Evolve de-cat. Resonantie?

De 2e generatie vanaf 2006
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Evolve de-cat. Resonantie?

01 jan 2015, 23:40

Goedenavond dames en heren!

Allereerst wil ik iedereen de beste wensen wensen. Maar zoals de titel aangeeft heb ik een vraagje over de decat van Evolve. Afgelopen week heb ik een Evolve decat gekocht met het idee om de 'plofjes en knetteren' van mijn fJCW uitlaat te versterken. Maar hoe zit het eigenlijk met de resonantie? Hiervoor heb ik twee andere uitlaten gehad en bij beide werd ik moe van de resonantie binnen in de auto. Ik zit regelmatig op de snelweg en daar wil ik eigenlijk geen vervelend hoge resonantie hebben. Kan iemand mij dit vertellen? Meningen zijn atijd welkom! :wink:

Ik hoor het graag!
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Evolve de-cat. Resonantie?

02 jan 2015, 11:11

Pas bij 160 krijg je een kleine brom in de auto, die niet storend is. Je hoort dan de uitlaat gewoon een beetje. Denk dat het stock ook al wel zo is. Ik weet t niet, want zolang heb ik niet stock gereden haha

Vooral bij optrekken hoor je wel iets, maar ook dat is minimaal vergeleken met een R53. De 2e gen is zooooo goed geisoleerd! Soms best jammer
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jan 2015, 11:35

Jij kan beter standaard S uitlaat gaan rijden. Jij wil "rally sound" maar tegelijk nergens "last" van hebben.....
Afbeelding
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

02 jan 2015, 12:57

ajede schreef:Jij kan beter standaard S uitlaat gaan rijden. Jij wil "rally sound" maar tegelijk nergens "last" van hebben.....

Is dat zo raar? :wink:
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 jan 2015, 23:00

nou met de evolve heb je niet veel resonantie maar natuurlijk wel enorm veel geluid en geknetter/gepruttel en dat is hardcore en rally sound natuurlijk dus ik snap Aart zijn reactie en die weet dondersgoed hoe het klinkt want die heeft in meerdere mini's gereden met een evolve dp met verschillende einddempers.
Evolve dp is gewoon oorlog :-) maar resonantie nee!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 jan 2015, 23:01

storend als je van hard geluid houd JA !
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 jan 2015, 23:57

speedy schreef:storend als je van hard geluid houd JA !
Watjes... :wink: :icon_top:
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2015, 10:16

Hey, we hadden afgesproken dat jij pas weer een X mocht reageren als die skelter van je eens een keer start ipv op de brug staat, check!

:mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”