Klimaat verandering ja , Co2 nee

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Klimaat verandering ja , Co2 nee

23 apr 2007, 14:47

Als auto enthousiast word ik voordurend om de oren geslagen met milieu belastingen , Co2 vermindering en bewustwoording . Van jongs af aan , ik ben nu 32 , geleert dat auto's slecht zijn voor het milieu.
Als je mij twee weken geleden vroeg wat klimaatverandering is , kwam dat door Co2 .
Maar nu zijn mijn ogen geopend , mens en machine zijn niet de hoofd oorzaak van global warming !
Oorzaak hiervan is de engelse documaintaire "The global warming swindle" door Channel 4 .
Er zijn nog meer aanverwante films op youtube en videogoogle te vinden. Zoals "doomday called off" en "global warming myth or reality " .
De reden dat ik dit vertel is dat ik geen energie meer in dingen wil stoppen waar ik niets aan kan doen en hoop dat andere hun mening over global warming delen .

The great global warming swindle film
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ng+swindle[/GVideo]
Laatst gewijzigd door Boudie op 23 apr 2007, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 14:53

Dat wij de hoofdoorzaak niet zouden zijn wist ik eigenlijk al wel. Ik heb het filmpje (nog) niet bekeken, maar ik weet wel dat de aarde al veel vaker van deze schommelingen gehad heeft. Ik vind al die zwetsverhalen over dat milieu maar stom. Zijn gewoon scenario's om de mensen op te hitsen en er geld uit te slaan. Ik doe er mooi niet aan mee! Door de toename van CO2 kunnen de bomen beter groeien en verbruiken daardoor weer meer CO2, prima oplossing dus :D
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

23 apr 2007, 15:11

Er is altijd nog meer wetenschappelijk bewijs dat wij (mensen) behoorlijk veel invloed hebben op de verandering en opwarming van de aarde. Zoals ook Al Gore in zijn film: An Inconvenient Truth. Er zijn echter altijd twee kanten verhaal en beide dienen bekeken te worden. Dit wordt ook wel hoor en wederhoor genoemd. Alleen is de opwarming de laatste jaren wel enorm toegenomen. Zelf heb ik er niet zo´n moeite mee. Immers ik rij geen Hummer die een enorm verbruik heeft. Maar aan de andere kant is het ook niet goed. Wintersport zal langzaam aan steeds laster worden volgens de laatste voorspellingen of alleen op grote hoogte. We krijgen het hier wel warmer en dat vind ik niet vervellend. Gisteren (tijdens de KiKa rit) hebben we mooi van kunnen proviteren.

Ik weet dat Arjan ook iemand is die veel naar het weer kijkt en ook na de veranderingen. Toch denk ik dat we het serieus moet nemen. Amerika is dan wel de grootste vervuiler maar als we niks doen gaat het niet goed. En een MINI op waterstof... ik ben er wel voorstander voor en wil hem graag aanschafen als deze er is. Zolang het plezier maar in de MINI blijft. En als ik dan ook nog een grotere glimlach bij het pompstation krijg dan kan de lol helemaal niet meer op
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 apr 2007, 16:46

Jaja, het is een behoorlijke discussie allemaal. Ik bekijk het ook van twee kanten - ze hebben allebei wel een beetje gelijk. Er zijn altijd schommelingen geweest, en het is ook waar dat de huidige stand hoger is dan ooit eerder...(wordt beweerd) Maar ja, de vraag de er nu bijkomt is of de temperatuur uberhaupt wel wordt beinvloed door CO2. Ik ben er niet over uit... Maar een ding weet ik wel... We worden voor de gek gehouden dat waterstof en/of electrische autos mileuvriendelijk zijn. De energie die nodig is om de stroom op te wekken (waar al een tekort van is) gigantisch groot is. Daarnaast heb je de accu's die moeten weer afgevoerd worden... Al dat chemische troep...
Waterstof autos zijn natuurlijk prachtig schoon qua uitstoot, maar het is schijnbaar niet normaal hoeveel stroom nodig is voor de productie van waterstof, en de uitstoot ervan.
En dan moet je ook nog een speciale auto aanschaffen. Tja... was het maar zo makkelijk...

Ik denk er in ieder geval zo over: Al is het niet voor de climaat verandering, het is wel belangrijk om verontreiniging tegen te gaan om gezonheids redenen. Het lijkt me niet gezond tussen de smog wonen... Heb het ernstig meegemaakt in Londen en LA... en dan schijnt het in China helemaal raak te zijn!
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 16:56

MiniMatt schreef:Jaja, het is een behoorlijke discussie allemaal. Ik bekijk het ook van twee kanten - ze hebben allebei wel een beetje gelijk. Er zijn altijd schommelingen geweest, en het is ook waar dat de huidige stand hoger is dan ooit eerder...(wordt beweerd) Maar ja, de vraag de er nu bijkomt is of de temperatuur uberhaupt wel wordt beinvloed door CO2. Ik ben er niet over uit... Maar een ding weet ik wel... We worden voor de gek gehouden dat waterstof en/of electrische autos mileuvriendelijk zijn. De energie die nodig is om de stroom op te wekken (waar al een tekort van is) gigantisch groot is. Daarnaast heb je de accu's die moeten weer afgevoerd worden... Al dat chemische troep...
Waterstof autos zijn natuurlijk prachtig schoon qua uitstoot, maar het is schijnbaar niet normaal hoeveel stroom nodig is voor de productie van waterstof, en de uitstoot ervan.
En dan moet je ook nog een speciale auto aanschaffen. Tja... was het maar zo makkelijk...

Ik denk er in ieder geval zo over: Al is het niet voor de climaat verandering, het is wel belangrijk om verontreiniging tegen te gaan om gezonheids redenen. Het lijkt me niet gezond tussen de smog wonen... Heb het ernstig meegemaakt in Londen en LA... en dan schijnt het in China helemaal raak te zijn!
Mooie post, ik sta d'r volkomen achter.
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 apr 2007, 17:35

Ik niet helemaal, mijn argument is dat het niet de publieke opinie is die zou moeten bepalen maar wetenschappleijk onderzoek.Dat mis ik een beetje in Minimatts verhaal . Verder begrijp ik het wel wat je probeert te zeggen .
Afbeelding
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 apr 2007, 18:15

Heb je helemaal gelijk in Boudie, Dat had ik er niet bij gezet. Dit is het grote probleem ook, zo werkt propaganda! Al Gore speelt alleen op public opinion... Is ook weer goed voor zn 'carriere' natuurlijk... Idd, wetenschappelijk bewijs is wat de doorslag moet geven. Maar zelfs daar moet je mee oppassen, want zij kunnen ons van alles wijs maken... je moet gewoon zelf achter de feiten aan, en dan je gezond verstand gebruiken toch?
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

23 apr 2007, 19:20

Ik weet er alles van. Heb een jaar in de omgeving van Los Angeles gewoont. Maar ja, toen reden die Amerikanen nog steeds in hun dikke V8's...
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

23 apr 2007, 20:56

Zie dat snap ik nu niet se. Terwijl de wetenschap zwart op wit kan bewijzen dat wij de grootste oorzaak zijn van de opwarming van de aarde... Het is namelijk nog nooit voorgevallen in het bestaan van de wereld dat de temperaturen zo snel stijgen dan nu het geval is. Ok de aarde warmt om de zoveel duizende jaren heel hard op zodat de ijskappen smelten en we in een ijstijd komen. Want je mag dan zeggen, och een paar graadjes warmer hier kan toch geen kwaad. Juist niet... Het wordt mss enkele jaren warmer, maar vanaf het moment dat de ijskappen gemsolten zijn (zoet water) en in de atlantisch oceaan terecht komt dan stopt de golfstroom. Aangezien zoet water niet kan zinken zoals zoout water. (voor de mensen die niet weten hoe de golfstroom werkt, ik leg het op het einde ff uit). Want hoe kan je anders verklaren dat europa zo'n goede temerpaturen heeft in winter en zomer maar dat opdezelfde lengtebreedte graad in canada het tientallen graden onder nul wordt in de winter. Daar zorgt de golfstroom voor. Valt de golfstroom stil dan en komen we in een ijstijd. Van moment dat er genoeg zoet water is bevroveren begint de golfstroom te lopen en kan de opwarming van de aarde weer beginnen. Maar hey, aan jullie he, als jullie graag je kinderen de dode opschrijven, mij niet gelaten, ik moet geen kinderen hebben dus ik heb niemand om naar om te kijken. Maar als ik u was ik zou toch nog maar is nadenken als je hard optrekt met je mini.

De golfstroom werkt door middel van warm en koud water. Het water warmt op aan de evenaar, waarna aan de oppervlakte richting de noordpool vloeit. Daar koelt het water af en zakt het naar de bodem van de oceaan terug richitng de evenaar waar het weer opwarmt... Maar bij toevoeging van grote hoeveelheid zoet water (bv ijskappen die smelten, ijs is zoet water) gaat dat ballonnetje niet meer op aangezien zoet water niet kan zinken, of het nu warm of koud is. Het blijft dus aan de oppervlakte waardoor uiteindelijk de golfstroom stilvalt.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2007, 22:30

Ik deel de mening en opmerkingen van Henkietenk en MiniMatt...
Ik vind 't pure propaganda van de overheid om bij de burgers geld uit de zak te kloppen! :evil:

Hoorde je een aantal jaren geleden over zure regen; hoor je nu niks meer over. Wat is het volgende zwetsplan van de staat? :roll:
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 apr 2007, 22:31

Terwijl de wetenschap zwart op wit kan bewijzen dat wij de grootste oorzaak zijn van de opwarming van de aarde...
Wetenschappers zijn het per definitie NOOIT met elkaar eens, en zien het als uitdaging om elkaars theorie te ondermijnen. Vandaar dat deze discussie nog steeds niet beslecht is, want het is (imho) haast onmogelijk om onweerlegbaar bewijs te tonen voor deze theorie.

Ik zie het zo:
Als de natuur een CO2 hoeveelheid van 100 aankan.
Vanwege eeuwenoude factoren als vulkaanuitstoot, plantenuitstoot etc is er een hoeveelheid van 95 dat al wordt uitgestoten in de atmosfeer.
Dan komt de mens, en stoot er nog eens 7 uit met milieuverontreiniging. Die laatste 2 zijn dan funest want daar is geen natuurlijk middel tegen opgewassen...

Dus je kan wel zeggen ja kijk wat er vrijkomt bij een vulkaanuitbarsting, maar dat is onbeheersbaar en die CO2 uitstoot van de mens is wel beheersbaar.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 22:55

Er zijn 100 feiten die het verhaal ondersteunen dat wij als mens totaal verantwoordelijk zijn voor het opwarmen van de aarde. Maar er zijn net zoveel feiten die het tegendeel bewijzen. Als we kijken naar de bijdrage van de auto's als vervuiler, dan is die heel, heel gering.

Wat mij dan eigenlijk weer stoort aan de politieke standpunten is dat de auto zeker in NL als grote boosdoener beschouwt wordt, maar er weinig tot geen echte initiatieven worden genomen om op korte termijn de uitstoot te doen afnemen. Initiatieven zoals in Zweden met de biobrandstoffen, worden hier juist extra belast of komt niet van de grond door te weinig overheidsondersteuning. Als ze dat dan zo belangrijk vinden, doe er dan wat aan, stimuleer! En niet dat halfbakken gedoe met hybride's waarvan de productie zoveel meer vervuild dat dat in de gehele levensduur van de auto niet meer goed te maken is.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 apr 2007, 23:09

Ik let met allerlei dingen op het milieu. Bijna alles is spaarlamp wat ik heb in huis. Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten omdat ik een (kleine) auto heb. Helaas moeten we er toch (allemaal) financiëel voor boeten, en dat is jammer. Ik snap wel dat je het niet te goedkoop moet maken omdat we dan helemaal nergens meer bij nadenken, maar je kan ook overdrijven. Tel maar eens op waar je allemaal belasting over betaald voor je heilige koe:

bpm
wegenbelasting
dikke accijns op de benzine
alles wat je verder koopt voor en repareert aan je auto nog eens 19% btw
assurantienbelasting voor je verzekering (dacht ik)?
vast ook nog wel hier en daar een verwijderingsbijdrage

Ik ben er vast nog wel één vergeten.

Iedere keer als ik zo'n Prius zie rijden denk ik 'sukkel, jij bent er dik ingetrapt' :)
Inderdaad doet dat dus nul voor het milieu.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2007, 23:42

Berthil schreef:Tel maar eens op waar je allemaal belasting over betaald voor je heilige koe:
Wat dacht je voor de ondernemers! Iedere keer moeten zij investeringen doen die onrendabel zijn; financieel gezien en vanuit milieu-oogpunt.

Om nu het milieu extra te gaan belasten vind ik ook niks, ik houd er ook op diverse punten rekening mee.* Iedereen kan z'n steentje bijdragen, maar de dingen moeten niet overtrokken worden.
Berthil schreef:Iedere keer als ik zo'n Prius zie rijden denk ik 'sukkel, jij bent er dik ingetrapt' :)
Inderdaad doet dat dus nul voor het milieu.
Het zijn ook vaak van die zelfde typetjes die erin rijden. Je dan ook zo idioot aankijken als je hun met 123 km/h voorbij rijdt op een weg waar je 120 km/h mag. Omdat zij dan zonodig 110 km/h moeten rijden en de rest dan nog ophouden ook. Van die mannen die moeten luisteren naar hun vrouw wanneer ze links/rechts af moeten slaan (Richard en Hyacinth).
Heb ik al helemaal niet over hun gezicht gehad als je ze met 150+ km/h voorbij komt rijden! >)

*Omdat ik op diverse andere punten rekening houdt met het milieu, rechtvaardigt dat om eens extra het gas in te duwen.
:lol:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2007, 09:34

Ach,

als je naar dit overzicht kijkt: Energie verbruik per land

en ziet dat Amerika er met kop, schouders, romp en middel boven de rest van de landen uitsteekt,
daarbij optelt dat dit zelfde land het hardst roept dat er minder energie verbruikt moet worden,
maar zelf het minste daaraan doet...

:p

Terug naar “Kletshoek”