" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuning GP2
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Tuning GP2
Ik kwam dit filmpje tegen van een getunede GP2 door JD Engineering. Voor zover ik kan zien bestonden de upgrades uit een verbeterde IC, decat en custom software, resultaat: 281.1 PK en 372,4 NM. Mooi resultaat dacht ik zo!
Misschien interessant voor de GP2 eigenaars hier?
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: Tuning GP2
Hij doet wel vaker MINI's. Die van mij heeft hij ook gedaan. 
R56's zijn voor hem gesneden koek, aangezien daarin dezelfde Bosch MED17 ECU gebruikt wordt als in auto's met de VAG 2.0TSI blokken.
R56's zijn voor hem gesneden koek, aangezien daarin dezelfde Bosch MED17 ECU gebruikt wordt als in auto's met de VAG 2.0TSI blokken.
- StefanCS
- Bijna verslaafd

- Wilcoos
- Volledig MINI minded!

Bericht
Maar ook ik snap niet wat er zonde aan is. Vind het een super resultaat, en ben er jaloers op. Daarnaast ken ik de jongens bij JD goed, en vertrouw ze blind mijn auto toe.
Re: Tuning GP2
Dat is logisch, standaard worden motoren zo afgesteld dat ze ook bij slechtere brandstoffen niet kapot gaan. Ze worden immers met maar 1 motormanagement voor heel de wereld afgeleverd. Vooral bij turbo motoren is er met goede brandstof zoals wij die hebben dus ruimte voor optimalisatie.Niekcarfreak schreef:Hoezo zonde? Een en ander is weer terug origineel te maken lijkt mij.
JD is een goede tuner met veel ervaring maar ik vraag me overigens ook wel af of en hoelang alles heel blijft. Als JD deze tunng full proof heeft weten te maken dan is het jammer dat Mini de GP2 niet zelf zo geleverd heeft.
Veel GP1 rijders verwachtten/hoopten op meer vermogen bij de GP2.
Maar ook ik snap niet wat er zonde aan is. Vind het een super resultaat, en ben er jaloers op. Daarnaast ken ik de jongens bij JD goed, en vertrouw ze blind mijn auto toe.
- Erjen
- Bijna verslaafd

- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Re: Tuning GP2
Ik vind dat zo'n zeldzame auto origineel gehouden moet worden. Dat heb ik bij de standaard JCW niet.
Deze zijn in mijn ogen minder speciaal door de hogere oplagen.
Het is natuurlijk knap van JD om zoveel vermogen uit het blok te halen.
Deze zijn in mijn ogen minder speciaal door de hogere oplagen.
Het is natuurlijk knap van JD om zoveel vermogen uit het blok te halen.
Uhr
- ajede
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Tuning GP2
Zit je aan de downers ofzo?Erjen schreef:Ik vind dat zo'n zeldzame auto origineel gehouden moet worden. Dat heb ik bij de standaard JCW niet.
Deze zijn in mijn ogen minder speciaal door de hogere oplagen.
Het is natuurlijk knap van JD om zoveel vermogen uit het blok te halen.

- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: Tuning GP2
Het enige wat zonde is is dat de GP2 niet standaard met deze software is geleverd. Die auto kan een stuk meer vermogen gebruiken dan waar hij standaard mee geleverd wordt. Ik begrijp dan ook niet waarom MINI ervoor gekozen heeft om het vermogen zo laag te houden bij hun topmodel. Het eerste wat ik zou doen als ik een GP2 kocht is een ritje naar Lochem maken om de auto te laten voorzien van deze tuning... 
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Tuning GP2
Zonde?! Zo had ie gelijk moeten zijn! En laten we eerlijk zijn, zooo heel speciaal is een GP nou ook weer niet. Ander kleurtje, andere wielen, spoilertje, bank eruit, klaar. Echt uniek!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- frankie
- Volledig MINI minded!

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Tuning GP2
he, daar is weer de discussie of je een Mini GP standaard moet houden of mag aanpassen.
Van mij mag (/moet!) iedereen doen met z'n auto wat die wil, en volgens mij is een auto in een serie van 2000 identieke exemplaren geen uniek model. En andere mensen zijn het weer niet met me eens. Als je maar plezier hebt van je auto toch? Het is niet aan mij of aan ieder ander om een ander te vertellen of die wel of niet moet modificeren/standaardhouden.
Van mij mag (/moet!) iedereen doen met z'n auto wat die wil, en volgens mij is een auto in een serie van 2000 identieke exemplaren geen uniek model. En andere mensen zijn het weer niet met me eens. Als je maar plezier hebt van je auto toch? Het is niet aan mij of aan ieder ander om een ander te vertellen of die wel of niet moet modificeren/standaardhouden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors













