Dutchie's 330i | Project Drift | Bimmerfest'16
- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | "Winterslaap"
Michelin belde, ze willen hun rubber-voorraad terug om de productie te kunnen hervatten..

- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Haha waren het maar michelins..
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Aangezien het winter is, en het veel te koud is om nu op de oprit te sleutelen, maar is wat tijd in de wielen steken.
Setje lichtgewicht magnesium Styling 32's van GreyCoopert over genomen, en alvast aan een velg begonnen die als benchmark voor de rest gaat dienen.
Stap 1 is in ieder geval klaar:

Setje lichtgewicht magnesium Styling 32's van GreyCoopert over genomen, en alvast aan een velg begonnen die als benchmark voor de rest gaat dienen.
Stap 1 is in ieder geval klaar:

- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Wheel time
Een van die andere mormels ook in kleur (op de foto nog in primer), voor de mooi hadden ze gestraald moeten worden, maar weinig zin in om daar geld aan uit te geven.
Onder het motto "als het er van een afstand maar mooi uit ziet"

Onder het motto "als het er van een afstand maar mooi uit ziet"

- edjebmw
- Nieuwsgierig
- Contacteer:
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Wheel time
Lekker bezig ..... Laat het seizoen maar weer gauw beginnen he ;-)
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Gedaan met de pret...
Gisteren toch weer even aan het knutselen gegaan. spatbordje gesloopt en de fenderflare gemonteerd. het past mooi maar is helaas te smal (gerolde spatbord was zelfs al breder :gek: ) Dus binnenkort toch maar op zoek naar bredere voor voor.

Vervolgens een lekker middagje gereden, auto gewassen, beetje gegumd, wat dingetjes getest, koppeling goed getest, en alles was prima! heerlijk om er mee te rijden.

Na het gummen nog ff terug gereden om een foto te maken, dus bij deze:
MAAR...
een uurtje later toch nog ff een klein stukje gaan rijden met een maat van me, voordat ik moest gaan werken.
Beetje gassen hier en daar en een klein stukje gegumd. vervolgens rij ik rustig terug, en vlak voor ik de straat in rij... ting ting ting... rood olie lampje. De motor begint direct een zacht getik te vertonen (klepstoters kregen dus duidelijk te weinig olie). motor direct uitgezet en de auto de laatste 100 meter maar terug geduwd (viel reuze mee, totdat ik een bocht door moest.. daar had ik 2 man extra voor nodig :whistle: kuch lasdiff)
Beetje zitten googlen en kwam ik uit op een bekend M54 euvel, namelijk: de moer die het tandwiel, dat de oliepomp aandrijft, vasthoudt, schijnt los te trillen bij meermalig gebruik boven de 6000 toeren. boven de 6000 toeren schijnt de M54 bepaalde vibraties te tonen waardoor dit moertje dus los kan draaien, met als gevolg dat de oliepomp minder druk of helemaal geen druk meer heeft. laat ik gisteren nou toevallig vaak boven de 6000 toeren hebben gezeten..
Dus er zit één ding op. Het plan was om in Januari nog een dagje Weeze te pakken, om daarna de motor eruit te halen. Maar zojuist begonnen met het demonteren zodat de motor er volgende week uit kan.

Nu maar hopen dat er geen interne schade veroorzaakt is.

Vervolgens een lekker middagje gereden, auto gewassen, beetje gegumd, wat dingetjes getest, koppeling goed getest, en alles was prima! heerlijk om er mee te rijden.

Na het gummen nog ff terug gereden om een foto te maken, dus bij deze:
MAAR...
een uurtje later toch nog ff een klein stukje gaan rijden met een maat van me, voordat ik moest gaan werken.
Beetje gassen hier en daar en een klein stukje gegumd. vervolgens rij ik rustig terug, en vlak voor ik de straat in rij... ting ting ting... rood olie lampje. De motor begint direct een zacht getik te vertonen (klepstoters kregen dus duidelijk te weinig olie). motor direct uitgezet en de auto de laatste 100 meter maar terug geduwd (viel reuze mee, totdat ik een bocht door moest.. daar had ik 2 man extra voor nodig :whistle: kuch lasdiff)
Beetje zitten googlen en kwam ik uit op een bekend M54 euvel, namelijk: de moer die het tandwiel, dat de oliepomp aandrijft, vasthoudt, schijnt los te trillen bij meermalig gebruik boven de 6000 toeren. boven de 6000 toeren schijnt de M54 bepaalde vibraties te tonen waardoor dit moertje dus los kan draaien, met als gevolg dat de oliepomp minder druk of helemaal geen druk meer heeft. laat ik gisteren nou toevallig vaak boven de 6000 toeren hebben gezeten..
Dus er zit één ding op. Het plan was om in Januari nog een dagje Weeze te pakken, om daarna de motor eruit te halen. Maar zojuist begonnen met het demonteren zodat de motor er volgende week uit kan.

Nu maar hopen dat er geen interne schade veroorzaakt is.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Idd hopen op het beste, meer kan je niet doen.
Is er wel een fix voor dit probleem? Denk dat alleen een beetje locktite niet het probleem verhelpt, gok ik zo?
Is er wel een fix voor dit probleem? Denk dat alleen een beetje locktite niet het probleem verhelpt, gok ik zo?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
De meesten draaien er een zelfborgende moer op, maar ik ga de moer met 2 puntlassen vastpikken aan het tandwiel (als dat mijn probleem is uiteraard)
Als ik geluk heb heb ik geen motorschade, ik heb de motor direct uitgezet.
Als ik geluk heb heb ik geen motorschade, ik heb de motor direct uitgezet.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Balen man! Ik wilde net deze hier droppen, voor je collectie: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=31077
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Holy crap! die had ik wel willen hebben.. maar heb andere prioriteiten nu (zoals een motor voor 2016
)
Maarja.. kerst? nog nooit van gehoord..

Maarja.. kerst? nog nooit van gehoord..

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Fase 3: Seizoen 2015
Geweldig dit! Niet bij de pakken neer gaan zitten maar aan het werk. Zuur dat je motor stuk is. Succes!
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Fase 3: Seizoen 2015
Haha ja als het meezit is de motor nog heel (die BMW motoren kunnen wel ff zonder olie.. en met slick 50 is de kans op schade nog is een stuk lager)
En gelukkig heb ik verwarming in de garage heb, daarom heb ik de motor er ook maar uit gehaald. lekker warm sleutelen op mn gemak! haha.
Voorwiel ophanging en subframe ook meteen uit elkaar gehaald, zodat ik de E36 draagarmen volgende week kan passen, alles schoon kan maken en netjes in de lak kan zetten.

Daarna de motor de garage in getrokken, en aangezien ik me toch nog verveelde ff kijken hoe ik de spruitstukken eraf ging halen. was er een beetje bang voor, kende de verhalen van de M50's en M60's.. maar wat draaide die moertjes makkelijk los zeg!
gelijk ff de nieuwe spruitstukken gepast natuurlijk, kon niet wachten!

Volgens mij lijkt het mooi te passen, komt in ieder geval niet tegen het blok aan. nu hoop ik alleen dat ie ook niet tegen de chassisbalk aan komt. zou mooi zijn!
Motorruimte binnenkort ook ff aanpakken en in een ander kleurtje spuiten, nu mooi de ruimte voo!

Ook wat contact gehad met een turbo-goeroe voor 2016, maar ook tevens gebabbeld over hoe ik de motor atmosferisch optimaal kan krijgen. Zoals het er nu naar uit ziet heb ik 2 opties; 260+pk bij 7250 toeren, of 285+ bij 7800 toeren.
maar eerst de motor maar is open trekken, dan kan ik nog ff over mn plannen nadenken
En gelukkig heb ik verwarming in de garage heb, daarom heb ik de motor er ook maar uit gehaald. lekker warm sleutelen op mn gemak! haha.
Voorwiel ophanging en subframe ook meteen uit elkaar gehaald, zodat ik de E36 draagarmen volgende week kan passen, alles schoon kan maken en netjes in de lak kan zetten.

Daarna de motor de garage in getrokken, en aangezien ik me toch nog verveelde ff kijken hoe ik de spruitstukken eraf ging halen. was er een beetje bang voor, kende de verhalen van de M50's en M60's.. maar wat draaide die moertjes makkelijk los zeg!
gelijk ff de nieuwe spruitstukken gepast natuurlijk, kon niet wachten!

Volgens mij lijkt het mooi te passen, komt in ieder geval niet tegen het blok aan. nu hoop ik alleen dat ie ook niet tegen de chassisbalk aan komt. zou mooi zijn!
Motorruimte binnenkort ook ff aanpakken en in een ander kleurtje spuiten, nu mooi de ruimte voo!

Ook wat contact gehad met een turbo-goeroe voor 2016, maar ook tevens gebabbeld over hoe ik de motor atmosferisch optimaal kan krijgen. Zoals het er nu naar uit ziet heb ik 2 opties; 260+pk bij 7250 toeren, of 285+ bij 7800 toeren.
maar eerst de motor maar is open trekken, dan kan ik nog ff over mn plannen nadenken

Onze sponsors