Spruitstuk van een Cooper en Cooper S zijn hetzelfdeHans schreef:cooper spruitstuk onder een cooper-s?!?!bizar..
Autovisie
- karretje
- Bijna verslaafd

- Locatie: koewacht
Bericht
Ja,ik geloof dat je gelijk hebt en ook Berthil want die zei hetzelfde.
We hebben in de cabrio gereden woensdag,en hij rijdt verder okee hoor.
Maar we miste toch gelijk het lekkere s geluidje en zijn lieve scheetjes.
En ik denk indd. dat ik het vermogen toch ga missen, en toch bepaalde opties die we nu wel hebben.
Het liefst zou ik de cabrio eens eerst 1 weekje willen proberen, hoe en wat mischien bevalt die super maar mischien ook nie zo??? want ik kan niet meer terug anders he??
ff doorsparen idd is denk ik het beste, of maar weer hopen op de lotto, staatloterij,lingo,postcodeloterij,belgische paarderennen,opslag...
Hans schreef:@karretje, waarom geen Cooper-S Cabrio..?! gelijk alle problemen opgelostIk heb hiervoor ook een dichte S gehad (2002 model) maar rijden doet hij hetzelfde, sterker nog.. beter! Komt door de facelift van 2004, minder onderstuur, meer tractie, beter gasrespons etc.. absoluut een aanrader de cooper-s cabrio of cooper cabrio, wel iets minder praktisch. maar als jij een S gehad heb dan valt een cooper toch echt tegen (sorry jongens) kwa motorgeweld.. ik zal nog ff doorsparen voor een MCSC
Ja,ik geloof dat je gelijk hebt en ook Berthil want die zei hetzelfde.
We hebben in de cabrio gereden woensdag,en hij rijdt verder okee hoor.
Maar we miste toch gelijk het lekkere s geluidje en zijn lieve scheetjes.
En ik denk indd. dat ik het vermogen toch ga missen, en toch bepaalde opties die we nu wel hebben.
Het liefst zou ik de cabrio eens eerst 1 weekje willen proberen, hoe en wat mischien bevalt die super maar mischien ook nie zo??? want ik kan niet meer terug anders he??
ff doorsparen idd is denk ik het beste, of maar weer hopen op de lotto, staatloterij,lingo,postcodeloterij,belgische paarderennen,opslag...
MINI...................................The best there is.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- Jenkins
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sittard
Bericht
Zoals in mijn topic te lezen is, zijn we een paar keer vreemd gegaan met een Z3 en Z4.
Dat hoofdstuk hebben we inmiddels afgesloten.
Maar op Mini2.com lees ik dat er relatief veel klachten zijn over de kwaliteit van de stoffen kap.
Die zou snel (binnen enkele maanden) slijtageplekken vertonen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ook wij zouden graag wat meer gebruikerservaringen willen horen.karretje schreef:Zijn er tussen jullie die b.v een cabrio hebben gehad en juist terug zijn overgestapt naar een dichte mini terug.
Hebben jullie er ervaring mee?? Mijn cooper s vind ik zelf heel mooi en hij bevalt heel goed hoor.
Ik zou graag de voor en tegens willen horen.
Zoals in mijn topic te lezen is, zijn we een paar keer vreemd gegaan met een Z3 en Z4.
Dat hoofdstuk hebben we inmiddels afgesloten.
Maar op Mini2.com lees ik dat er relatief veel klachten zijn over de kwaliteit van de stoffen kap.
Die zou snel (binnen enkele maanden) slijtageplekken vertonen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- Hans J
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sliedrecht
Bericht
Open rijden vind ik zalig als droog ---> open!
Ik begreep van de dealer dat de problemen met de kap blauwe kappen betetrof maar dat schijnt verbeterd te zijn. (onder garantie vervangen)
Ik vind het systeem super werken auto is ook lekker stijf dit itt tot veel ander cabrio's
Wel is de ruimte op de achterbank wat minder dat wist ik niet. Als de klein in zijn stoeltje achterin zit met de bijrijderstoel op z'n verst naar voren. Maat dat kan ook wel aan het type stoeltje liggen dat weet ik niet
(kan je aan benno vragen die rijdt met 2 kleinjtes rond)
Wij hebben nu een one cabrio (2 maanden) hiervoor een dichte S. Natuurijk motorisch veel verschil. Eerlijk gezegd vind ik de one lekker rijden voor de manier waarop wij 'm gebruiken, veel bebouwde kom of eens een stukje toeren. Met de S reed ik nog wel eens een lekdijk of waaldijkje uit en dat is ook lekker.
Ik mis de helemaal niet. Hoewel ik als ik de staatsloterij win wel een s erbij zal kopen
Ik begreep van de dealer dat de problemen met de kap blauwe kappen betetrof maar dat schijnt verbeterd te zijn. (onder garantie vervangen)
Ik vind het systeem super werken auto is ook lekker stijf dit itt tot veel ander cabrio's
Wel is de ruimte op de achterbank wat minder dat wist ik niet. Als de klein in zijn stoeltje achterin zit met de bijrijderstoel op z'n verst naar voren. Maat dat kan ook wel aan het type stoeltje liggen dat weet ik niet
(kan je aan benno vragen die rijdt met 2 kleinjtes rond)
Wij hebben nu een one cabrio (2 maanden) hiervoor een dichte S. Natuurijk motorisch veel verschil. Eerlijk gezegd vind ik de one lekker rijden voor de manier waarop wij 'm gebruiken, veel bebouwde kom of eens een stukje toeren. Met de S reed ik nog wel eens een lekdijk of waaldijkje uit en dat is ook lekker.
Ik mis de helemaal niet. Hoewel ik als ik de staatsloterij win wel een s erbij zal kopen
- Jenkins
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sittard
Bericht
Ben je nog van plan om jullie One te laten chippen?
Zitcomfort achterin is voor ons niet zo'n thema; onze kat is wat dat betreft niet zoveel eisend...Hans J schreef:Wel is de ruimte op de achterbank wat minder dat wist ik niet. Als de klein in zijn stoeltje achterin zit met de bijrijderstoel op z'n verst naar voren. Maat dat kan ook wel aan het type stoeltje liggen dat weet ik niet
(kan je aan benno vragen die rijdt met 2 kleinjtes rond)
Is het zo, dat je met de kap neer, sowieso een relaxtere rijstijl gaat aannemen en dat je dat grote vermogensverschil net daarom niet zo mist!?!?Hans J schreef:Wij hebben nu een one cabrio (2 maanden) hiervoor een dichte S. Natuurijk motorisch veel verschil. Eerlijk gezegd vind ik de one lekker rijden voor de manier waarop wij 'm gebruiken, veel bebouwde kom of eens een stukje toeren. Met de S reed ik nog wel eens een lekdijk of waaldijkje uit en dat is ook lekker.
Ik mis de helemaal niet. Hoewel ik als ik de staatsloterij win wel een s erbij zal kopen
Ben je nog van plan om jullie One te laten chippen?
- Nexus
- Bijna verslaafd

Bericht
Ik heb destijds een Cooper Cabrio proefgereden en vond die toch echt een stuk langzamer aanvoelen dan mijn Cooper.
't Is maar net wat je zoekt. Het dak eraf is ook heel wat waard, heerlijk cabrio rijden.
Ultieme oplossing is natuurlijk een MCS Cabrio, maarja... ketsjing
't Is maar net wat je zoekt. Het dak eraf is ook heel wat waard, heerlijk cabrio rijden.
Ultieme oplossing is natuurlijk een MCS Cabrio, maarja... ketsjing
- Hans J
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sliedrecht
Bericht
@ Jenkins: Kap open ga je vanzelf rustig rijden inderdaad. Moet wel zeggen dat ik In het begin helemaal wild vas van het rijden in de S maar dat went. Open rijden niet.
Chippen mss nog wel eens. Ovegins had ik dat wel in de afweging mee genomen bij keuze one of cooper (verschil tussen bijna dezelfde was 2000 eur, cooper was zelfs nog bijna jaar ouder) en dan heb je voor 300 eur evenveel vermogen/koppel. En achteraf zeker goede keus van die stabilisater die cooper heeft zit er bij mij ook op bleek bij monteren van verlagingsveren.
@nexus, cabrio is bijna 100 kg zwaarder klopt dus wel.
Chippen mss nog wel eens. Ovegins had ik dat wel in de afweging mee genomen bij keuze one of cooper (verschil tussen bijna dezelfde was 2000 eur, cooper was zelfs nog bijna jaar ouder) en dan heb je voor 300 eur evenveel vermogen/koppel. En achteraf zeker goede keus van die stabilisater die cooper heeft zit er bij mij ook op bleek bij monteren van verlagingsveren.
@nexus, cabrio is bijna 100 kg zwaarder klopt dus wel.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sittard
Bericht
Een stap terug (eigenlijk 2 a.g.v. het extra gewicht) zal best tegenvallen, schat ik...
Een proefrit moet daarin duidelijkheid moeten brengen.
Toen we van onze eerste Mini One overstapten naar de Cooper, waren we aangenaam verrast door wat meer vermogen.Nexus schreef:Ik heb destijds een Cooper Cabrio proefgereden en vond die toch echt een stuk langzamer aanvoelen dan mijn Cooper.
Een stap terug (eigenlijk 2 a.g.v. het extra gewicht) zal best tegenvallen, schat ik...
Een proefrit moet daarin duidelijkheid moeten brengen.
MOCHT het uiteindelijk een One worden (kleur en uitrusting vinden we toch belangrijker dan vermogen), zal een bezoek aan Beek zeker gepland worden.Hans J schreef:@ Jenkins: Kap open ga je vanzelf rustig rijden inderdaad. Moet wel zeggen dat ik In het begin helemaal wild vas van het rijden in de S maar dat went. Open rijden niet.
Chippen mss nog wel eens. Ovegins had ik dat wel in de afweging mee genomen bij keuze one of cooper (verschil tussen bijna dezelfde was 2000 eur, cooper was zelfs nog bijna jaar ouder) en dan heb je voor 300 eur evenveel vermogen/koppel. En achteraf zeker goede keus van die stabilisater die cooper heeft zit er bij mij ook op bleek bij monteren van verlagingsveren.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
@ Peter,
heb jij hiervoor een dichte Mini gehad of altijd een Mini Cabrio?
Vraag aan allen:
Klopt het dat bij een cabrio meer "noodzaak" is voor een veerpootbrug (onder en/of boven) danwel stabilisatorstang dan bij een hatchback?
heb jij hiervoor een dichte Mini gehad of altijd een Mini Cabrio?
Vraag aan allen:
Klopt het dat bij een cabrio meer "noodzaak" is voor een veerpootbrug (onder en/of boven) danwel stabilisatorstang dan bij een hatchback?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Jenkins
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sittard
Bericht
Laat jij je zo op je kop zitten?
@ Peter;
Wanneer werd de mechaniek veranderd; bij het vervangen van de kap of preventief?
En hoe vaak doe je de kap open/dicht? Bij iedere gelegenheid dat je open kunt rijden of...?
Goh Hans,Hans schreef:Ik heb ook heerlijk genoten van mijn Cooper-S cabrio.. totdat er iemand Homo riepGelijk de GP besteld
Laat jij je zo op je kop zitten?
@ Peter;
Wanneer werd de mechaniek veranderd; bij het vervangen van de kap of preventief?
En hoe vaak doe je de kap open/dicht? Bij iedere gelegenheid dat je open kunt rijden of...?
Onze sponsors












