Morgen is het zover en kan ik na heel erg lang wachten mijn MCS R55 ophalen.
Zit er sterk aan te denken om hem te laten tunen zodat er meer pk vrijkomt.
Vroeg mij wel af of het dan noodzakelijk is om remschijf en blokken te vervangen om goed te kunnen rijden en of het dan wellicht handig is om ook nog andere zaken aan te passen?
Uiterlijk overmorgen volgen de foto's!
Thanks.
Wanneer PK's omhoog ook remmen en andere dingen aanpassen?
- CFWJacobs
- One wheel wonder
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Wanneer PK's omhoog ook remmen en andere dingen aanpasse
Uhm lijkt me wel handig dat je ook weer fatsoenlijk tot stilstand komt. Weet niet tot hoe ver je wilt gaan??
Maar zelf vind ik de remmen niet zo super geweldig. Na een aantal keer goed rremmen worden ze al snel minder. Maar als je t totaal pakket wilt moet je ook weer aan een schroefset etc gaan denken. Dat t nog strakker stuurt. Want dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk.
Maar zelf vind ik de remmen niet zo super geweldig. Na een aantal keer goed rremmen worden ze al snel minder. Maar als je t totaal pakket wilt moet je ook weer aan een schroefset etc gaan denken. Dat t nog strakker stuurt. Want dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk.
- CFWJacobs
- One wheel wonder
Bericht
Ok, thanks Batje.
Uiteraard wil ik fatsoenlijk tot stilstand komen. :-)
Ik zat te denken aan 220 230 pk, maar heb geen clue hoe goed je dat merkt, dus dat is puur uit ervaring met andere auto's.
Er is dus geen gouden regel als ik het goed heb..
Uiteraard wil ik fatsoenlijk tot stilstand komen. :-)
Ik zat te denken aan 220 230 pk, maar heb geen clue hoe goed je dat merkt, dus dat is puur uit ervaring met andere auto's.
Er is dus geen gouden regel als ik het goed heb..
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Alleen als je ermee het circuit op gaat en langdurig gaat belasten, voor de openbare weg niet.
Maar dan zijn een paar blokjes en remschijven niet genoeg.
Maar dan zijn een paar blokjes en remschijven niet genoeg.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee klopt op en neer naar de winkel of een keer in de ankers op de snelweg zal je t niet merken. Met sportief rijden en stukken flink vlammen begin ik goed te merken dat de remmen het niet meer gaan houden. Vandaar dat er bij mij binnen kort ebc blokken en schijven onder komen. Volgende stap is dan het onderstel.
- CFWJacobs
- One wheel wonder
Bericht
Ok, dus tunen voor meer pks hoeft nog niet meteen te betekenen dat er meer upgrades nodig zijn... Top
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
De remklauwen zijn voldoende voor straatgebruik, eventueel de schijven en blokken upgraden. Nitrac and Carbotech zijn een goede combo.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors