Ik zou het geen prettig idee meer vinden om in een auto te rijden met software tuning en dat je dan eigenlijk niet het volledige koppel kunt gebruiken want als je dat wel goed gebruikt de handel in de soep loopt ...
Sommige hebben mazzel dat alles heel blijft maar er zijn ook heel veel gevallen bekend die problemen en toren hoge kosten hebben gehad maar dat is het risico van tunen heb ik ondervonden en dat je heb je ervoor over of niet.
Aankoop advies gevraagd! Mini Cooper s 2007
- speedy
- NMC Legend
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Aankoop advies gevraagd! Mini Cooper s 2007
Moet er wel bij zeggen dat ik respect heb voor techniek (altijd warm draaien enz) maar als het warm is moet het ook ergens tegen kunnen en ik maak er elke rit weer een feest van door het maximale uit het blokje te halen :-D
- Benno
- Nieuw Lid
Bericht
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor alle tips en adviezen. Ik ben zojuist terugkomen van de bezichtigingen afspraak. Ik heb niks vreemds kunnen opmerken aan de auto. Helaas was de motor niet koud toen ik arriveerde, en op het moment dat we een proefrit maakten reed hij als eerste in de auto. Hierbij viel het mij op dat hij zeer hard reed, en ook de snelweg op??
Daarna mocht ik er zelf in rijden, iets wat me wel beviel, en waarbij ik niks vreemds opmerkte. Ik twijfel heel erg of ik het moet doen of niet. Ik kan het me als student niet permiteren om een foute aankoop te doen. Wat zouden jullie doen, of wat is jullie advies.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Het kan allemaal onbewust zijn gedaan, wellicht wilde de verkoper de potentie van de auto tonen, wellicht heeft hij niet bewust de auto eerst warmgereden maar moest hij gewoon nog ergens heen, etc.
Echter,
ik zou het risico niet nemen. 2007 cooper S dient gewoon goed onderzocht te worden op ratels etcetera. De auto kan fixes hebben gehad maar er zijn er zat die na de fix alsnog ellende hebben omdat het gewoon een slecht ontworpen distributie is.
Daarnaast, stel dat dit zijn standaard rijgedrag is (overal vol gas) heeft dat ook effect op de auto slijtage.
Dus ik zou lekker doorzoeken, er staat echt nog een land vol soortgelijke minis te koop. Deze mini is echt niet uniek. Dat is mijn persoonlijke mening.
Echter,
ik zou het risico niet nemen. 2007 cooper S dient gewoon goed onderzocht te worden op ratels etcetera. De auto kan fixes hebben gehad maar er zijn er zat die na de fix alsnog ellende hebben omdat het gewoon een slecht ontworpen distributie is.
Daarnaast, stel dat dit zijn standaard rijgedrag is (overal vol gas) heeft dat ook effect op de auto slijtage.
Dus ik zou lekker doorzoeken, er staat echt nog een land vol soortgelijke minis te koop. Deze mini is echt niet uniek. Dat is mijn persoonlijke mening.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
^^ idem.
Maar even een vraagje. Wil je perse een R56 hebben ? Je geeft zelf aan dat je student bent en op de kosten moet letten. Wellicht is een R53 dan ook een goede optie ?!
Succes met zoeken.
Maar even een vraagje. Wil je perse een R56 hebben ? Je geeft zelf aan dat je student bent en op de kosten moet letten. Wellicht is een R53 dan ook een goede optie ?!
Succes met zoeken.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors