Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

16 okt 2014, 00:15

louisvdd76 schreef:Een dubbele catch tank werkt toch ook hiervoor?
Het ie net als slanke....wat er niet inkomt hoeft er ook niet uit. Vooral met de dunne motorolie krijg je veel meer damp. Dubbele catch werkt beter dan zoals het origineel is maar niet beter dan geen geforceerde ontluchting.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

16 okt 2014, 00:51

Beetle schreef:Je moet je afvragen hoe het probleem ontstaat en waar de vervuiling vandaan komt. Carterontluchting. Sluit die niet aan en je kop blijft schoon.
Dus gewoon een open caterontluchting?
Zo'n filtertje van €5 ergens kopen en goed wegmoffelen zodat ze m niet zien tijdens de keuring?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

16 okt 2014, 12:07

Mag dat niet voor de apk dan? Mijn vrachtwagen heeft namelijk ook gewoon een open ontluchting..
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

16 okt 2014, 12:45

nope, het is 3jaar goed gegaan, maar ineens zag iemand het.
Filtertje eraf gehaald en de slang ergens achter weggeduwt. Toen was het prima.
Is allemaal puur voor het idee.

Ik heb ook zovaak al klaar gestaan met de decat toen ze nog met de steekproef bezig waren :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

16 okt 2014, 14:46

BMX schreef:
Beetle schreef:Je moet je afvragen hoe het probleem ontstaat en waar de vervuiling vandaan komt. Carterontluchting. Sluit die niet aan en je kop blijft schoon.
Dus gewoon een open caterontluchting?
Zo'n filtertje van €5 ergens kopen en goed wegmoffelen zodat ze m niet zien tijdens de keuring?


Filtertje is niet nodig. In je kleppendeksel zit voor beide aansluitingen intern membranen die ervoor zorgen dat er geen lucht in kan maar alleen uit bij overdruk, dus idd gewoon ouderwets een open carterontluchting. Als je een scherpe keurmeester hebt dan ziet hij dit en keurt hij hem af. Kwestie van ff aansluiten voor de keuring. Ik sluit de zijaansluiting wel ff aan op een klein potje, die verder aan de bovenkant open is en gevuld met wat los staalwol.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

16 okt 2014, 15:15

Maar krijg je dan geen rotzooi?
Of omdat t dan alleen overdruk is en niet aangezogen word, komt er ook geen rotzooi uit.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

17 okt 2014, 15:29

BMX schreef:Maar krijg je dan geen rotzooi?
Of omdat t dan alleen overdruk is en niet aangezogen word, komt er ook geen rotzooi uit.
De dampen worden door overdruk eruit gegooid en omdat je hem niet aansluit op je aanzuigbuis/filter en inlaatspruitstuk krijg je die vuile lucht niet je in motor. Het reservoir is dan puur indien de dampen condenseren.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

17 okt 2014, 23:33

Welk resevoir heb je het dan over?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

18 okt 2014, 08:25

BMX schreef:Welk resevoir heb je het dan over?
Bv een catchcan of elke vorm van opvang. Ik gebruik een alu waterfles van Decatlon.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

18 okt 2014, 19:04

Ok, dus toch wel een catchcan installeren, maar de uitgang niet aansluiten op de inlaat.
Prima, ik ga er mee aan de slag! :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

18 okt 2014, 19:16

BMX schreef:Ok, dus toch wel een catchcan installeren, maar de uitgang niet aansluiten op de inlaat.
Prima, ik ga er mee aan de slag! :P
Juist en de achterste uitgang/ingang afdoppen zowel op kleppendeksel en inlaatspruitstuk ( net zoals de N18 heeft ).
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

18 okt 2014, 19:54

Of zoals ze vroeger alles ontkoolde. Motor goed warm laten draaien. Toerental naar ca 2500 toeren. Vacuum leiding los van het kleppendeksel naar het inlaat spruitstuk. Een rietje een een flesje kraanwater. Rietje in de fles andere kant van het rietje in de vacuum leiding, en het water laten opzuigen. Daarna een paar keer flink gas geven en de zwarte troep komt via de uitlaat eruit.
Probleem verholpen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

18 okt 2014, 20:07

Is dat niet het princiepe van seafoaming?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

18 okt 2014, 20:17

Ja, dit is hetzelfde principe en als je van koken houd maak je ook de hete pannen schoon door deze onder een koud water te houden. Waterinjectie (metanol voor de roest preventie en als antivries) houdt de boel ook lekker schoon.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

18 okt 2014, 20:25

Mijn blok is brandschoon. Zoals ik het aansluit blijft dat ook zo.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”