Dutchie's 330i | Project Drift | Bimmerfest'16

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Clutch upgrade

16 okt 2014, 09:15

Upgrade is eindelijk binnen! lekker aan/uit plaatje, en tevens klaar voor meer vermogen volgend jaar.

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Clutch upgrade

13 nov 2014, 09:34

Test setup voor de 22e, 8,5J ET-7. Loopt wonder boven wonder NIET aan in de wielkasten, alleen de spatborden vreten mn banden op.

Heb de kasten al zn beetje maximaal gerold (dus nu een mooie gap tussen wielkast en deur..), maar blijft aanlopen, dus het neusje helaas tijdelijk ff 1cm omhoog zetten totdat ik de fender flares ga plaatsen.

Maar qua grip en stuurhoek gaat ie er zeker op vooruit! ligt nu weer retestrak ondanks ik geen stabilisatorstang heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Beetje breder, test set

14 nov 2014, 09:17

Gisteren nog ff verder gegaan met de voorkant, wilde de rijhoogte aanpassen en toen kwam ik erachter dat ie linksvoor al 1cm lager stond dan rechtsvoor. Rechtsvoor 50mm omhoog gezet en linksvoor 150mm omhoog gezet, de wielkast nóg wat verder gerold, en nog steeds blijft ie wat aanlopen.

Vanmiddag weer verder, kijken of ik de kasten om kan rollen (Weet alleen nog niet hoe).

Mocht het morgen nog niks worden, dan slijp ik de rand weg, komen tzt toch flares op.

Zaterdag richting Molenaar motorsport die zijn brug ter beschikking heeft gesteld aan mij om de koppeling te vervangen Waarvoor veel dank!
HOFF PERFORMANCE
R53-R
Enthousiast
Enthousiast

14 nov 2014, 11:29

ah nog een zijdelingse beweger...
heb vroeger ook veel gedrift, lelystad en papenburg oa. oa met Andre de Vries :icon_top:
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 nov 2014, 11:44

Niekcarfreak schreef:Misschien ken jij mijn plaatsgenoot Lars Verbraecken ook? Driftwereldje is niet zo groot toch?
Ja Lars ken ik zeker, Hij heeft een dikke auto!

Thanks voor de complimenten gasten. Driften vindt ik zeker de ultieme vorm van autosport! de kick is veel groter dan met normaal racen vind ikzelf :)
HOFF PERFORMANCE
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 nov 2014, 11:55

Nice nice, lekkere mods weer
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 nov 2014, 18:25

Niekcarfreak schreef:Filmpje van mijn capriolen na een dagje oefenen:
:D

http://m.youtube.com/?#/watch?v=PwB3xiM87dw
Nice haha :D

----------

Problem solved

Afbeelding

Afbeelding

Het bleek de hoek van het spatbord bij de voorbumper te zijn waar die op aanliep, die dus ff hardhandig naar buiten getrokken :whistle:

andere kant is er alleen niet veel beter op geworden hehe,

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 nov 2014, 18:58

HELD!!!!
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 nov 2014, 21:51

Nope, voor rechts moet ik nog een ander spatbordje regelen, en dan kan bij beide een groot stuk weggeslepen worden, daar komen dan de fender flares overheen :) dit is een tijdelijke oplossing
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 nov 2014, 22:56

Ja ik sta op -3 graden camber, en kom met 225/45 17 op 2 bar eigenlijk nog grip tekort, helemaal op nat. Wil het liefst naar 0 graden.
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 nov 2014, 23:07

Vandaag eindelijk de koppeling kunnen wisselen, met dank aan Molenaar voor het uitlenen van de brug!

Alles was zo los, en de bak lag er na een uurtje al af, drukgroep met koppeling eraf, en de koppeling was al aardig op en goed verbrand, helaas zaten er ook flinke brandplekken op de drukgroep en vliegwiel, dus die ff goed opgeschuurd.

Nadat de nieuwe koppeling en alles er weer inzat, en de bak er weer op zat, ging ik ff voelen hoe de koppeling was, maar ik kon het pedaal niet tot de bodem intrappen, en na een cm intrappen ontkoppelde ie al. Daar klopte iets dus niet.

Ofterwijl, helaas de bak er weer af, koppeling er weer af.. na ff pielen kwamen we er dus achter dat de zelfstellende drukgroep nu dus "uitgesteld was", ofterwijl deze moest weer "ingesteld" worden. Nou gaan dit soort drukgroepen meestal meteen de kliko in als de koppeling vervangen moet worden (daarom dat de koppeling via de site niet los verkocht werd).

Na 2 uur lang pielen eindelijk voor elkaar gekregen dat de koppeling opnieuw gesteld was, alles weer gemonteerd, en om 18:00 terug naar huis gereden.

Rustig in gereden, en net nog ff de koppeling goed ingereden door deze een paar keer te laten slippen en afkoelen.

Daarna paar keer goed getest, door in zn 2 weg te rijden: 4000 toeren en dan koppeling vol op laten komen, totaal geen slip! goedgekeurd! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”