco, daar ben je mooi klaar mee !!
En bedankt zeggen ze hier toch in het Brabantse, pfff wat een klojo's en dat noemt zich dan ook nog dealer?
Als ze op hun aansprakelijkheid worden aangesproken trekken ze hun keutel in, vreemd dat ze niet alles willen betalen maar wel de helft.
Een goede raad is dan misschien om voordat we onze Mini bij een garage aanbieden er eerst een foto rolletje op leeg te schieten zodat je mogelijk nog wat bewijs hebt
Ben heel benieuwd hoe lang het staartje van dit muisje is, laat je het ons weten?
O ja, en om welke "dealer" gaat het, want dan kan ik daar voortaan met een grote boog omheen rijden
Hoop voor jullie dat het snel en naar tevredenheid opgelost wordt !!
Groetjes Jos
En bedankt zeggen ze hier toch in het Brabantse, pfff wat een klojo's en dat noemt zich dan ook nog dealer?
Als ze op hun aansprakelijkheid worden aangesproken trekken ze hun keutel in, vreemd dat ze niet alles willen betalen maar wel de helft.
Een goede raad is dan misschien om voordat we onze Mini bij een garage aanbieden er eerst een foto rolletje op leeg te schieten zodat je mogelijk nog wat bewijs hebt

Ben heel benieuwd hoe lang het staartje van dit muisje is, laat je het ons weten?
O ja, en om welke "dealer" gaat het, want dan kan ik daar voortaan met een grote boog omheen rijden

Hoop voor jullie dat het snel en naar tevredenheid opgelost wordt !!
Groetjes Jos
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Pffff wat een rukkers. Ben je mooi klaar mee. Vocht in je auto en alle zooi van dien. Sterkte ermee.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Inderdaad, ben er niet blij mee. Auto staat nu bij de dealer alleen moet ik er wel bij vertellen dat de dealer in dezen alleen tussenpersoon is omdat UNIVE geen samenwerking heeft vwb ruitschade met BMW/MINI. Ik kon mijn MINI bij de dealer achterlaten en zij brachten de auto naar een ruitherstelbedrijf. Ondertussen kon ik gratis van de dealer een dikke BMW 3 serie mee krijgen. Het probleem ligt dus niet bij die BMW/MINI dealer maar bij dat ruitherstelbedrijf. Die mogen ook mooi opdraaien voor de schade agv het vocht wat in de auto is binnengelopen. Vanmorgen voordat ik de auto bij de dealer heb achtergelaten nog even op en neer naar Utrecht geweest en toen constateerde ik dat de regensensor ook niet goed functioneerde en daar ook meteen melding van gemaakt. Volgens mij zit de motor van het panorama dak ook daar dus even afwachten. Vocht en elektronica gaan nooit goed samen
hopelijk blijft de schade beperkt. De dealer is NOBRAcars te Uden. Dat met die ruit, ja, bewijs maar dat de scheur er niet in zat. Het ergste vond ik nog dat de APK keurmeester dat totaal niet gezien heeft
Ik stapte in en zag het meteen. Je gaat je dan afvragen wat ze nu eindelijk doen bij zo'n APK? Je moet er maar op vertrouwen dat ze dat doen wat ze beloven en tot nu toe was ik wel tevreden, afhankelijk hoe ze dit gaan oplossen zal bepalen of ik dan nog steeds tevreden ben. Ze hebben me nu een BMW 1 serie diesel met M-sport pakket meegegeven, ook leuk. Wordt vervolgd.......

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
als de scheur in het blikveld zat (recht in het zicht voor de bestuurder), mag de auto niet APK goedgekeurd worden.
Dus, als het daar inderdaad zat en je wel goedgekeurd werd, is de scheur dus overduidelijk ontstaan na de keuring, (toen jij de auto niet in bezit had, maar zij verantwoordelijk waren).
Dus, als het daar inderdaad zat en je wel goedgekeurd werd, is de scheur dus overduidelijk ontstaan na de keuring, (toen jij de auto niet in bezit had, maar zij verantwoordelijk waren).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Zo juist bij de dealer de MINI opgehaald. Wat hebben ze gedaan. Ze hebben zich dit aangetrokken en hebben de auto niet meer terug gebracht naar de ruit hersteller maar hebben zelf de ruit verwijderd en opnieuw geplaatst. Het was schijnbaar duidelijk te zien dat de bevestiging/kit niet voldoende cq goed aangebracht was waardoor het niet in z'n geheel waterdicht afsloot (ben nog vergeten te vragen wie de ruilhersteller was). Het enige wat niet op voorraad was is de spiegel maar die wordt besteld en zodra die binnen is kan ik nog een keer terug komen en dan wordt deze geplaatst en getest. Voor wat betreft kosten hoef ik me niet druk om te maken dat gaat de dealer zelf wel regelen met de ruit hersteller want toen ik hem de foto's en filmpje vanmorgen liet zien schrok hij ook wel en gaf toen meteen aan dat het geregeld zou worden.
Dus Jos, nog steeds tevreden met de dealer, vannacht wel slecht geslapen want er gaan toch scenario's door je hoofd dat zij zich er onderuit proberen te draaien maar daar was geen sinds sprake van, meteen naar het zien van het filmpje werd aangegeven dat ze het gingen regelen dus daar hoef je dus niet met een boog om heen te rijden
Marcel, de scheur zat rechtsonder aan de zijde van de passagiers kant. Het was dus geen APK afkeur maar die scheur zat er niet toen ik hem bracht. Het probleem is dan mijn woord tegen hun woord en ze hebben van de receptie overleg gehad met de APK keurmeester/monteur en die had aangegeven niets gedaan te hebben met / rond het raam. Dat we uiteindelijk het eigen risico gedeeld hebben kon ik mee leven, soms heb je geluk en af en toe een keer pech, that's life.
Nu even weer wachten op een flinke bui regen en mocht dat van de week niet meer gebeuren dan zaterdag de auto wassen, dan weet ik snel genoeg of hij nu (echt) waterdicht is, toch even een slag om de arm houden. De regensensor en het panorama dak zouden goed functioneren dus gaan we ook nog zelf even testen. So far so good.
Dus Jos, nog steeds tevreden met de dealer, vannacht wel slecht geslapen want er gaan toch scenario's door je hoofd dat zij zich er onderuit proberen te draaien maar daar was geen sinds sprake van, meteen naar het zien van het filmpje werd aangegeven dat ze het gingen regelen dus daar hoef je dus niet met een boog om heen te rijden

Marcel, de scheur zat rechtsonder aan de zijde van de passagiers kant. Het was dus geen APK afkeur maar die scheur zat er niet toen ik hem bracht. Het probleem is dan mijn woord tegen hun woord en ze hebben van de receptie overleg gehad met de APK keurmeester/monteur en die had aangegeven niets gedaan te hebben met / rond het raam. Dat we uiteindelijk het eigen risico gedeeld hebben kon ik mee leven, soms heb je geluk en af en toe een keer pech, that's life.
Nu even weer wachten op een flinke bui regen en mocht dat van de week niet meer gebeuren dan zaterdag de auto wassen, dan weet ik snel genoeg of hij nu (echt) waterdicht is, toch even een slag om de arm houden. De regensensor en het panorama dak zouden goed functioneren dus gaan we ook nog zelf even testen. So far so good.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik neem altijd foto's voor ik mijn auto binnen breng voor eender welke fix waar ik niet bij ben. Call me a freak...
Mooi dat het opgelost is!
Mooi dat het opgelost is!
- ThePuffle
- Enthousiast
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Bram ik ben ook zo'n freak maar het heeft me wel gered toen een glasfirma een nieuwe voorruit ging plaatsen en terloops even het hele dashboard bekraste (en vervolgens alles ontkende "nee hoor meneer daar zijn we niet eens geweest").
Gr, Marcel
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Goede lessons learned voor een volgende keer. Ik denk dat ik ook maar toetreed tot de club Freaks

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Ze zeggen wel eens, "drie maal scheepsrecht of al het goede komt in 3 keer". Je zult het niet geloven maar de ruit die er nu wel goed ingeplakt is mag er weer uit en kan vervangen worden door een nieuw exemplaar.
Het Focwa autoruitherstelbedrijf (Car Cool Systems) kan een nieuwe ruit bestellen. Van morgen had het gevroren dus dat kwam goed uit, kon ik meteen de voorruit verwarming proberen. Het resultaat, zie foto.

Na een tiental seconden begon de voorruit te ontdooien en binnen een paar seconden is de ruit dan ijsvrij. Nou bij mij is te zien dat precies de linkerhelft functioneerde en ijsvrij was, rechts dus niet. In de rechterzijde zit een onderbreking dus er komt wederom een nieuwe ruit in. Lullig voor het herstelbedrijf maar dit wordt ruit nummer 2 en ze mogen ook nog voor de kosten van een nieuw binnenspiegel opdraaien dus die gaan er niets aan verdienen.
Hoeveel pech kun je hebben, nou ja, het wordt opgelost en stiekum blij dat het vannacht had gevroren, stel dat je in de zomer een nieuwe voorruit krijgt en dat je pas in de winter er achterkomt dat de helft van je voorruit verwarming niet werkt! Zie dan maar eens aanspraak te maken op de garantie.
We wachten maar weer af dat we gebeld gaan worden dat de ruit binnen is, heeft de vorige keer 2 weken geduurd (zat wel kerst/oud & nieuwjaar periode tussen) dus hopelijk kan er komende week een nieuwe ruit ingezet worden.
Wordt vervolgd.....
Het Focwa autoruitherstelbedrijf (Car Cool Systems) kan een nieuwe ruit bestellen. Van morgen had het gevroren dus dat kwam goed uit, kon ik meteen de voorruit verwarming proberen. Het resultaat, zie foto.

Na een tiental seconden begon de voorruit te ontdooien en binnen een paar seconden is de ruit dan ijsvrij. Nou bij mij is te zien dat precies de linkerhelft functioneerde en ijsvrij was, rechts dus niet. In de rechterzijde zit een onderbreking dus er komt wederom een nieuwe ruit in. Lullig voor het herstelbedrijf maar dit wordt ruit nummer 2 en ze mogen ook nog voor de kosten van een nieuw binnenspiegel opdraaien dus die gaan er niets aan verdienen.
Hoeveel pech kun je hebben, nou ja, het wordt opgelost en stiekum blij dat het vannacht had gevroren, stel dat je in de zomer een nieuwe voorruit krijgt en dat je pas in de winter er achterkomt dat de helft van je voorruit verwarming niet werkt! Zie dan maar eens aanspraak te maken op de garantie.
We wachten maar weer af dat we gebeld gaan worden dat de ruit binnen is, heeft de vorige keer 2 weken geduurd (zat wel kerst/oud & nieuwjaar periode tussen) dus hopelijk kan er komende week een nieuwe ruit ingezet worden.
Wordt vervolgd.....
- speedy
- NMC Legend
Bericht
pff wat een gezeik zeg !
maar aan de ene kant ook mazzel dat je er snel achterkomt en zal vast goed opgelost worden nu 8-)
maar aan de ene kant ook mazzel dat je er snel achterkomt en zal vast goed opgelost worden nu 8-)
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors