'Engine check' lampje aan bij proefrit, door de accu?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Zjeraaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

'Engine check' lampje aan bij proefrit, door de accu?

28 aug 2014, 11:23

Beste medeMinifanaten,

Ik ben op het moment op zoek naar een mooie Mini, facelift model One of Cooper met de juiste opties. Een aantal mooie exemplaren op het oog en nu lekker aan het rondshoppen :D

Nu ben ik gaan kijken bij een van de kanshebbers (One, facelift uit 2005) en tijdens de proefrit is het gele motor check lampje gaan branden (niet gezien of ie vanaf het starten al aan was). Monteur die achterin meereed gaf aan dat dit komt omdat de auto een tijde stil heeft gestaan, af en toe kort gestart / gereden is en vervolgens weer een tijd stil staat. Hierdoor zou de accu slap worden / spanning verliezen en hierdoor zou het checklampje gaan branden. Dit maar voor waarheid aangenomen, maar het het nog in m`n achterhoofd.

De auto voelde verder prima aan, hield niet in, maakte toeren en geen rare bijgeluiden volgens mij.. Ik had verder ook een algehele goede indruk, nette en goed bijgehouden auto, onderhoud erbij en weinig kilometers, handelaar gaf een geen 'foute' indruk dus ik zie het wel zitten eigenlijk, alleen dat lampje..

Nu is mijn vraag, hoeveel zorgen moet ik me hier over maken? Is het plausibel dat het komt doordat de accu door weinig gebruik laag staat en misschien aan vervanging toe is? Of is dit onzin? Er zijn volgensmij ook wat verkopers / handelaren / monteurs hier, weleens zo`n lampje aan gehad tijdens een proefrit doordat een auto lang staat? Ik hoor het graag!

Bedankt,
Gerard
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: 'eninge check' lampje aan bij proefrit, door de accu?

28 aug 2014, 12:42

Zal er een ieuwe accu in laten zetten en blijft het lampje branden lekker laten staan. ```er staan idd genoeg Er staan er genoeg te koop waarbij je geen foutmeldingen krijgt als je hem koopt
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
PjV
Be Mini
Be Mini

Re: 'eninge check' lampje aan bij proefrit, door de accu?

28 aug 2014, 12:48

Ik zou ook een ander exemplaar zoeken, zeker omdat je het woord handelaar gebruikt :p
Mocht je toch deze specifieke zuto willen hebben, laat dan expliciet vastleggen dat, als binnen x tijd/km de melding weer terugkomt, dit onder garantie op wordt gelost.
Afbeelding
lawewing
Enthousiast
Enthousiast

Re: 'Engine check' lampje aan bij proefrit, door de accu?

01 sep 2014, 16:18

Ik sluit me aan bij de rest. Lekker laten staan en op zoek gaan naar een andere.
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”