Mijn idee was de Cravenspeed adapter te monteren en hier een sensor inzetten voor de olie temp. Die zou dan vervolgens aangesloten kunnen worden op de P3 unit zodat je realtime de olie temp kunt zien.
Dus naast de adapter heb je ook een sensor nodig.
Of zie ik het nu te simpel?
TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
nee als p3 ding dat ondersteunt werkt het wel zo
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
We gaan er tzt wel achterkomen. Ik heb er 1tje besteld
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- PjV
- Be Mini
- Locatie: TH
Bericht
dus zou je nog een extra kastje nodig hebben.
Heb je een linkje naar specs van die sensor?
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
ik denk het wel, de meeste sensoren wekken geen spanning op.louisvdd76 schreef:Mijn idee was de Cravenspeed adapter te monteren en hier een sensor inzetten voor de olie temp. Die zou dan vervolgens aangesloten kunnen worden op de P3 unit zodat je realtime de olie temp kunt zien.
Dus naast de adapter heb je ook een sensor nodig.
Of zie ik het nu te simpel?
dus zou je nog een extra kastje nodig hebben.
Heb je een linkje naar specs van die sensor?
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Bedoel je dit Peter: http://www.p3cars.com
De sensor moet ik nog zoeken. Weet nog niet wat ik hiervoor ga gebruiken. Dus als iemand tips heeft. Ik weet dat Steven de olie uitleest via de OBD. Deze is dus de berekende waarde en niet de 100% actuele waarde.
De sensor moet ik nog zoeken. Weet nog niet wat ik hiervoor ga gebruiken. Dus als iemand tips heeft. Ik weet dat Steven de olie uitleest via de OBD. Deze is dus de berekende waarde en niet de 100% actuele waarde.
- PjV
- Be Mini
- Locatie: TH
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Hey Louis,
Nee, dat bedoelde ik niet, ik dacht dat je al een sensor op het oog had.
Het lijkt erop dat de meest gebruikte sensoren NTC 'weerstanden' zijn.
Dit is er b.v. een: http://www.race-technology.com/water_te ... _2_65.html
Of het ding met alleen een pull-up weerstand lineair genoeg is weet ik nog niet, reken ik straks wel ff uit.
Ik vermoed van niet, als je naar de specs kijkt lijken die toch al dramatisch, max. 10% afwijking van de waarde bij 25 graden celsius.
Door 'm te meten en daarna te compenseren -via een klein beetje electronica- kan je veel nauwkeuriger meten.
Nee, dat bedoelde ik niet, ik dacht dat je al een sensor op het oog had.
Het lijkt erop dat de meest gebruikte sensoren NTC 'weerstanden' zijn.
Dit is er b.v. een: http://www.race-technology.com/water_te ... _2_65.html
Of het ding met alleen een pull-up weerstand lineair genoeg is weet ik nog niet, reken ik straks wel ff uit.
Ik vermoed van niet, als je naar de specs kijkt lijken die toch al dramatisch, max. 10% afwijking van de waarde bij 25 graden celsius.
Door 'm te meten en daarna te compenseren -via een klein beetje electronica- kan je veel nauwkeuriger meten.
- PjV
- Be Mini
- Locatie: TH
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Zo, weer eens wat oude - bijna vergeten - kennis afgestoft.
Met de NTC waar ik in mijn vorige post naar link kom je bij gebruik van 5V met een 1k weerstand in serie uit op ruim 3.5V bij 20 graden en 1.3V bij 80 graden.
De grafiek bovenin is vrij recht, dus waar het er toe doet mag je het zien als lineair.
Maar, als de temperatuur stijgt, daalt de uitgelezen waarde.
Je zou in de P3 een formule op moeten kunnen nemen als je een NTC wilt gebruiken.
Met de NTC waar ik in mijn vorige post naar link kom je bij gebruik van 5V met een 1k weerstand in serie uit op ruim 3.5V bij 20 graden en 1.3V bij 80 graden.
De grafiek bovenin is vrij recht, dus waar het er toe doet mag je het zien als lineair.
Maar, als de temperatuur stijgt, daalt de uitgelezen waarde.
Je zou in de P3 een formule op moeten kunnen nemen als je een NTC wilt gebruiken.
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Ik (en Greg) hebben de P3 unit nu geïnstalleerd. Ik vind het een erg mooi apparaat. Leuke functie maar het beste is de olietemperatuur die nu gewoon afleesbaar is. Je ziet hem netjes oplopen als je de eerste 10-15 km rijdt.
Dus op een of andere manier zit er in de OBD wel een olie temperatuur in een Mini. Geen idee waar de sensor zit. Iemand ooit een R56 blok totaal ontmanteld?
Dus op een of andere manier zit er in de OBD wel een olie temperatuur in een Mini. Geen idee waar de sensor zit. Iemand ooit een R56 blok totaal ontmanteld?
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Bij een R53 wordt die waarde berekend idd, ik weet niet hoe dat bij de 2e generatie is. Maar er zit iig geen olietemp sensor in, want die moet je aansluiten wanneer je een olietemp meter plaatst. Ben dus ook wel erg benieuwd waar deze gegevens vandaan komen...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Ja doe's
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Bedankt voor je reminder. Net gelijk gedaan.mushrop schreef:Ja doe's
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: TIP: The P3Cars Vent Integrated Digital Interface
Snelle jongens daar bij P3. Hun reactie:
Thanks for your feedback!
For oil temp, we use the same method as dealer level bmw/mini diagnostic tools which provide that data. The sensor may not be a standard sensor/location, but the ECU is getting readings, and provides memory locations for oil temp data which in our testing when extracted by the gauge appeared to be as accurate as traditional sensors. A BMW tech told me that there is a sensor hidden in their somewhere... as their computers also pull oil temp data out of the ECU during diagnostics.
Thanks for your feedback!
For oil temp, we use the same method as dealer level bmw/mini diagnostic tools which provide that data. The sensor may not be a standard sensor/location, but the ECU is getting readings, and provides memory locations for oil temp data which in our testing when extracted by the gauge appeared to be as accurate as traditional sensors. A BMW tech told me that there is a sensor hidden in their somewhere... as their computers also pull oil temp data out of the ECU during diagnostics.
Onze sponsors