Nieuwe speakers
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- emillio
- Be Mini
Bericht
Berthil, even een vraagje.
Ik zie net de nieuwe speakers voor achter op je foto, nu heb ik in hetzelfde formaat nog een paar prachtige TL900's liggen van JBL....moet je voor montage de gehele zijbekleding verwijderen, of kun je de afdekkappen ook verwijderen zonder de zijbekleding los te halen?
Even geprobeerd vanmiddag, maar de afdekroosters begonnen wel heel erg vervaarlijk te kraken...
Ik zie net de nieuwe speakers voor achter op je foto, nu heb ik in hetzelfde formaat nog een paar prachtige TL900's liggen van JBL....moet je voor montage de gehele zijbekleding verwijderen, of kun je de afdekkappen ook verwijderen zonder de zijbekleding los te halen?
Even geprobeerd vanmiddag, maar de afdekroosters begonnen wel heel erg vervaarlijk te kraken...
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zitten schroeven aan de achterkant van de afdekplaatjes (dacht ik gezien te hebben). Die gaan er dus niet af zonder de gehele bekleding er af te halen. Maar de gehele bekleding er af halen lijkt een hele toer maar het valt erg mee, het ziet er erger uit dan het is 

- emillio
- Be Mini
Bericht
Nou, vandaag ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken, en ook maar eens wat aan de bekleding gaan rukken...en idd, verwijderen van de panelen/stoelen/bank is een eitje...

De oude Mini speakert!

En de nieuwe TL900 van JBL...

Kwam ook meteen bij demontage wat spullen tegen waarvan ik het bestaan niet eens wist...compressor, velgensetje, gevarendriehoek, lampensetje, en een mysterieus tasje....

Is dit standaard bij elke Mini?...vindt het wel grappig!
Camera kan ik in geval van een aanrijding wel begrijpen, maar waar dient het witte krijtje voor?...toch niet om die menselijke omtrekken op de straat te tekenen, ik hoop het niet!
Maar sound is er wel van opgeknapt vandaag, lekker weer wat extra laag, en een wat sprankelender hoog in de Mini....misschien ooit nog eens wat aan de voorspeakers doen, maar geen haast...

De oude Mini speakert!

En de nieuwe TL900 van JBL...

Kwam ook meteen bij demontage wat spullen tegen waarvan ik het bestaan niet eens wist...compressor, velgensetje, gevarendriehoek, lampensetje, en een mysterieus tasje....

Is dit standaard bij elke Mini?...vindt het wel grappig!
Camera kan ik in geval van een aanrijding wel begrijpen, maar waar dient het witte krijtje voor?...toch niet om die menselijke omtrekken op de straat te tekenen, ik hoop het niet!
Maar sound is er wel van opgeknapt vandaag, lekker weer wat extra laag, en een wat sprankelender hoog in de Mini....misschien ooit nog eens wat aan de voorspeakers doen, maar geen haast...
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi gedaan, zo vind je nog eens wat, zelfs in zo'n kleine auto 
Sinds ik er de achterste boxen in heb zitten is inderdaad het stereogeluid wat minder doordat het wat naar achteren is verplaatst zoals hansie al zei. Heb jij dat ook?
Ik kan nog een +3db uitgang kiezen op de crossover voor de voorste tweeters. Ik zal dat eens proberen als ik mijn nieuwe anthraciet afdekkingen van de voorste boxen en deuropener binnen heb (heb nu zilver), dan moeten de voorpanelen toch weer los.

Sinds ik er de achterste boxen in heb zitten is inderdaad het stereogeluid wat minder doordat het wat naar achteren is verplaatst zoals hansie al zei. Heb jij dat ook?
Ik kan nog een +3db uitgang kiezen op de crossover voor de voorste tweeters. Ik zal dat eens proberen als ik mijn nieuwe anthraciet afdekkingen van de voorste boxen en deuropener binnen heb (heb nu zilver), dan moeten de voorpanelen toch weer los.
- emillio
- Be Mini
Bericht
Als ik de fader wat meer naar voren zet, dan valt het wel mee, maar in de neutrale fader stand, zijn ze wat overheersend, waarschijnlijk door de tweeters...
PS. Berthil, heb jij al je gele bevestigingsclips heel kunnen houden?...bij mij zijn er toch een paar gesneuveld...kunststofmoeheid zullen we maar zeggen.
Volgende week terug naar Breeman voor wat afleverpuntjes...maar eens lief om een paar nieuwe vragen...
PS. Berthil, heb jij al je gele bevestigingsclips heel kunnen houden?...bij mij zijn er toch een paar gesneuveld...kunststofmoeheid zullen we maar zeggen.
Volgende week terug naar Breeman voor wat afleverpuntjes...maar eens lief om een paar nieuwe vragen...
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
In mijn sound deadening post had ik een wat uitgebreidere omschrijving neergezet inclusief een opmerking over wat gele clipjes die sneuvelden tiijdens het lostrekken. Ik zag er bij jou op de foto ook tenminste nog één in de carrosserie hangen.
Ik ben zonder achterbekleding naar de dealer gereden en heb nieuwe clipjes meegekregen want ik kreeg het plakken van de sound deadening toch niet in één dag klaar. Behoorlijk herrie in de auto zonder bekleding.
Ik ben zonder achterbekleding naar de dealer gereden en heb nieuwe clipjes meegekregen want ik kreeg het plakken van de sound deadening toch niet in één dag klaar. Behoorlijk herrie in de auto zonder bekleding.
- hansie
- Mod virus alert!
Bericht
Flink ingrijpend maar wel erg goed!
Ik wilde voor 8 inch gaan maar zonder grote doos en overeenkomstig gat, gewoon free air.
http://www.gbmini.net/gallery/GBMINI3stereo/CIMG1035
Ik wilde voor 8 inch gaan maar zonder grote doos en overeenkomstig gat, gewoon free air.
http://www.gbmini.net/gallery/GBMINI3stereo/CIMG1035
- dinky-toy
- 4 op een rij!
Bericht
ik heb sinds gisteren ook een nieuwe speakerset in de auto zitten. Merk Ground Zero (composet, zelfde als Berthil) en achterin heb ik ook een set van Ground Zero zitten. Wat een verschil in geluid!! bij de originele mini speakers moest ik de treble van de radio bijna vol open zetten om een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen, maar bij deze kan de treble gewoon op 0 en de "loud" functie heb ik ook niet nodig.
Ik heb idd de afstelling ook een tikje op achter staan, anders zijn de voor speakers wel iets te overheersend.
Nu wil ik alleen voor de afwerking nog een keer Dynamat aanbrengen in de panelen.
Ik heb idd de afstelling ook een tikje op achter staan, anders zijn de voor speakers wel iets te overheersend.
Nu wil ik alleen voor de afwerking nog een keer Dynamat aanbrengen in de panelen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht

Ik denk dat ze bij het inbouwen bij jou dan de +3dB uitgang voor de tweeters hebben gebruikt op de crossover, want bij mij is het nu net andersom en wil ik de +3dB uitgang eens proberen of het zo in balans komt. Strakke bas of nietdinky-toy schreef:Ik heb idd de afstelling ook een tikje op achter staan, anders zijn de voor speakers wel iets te overheersend.

Ik heb de setup van GBMINI ook al eens gezien, mooi gedaan. Het zal een heel mooi geluid geven als je hetzelfde doet met die klankbox er achter. Zelf heb ik veel geluidsisolatie in schuimvorm achter de achterboxen aangebracht om alle gaten naar de rest van de carrosserie te dichten, ik had dat ook gelezen op een flink lange post op mini2.com.hansie schreef:Flink ingrijpend maar wel erg goed! Ik wilde voor 8 inch gaan maar zonder grote doos en overeenkomstig gat, gewoon free air.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De Dynamat aanbrengen op zich is niet zo veel werk, even de boxen loshalen, op maat snijden, aanbrengen, goed vastrollen en het gat voor de box er weer uit snijden. Het is het loshalen van de deurpanelen en kofferbakpanelen waardoor het wat meer werk is, zeker als je dat nog nooit gedaan hebt. Wel even opletten dat je bij de boxen vóór er niet te veel op plakt want het komt nogal snel onder het deurpaneel uit. Je kan zien tot hoe ver je kan gaan aan de gaten in de deur voor de clips waar het deurpaneel mee vastzit. Ben benieuwd naar je woofer, ik neem dat ej dus ook een versterker er in hebt gezet. Ik heb alleen de boxen en ik vind het al een hele vooruitgang.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb mijn voorste speakers ook op +3dB gezet. Dat had ik eerst ook maar nog niet de achterste speakers gemonteerd, en toen overheersten de tweaters teveel dus toen toch maar terug gezetnaar normaal niveau. Nu ook de achterste speakers zijn gemonteerd en +3dB op de voorste tweeters is het heel mooi in balans met achter én mooi stereo geluid.
Hier nog even de deur met achter de speaker wat Dynamat, verder in de deur en achter op het binnenste van het deurpaneel andere geluidsdemping om trillingen van de boxen en buitengeluid te dempen. Onder balk de geluidsdemping van de MINI zelf.

Hier nog even de deur met achter de speaker wat Dynamat, verder in de deur en achter op het binnenste van het deurpaneel andere geluidsdemping om trillingen van de boxen en buitengeluid te dempen. Onder balk de geluidsdemping van de MINI zelf.

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mag wat kosten die mini van brethil
Re: Nieuwe speakers
Ida schreef:en dat maal 2 dat wordt dus 7 kilo afvallenBerthil schreef:Weer een kilo magneet erbij
En voor het geval jullie denken dat ik niet kan rekenen
er stond al 5 kilo van iets anders
Sorry OT

Mag wat kosten die mini van brethil
Onze sponsors