Help! Motorblok-lampje brandt!!!

De 2e generatie vanaf 2006
R.dHondt1
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Help! Motorblok-lampje brandt!!!

29 nov 2014, 23:59

Hallo Mini-vrienden!
Wij (Jacqueline en Robbert) hebben net 2ehands een Mini Cooper S gekocht uit 2009. Nu brandt op de grootste klok in midden bovenaan steeds het motorblok-lampje. Volgens de Duitse handleiding (kan ook op dit forum nergens een Nederlandse-versie vinden) hoort dat niet. Ik dacht dat die altijd brandt zodra je de motor start ten teken dat deze draait. Misschien raar gedacht, maar dit was al zo toen wij hem 2 weken geleden kochten dus ik heb er verder niet bij stilgestaan. Weet iemand wat er aan de hand is en heeft iemand een Nederlandse handleiding???
Alvast veel dank!
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Help! Motorblok-lampje brandt!!!

30 nov 2014, 00:31

Waarschijnlijk geen Navi Pro erin zitten waar de storing zichtbaar in is?

Ik zou de Mini even aan de stekker leggen bij de garage en laten uitlezen, want kunnen meerdere dingen zijn natuurlijk.

Maar zolang je het vermogen hebt en houdt zal het wel meevallen....

Succes! :icon_top:
Afbeelding
R.dHondt1
Nieuw Lid
Nieuw Lid

30 nov 2014, 00:37

Dank voor je snelle reactie! Ik weet niet of er een Navi Pro in zit. Hoe is dat te zien? Hij rijdt inderdaad prima. Je merkt niets aan de motor of wat dan ook.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

30 nov 2014, 09:26

als je een groot rond navigatie scherm in het midden hebt ipv alleen een km teller dan heb je navi pro ;)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

30 nov 2014, 09:27

als je dan naar instellingen daar staat ook een hoofdstuk storingen ....
Afbeelding
katan01
Enthousiast
Enthousiast

30 nov 2014, 12:32

Er vanuit gaande dat de auto normaal presteert, denk ik dat het lampje brandt omdat de uitlaatgaswaarden te hoog zijn.

Bij een garage laten uitlezen - resetten en even afwachten of de melding terugkomt.
Zou je adviseren dit bij een Mini servicepunt te laten doen en vragen of de auto ook de laatste softwareaanpassingen heeft.

- Mogelijke storing in de lamdasonde (kan defect zijn) Deze meet het zuurstofdeel in de uitlaatgaswaarden vd katalysator.
- Of de inspuiting vd brandstof is niet helemaal correct waardoor de uitlaatgaswaarden verkeerd zijn. Dit kan door een niet goed werkende injector op een vd cilinders veroorzaakt worden.
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 dec 2014, 20:24

Heb je een standaard uitlaat eronder ?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”