Allemaal zelfde bak?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
sweetspeed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Allemaal zelfde bak?

06 mar 2014, 09:27

Als nieuwkomer zit ik allerlei berichten op dit forum met grote interesse te lezen. Nadeel van een druk en actief forum is de enorme hoeveelheid info die je aantreft.
Wellicht had ik me beter moeten inlezen; ik heb gisteren een R53 uit 2002 gekocht met precies een ton op de teller (aantoonbaar). Helaas niet veel opties, wél Pano dakje en vollleder maar geen HK, geen stoelverwarming en geen navi. Lage km.stand gaf voor mij toch de doorslag.
Vorige eigenaresse heeft behalve een defecte stuurbekrachtigingspomp nooit problemen gehad (of opgemerkt :wink: ) en behalve de normale beurten is er verder niets aan gedaan.

Nu lees ik hier al die horror-verhalen of de versnellingsbakken van de Mini....heeft de R53 dezelfde bak als de R50 ? En is mijn auto daarmee dus eenzelfde risicogeval ? Als ik het allemaal zo lees had ik wellicht beter een Mini met meer kilometers ervaring kunnen kopen, eentje waarbij de modificaties al waren uitgevoerd ? Of valt het allemaal wel mee wellicht ?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Allemaal zelfde bak ?

06 mar 2014, 10:06

R53 Cooper S heeft een andere bak en niet die problemen die een One/Cooper wel kunnen hebben.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

06 mar 2014, 10:33

HK = Harman Kardon
sweetspeed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

06 mar 2014, 10:43

Kijk.dat maakt mijn dag weer goed. Waren die extra euri om een R53 te kopen ipv R50 achteraf dus dubbel de moeite waard. Thnx !
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 mar 2014, 10:53

Niekcarfreak schreef: Verder gaat de rechter bovenste met olie gevulde motorsteun nogal eens lek, zoals nu bij mijn R53 GP het geval is. Kun je terug een originele monteren of bij bv. Beek(Minispeed) eentje van Vibra Technics kopen. Die Vibra zou langer meegaan dus die heb ik al thuis liggen en hoop die binnen een week gemonteerd te hebben.
Hij heeft een R53 uit 2002, dan heb je dat probleem niet :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”