mijn vrouw heeft een mini r50 van 2005
die geeft aan dat het airbaglampje brand ,en als ik hem reset blijft er een fout staan
er staat dan :code 00000B MRS:Battery ,positive terminal isolation 1
ik heb de plus kabel gecontroleerd en kan niet raars vinden
wie weet een oplossing ,zoals coderen of wat anders ?
graag hulp ,woon in drente ,tussen meppel en steenwijk
Airbag lampje brand
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
airbag lampje brand
De meeste storingen hebben te maken met de stekkers onder de stoelen van de airbag en gordelspanner, soldeer ze door en het probleem is vaak opgelost.
- dennierink
- One wheel wonder
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: airbag lampje brand
Kan die melding zie ik op internet beperkt bij BMW-eigenaren, en daar was een kabelbreuk het probleem.
Dat wordt denk ik een beste zoektocht door de bekabeling. Niet recentelijk iets losgehaald? Of iets anders gebeurt waarbij je eventueel de bekabeling geraakt zou kunnen hebben? Stoelen, dashboard, zij-airbags??
Dat wordt denk ik een beste zoektocht door de bekabeling. Niet recentelijk iets losgehaald? Of iets anders gebeurt waarbij je eventueel de bekabeling geraakt zou kunnen hebben? Stoelen, dashboard, zij-airbags??
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Airbag lampje brand
Ik heb dat probleem ook, het is de accu scheidings kabel dure grap om dat te laten fixen
komt door lekkage waardoor er water of vocht in de accubak komt
komt door lekkage waardoor er water of vocht in de accubak komt
- griendar
- 4 op een rij!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Je melding is dan wel weg.....maar doet die accuveiligheidsklem het dan ook nog? Want normaal gesproken doet die veiligheidsklem bij een aanrijding je accu ontkoppelen om mogelijk brandgevaar te voorkomen. En heb je nu niet dat veiligheidssysteem omzeilt? Het kan dan wel een mega-duur kabeltje zijn, maar omzeilen kan wel ten koste van je eigen veiligheid gaan.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Gr
Je kan ook een kabel van een sloopmini gebruiken. En dan het laatste stuk doorsolderen.micdrive schreef:Nee die ontkoppeling werkt dan helaas niet, maar de airbags werken nu wel. En dat is ook weer veiliger.
Ga even wat geld opzijzetten om de kabel van voor naar achter te vervangen. Al met al wel jammer dat je door een beetje vocht in de achterbak zo'n hele kabel moet gaan vervangen.
Gr

Onze sponsors