Hoi allemaal, op slechte wegen hoorde ik steeds een klepperend geluid in de achterbak van mijn MINI coupe. Na lang speuren ben ik er achter gekomen waar het vandaan kom maar weet niet wat er aan te doen. Het is ook moeilijk uit te leggen maar als leek ik ga het toch proberen.
In de chassisbalk, waar de achterklep in het slot valt, dus eigenlijk achter de achterbumper, zitten onder de plastic kap 2 uitsparingen. In die uitsparingen zitten roosters met rubberen klepjes. Die klepjes beginnen blijkbaar te klepperen op een slechte weg. Ik heb ze provisorisch vastgezet en het irritante geluid was weg.
Wie weet waar die klepjes voor zijn en wat kan ik er aan doen dat ze niet dat kleppergeluid maken op slechte wegen. Alvast bedankt voor de tips!
R58 klepperend geluid kofferbak. Wie kan me helpen?
- coupedevil
- One wheel wonder
- coupedevil
- One wheel wonder
Bericht
Re: R58 klepperend geluid kofferbak. Wie kan me helpen?
Als dat zo is dan zou de dealer het dus op moeten lossen. Bedankt voor de tip. Enig idee waar die klepjes voor zijn?boris_brznjef schreef:Is vlgs mij een recall voor geweest bij de mini dealer
- coupedevil
- One wheel wonder
Bericht
Ok, bedankt voor de reactie. Ik ga er maandag meteen achteraan.boris_brznjef schreef:Geen idee ik weet alleen dat Casper ook zoiets met zijn coupe had en dat dit door de dealer is bekeken / gerepareerdcoupedevil schreef:Als dat zo is dan zou de dealer het dus op moeten lossen. Bedankt voor de tip. Enig idee waar die klepjes voor zijn?boris_brznjef schreef:Is vlgs mij een recall voor geweest bij de mini dealer
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Hoi,
ik lees je topic nu pas sorry. Ja ik heb dit ook gehad en ik werd er gek van. De dealer wist het ook niet uiteindelijk is er zelfs een monteur meegereden in de kofferbak
, handig he zo'n grote bak achter. Die hoorde het ook toen hebben ze alle rubbers vervangen waar de klep op steunt maar dat hielp ook voor geen meter. Uiteindelijk bleek het een onderdeel te zijn wat niet overgezet was tijdens de montage van me schroefset en het geklepper bleek een bout te zijn die tegen me topmount aanschuurde. Dat is nu gefixt en het geklepper is helemaal weg. Ik ga voor de zekerheid eerdaags me topmounts vervangen omdat die iets weggesleten zijn nu maar daar is een handige oplossing voor gemaakt tijdelijk. Dus ik weet niet of je een schroefset hebt als je die hebt zou k even de topmounts nakijken grote kans dat het daar zit. Omdat wij geen achterbank hebben is het een grote klankkast eigenlijk de kofferbak dus je hoort het veel meer dan bij een auto met een achterbank
Suc6 groet Casper
ik lees je topic nu pas sorry. Ja ik heb dit ook gehad en ik werd er gek van. De dealer wist het ook niet uiteindelijk is er zelfs een monteur meegereden in de kofferbak

Suc6 groet Casper

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- coupedevil
- One wheel wonder
Bericht
[quote="Casper"]Uiteindelijk bleek het een onderdeel te zijn wat niet overgezet was tijdens de montage van me schroefset en het geklepper bleek een bout te zijn die tegen me topmount aanschuurde.
Hey Casper, wilde je al contacten maar nu reageer je zelf. Ik weet wat de oorzaak is maar heb als leek geen idee hoe die klepjes heten. Op de foto zie je de chassisbalk die ik bedoel waar de achterklep op dichtslaat. Ik heb de afdekking er af gehaald.

Links en rechtsonder zie je 2 gaten in het metaal. Daarachter zie je die roostertjes

Geen idee waar ze voor zijn maar feit is dat, nu ik ze provisorisch vastgezet heb, het kleppergeluid weg is. Die rubberen klepjes zijn dus de oorzaak.
Ik weet niet of dit specifiek R58 is of dat ook andere modellen deze roostertjes hebben.Weet jij misschien hier meer van?
Hey Casper, wilde je al contacten maar nu reageer je zelf. Ik weet wat de oorzaak is maar heb als leek geen idee hoe die klepjes heten. Op de foto zie je de chassisbalk die ik bedoel waar de achterklep op dichtslaat. Ik heb de afdekking er af gehaald.

Links en rechtsonder zie je 2 gaten in het metaal. Daarachter zie je die roostertjes

Geen idee waar ze voor zijn maar feit is dat, nu ik ze provisorisch vastgezet heb, het kleppergeluid weg is. Die rubberen klepjes zijn dus de oorzaak.
Ik weet niet of dit specifiek R58 is of dat ook andere modellen deze roostertjes hebben.Weet jij misschien hier meer van?
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Top dat je het gevonden hebt, en ja het wel een dingetje bij de R58 komt meer voor net zoals het 3de remlicht dat gaat ook vaak stuk daar heb ik onder garantie ook al een nieuwe voor gekregen. Ga dit topic bewaren want je weet maar nooit
bedankt voor de duidelijke oplossing was een tijd geleden nog een member die hier last van had weet alleen de naam niet meer

- coupedevil
- One wheel wonder
Bericht
Misschien toch maar even naar de dealer want dit lijkt me een constructiefoutje.
Het provisorisch vastzetten is niet echt een oplossing vrees ik. Nu de klepjes vast zitten kunnen ze dus niet meer open en omdat ik niet weet waar ze voor zijn weet ik ook niet of het schadelijk is om ze dicht te laten.Casper schreef:Top dat je het gevonden hebt, en ja het wel een dingetje bij de R58 komt meer voor net zoals het 3de remlicht dat gaat ook vaak stuk daar heb ik onder garantie ook al een nieuwe voor gekregen. Ga dit topic bewaren want je weet maar nooitbedankt voor de duidelijke oplossing was een tijd geleden nog een member die hier last van had weet alleen de naam niet meer
Misschien toch maar even naar de dealer want dit lijkt me een constructiefoutje.
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Het zijn de roosters toch die achter 1 en 2 zitten op de tekenning
plaatje
Volgens mij zijn het gewoon onluchtingsroosters?
plaatje
plaatje
Volgens mij zijn het gewoon onluchtingsroosters?
plaatje

- coupedevil
- One wheel wonder
Bericht
[quote="Casper"]Het zijn de roosters toch die achter 1 en 2 zitten op de tekenning
Ja klopt, thanks voor je hulp! Zouden goed ontluchtingsroosters kunnen zijn en alhoewel het waarschijnlijk niet schadelijk is om ze te sluiten zitten ze er natuurlijk niet voor niets. Het kan best dat het eenvoudig op te lossen is met wat vet of zo. Ik wacht nog ff op de gouden tip en zal anders de dealer hier eens over aanspreken.
Ja klopt, thanks voor je hulp! Zouden goed ontluchtingsroosters kunnen zijn en alhoewel het waarschijnlijk niet schadelijk is om ze te sluiten zitten ze er natuurlijk niet voor niets. Het kan best dat het eenvoudig op te lossen is met wat vet of zo. Ik wacht nog ff op de gouden tip en zal anders de dealer hier eens over aanspreken.
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Als je nog in je garantie zit zou ik er zeker naar laten kijken, de pagina van de plaatjes is voor ons model als je naar het begin gaat dan kan je een hoop opzoeken zo heb ik dat ook bij veel dingen gedaan. En als je iets wilt hebben en ze zeggen dat het niet past omdat het voor een R56 is dan kan je via deze site de onderdeel nummers naast elkaar leggen komen die overeen dan kan je het geurstof bestellen want dan past het

- coupedevil
- One wheel wonder
Bericht
[quote="Casper"]Als je nog in je garantie zit zou ik er zeker naar laten kijken, de pagina van de plaatjes is voor ons model als je naar het begin gaat dan kan je een hoop opzoeken zo heb ik dat ook bij veel dingen gedaan...
Weer wat wijzer geworden dankzij deze tip. Handig dit forum
Weer wat wijzer geworden dankzij deze tip. Handig dit forum

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors