Dat zou ik niet doenBMX schreef:Idd, er moet sowieso een update plaatsvinden. Dan net zo goed met de 550cc en update van BAR toch?
Bosch 550cc vraag
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Bosch 550cc vraag
- Brightness
- NMC Legend
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat ik begreep een JCW-pakket, dus incl de 380cc.
Waarom dan niet meteen naar 550cc upgraden Davy?
Waarom dan niet meteen naar 550cc upgraden Davy?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Omdat Beek de 550 cc injectoren software heeft geript van mijn ECU waar 1320 een Map op had geschreven voor een Sprintex met een kleine pulley. En we weten allemaal dat die flash gewoon wordt gebruikt om meer 550's mee te "tunen". Ik zou dat dus nooit doen.
Wat in dit hele verhaal mss een betere optie is, is de ECU met EWS en sleutelchip verwijderen, en de ECU-set kopen die ik te koop heb. Dan heb je direct een FL ECU met meer knallen, met de correcte software waarmee je écht veilig zit. Plus dat de eigen ECU met EWS en sleutelchip gewoon weer te verkopen is en het hele bedrag terug te krijgen. Maar goed, dat zou ik doen - en dat hoeft niemand voor waar aan te nemen.
Wat in dit hele verhaal mss een betere optie is, is de ECU met EWS en sleutelchip verwijderen, en de ECU-set kopen die ik te koop heb. Dan heb je direct een FL ECU met meer knallen, met de correcte software waarmee je écht veilig zit. Plus dat de eigen ECU met EWS en sleutelchip gewoon weer te verkopen is en het hele bedrag terug te krijgen. Maar goed, dat zou ik doen - en dat hoeft niemand voor waar aan te nemen.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Ik dacht dat het al een JCW was, maar dan de pre-FL kit (dus zonder airbox en met 330cc's).
Ik snap niet waarom je nu 380cc injectoren gaat monteren, terwijl je in de toekomst de overstap wil maken naar 550cc's. Nu kom je niet weg zonder software-aanpassing. Het was m.i. handiger geweest om voorlopig door te rijden met de 330cc's en pas andere injectoren te steken wanneer je ook de software laat aanpassen.
Ik snap niet waarom je nu 380cc injectoren gaat monteren, terwijl je in de toekomst de overstap wil maken naar 550cc's. Nu kom je niet weg zonder software-aanpassing. Het was m.i. handiger geweest om voorlopig door te rijden met de 330cc's en pas andere injectoren te steken wanneer je ook de software laat aanpassen.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Heeft 1320 hun software niet beveiligd, Davy? Is het echt zo dat Beek de software van een andere tuner ript? Pfff, dat zou me echt tegenvallen...Daveke-Orranje schreef:Omdat Beek de 550 cc injectoren software heeft geript van mijn ECU waar 1320 een Map op had geschreven voor een Sprintex met een kleine pulley. En we weten allemaal dat die flash gewoon wordt gebruikt om meer 550's mee te "tunen". Ik zou dat dus nooit doen.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Destijds nog niet, nu inmiddels wel - na dit verhaal
Ik stond er langs toen Ghisbert de chip uit mn ECU haalde om zogezegd te kijken, wat ik prima vond. En daarna het bestand op sloeg op de harddrive
Ik stond er langs toen Ghisbert de chip uit mn ECU haalde om zogezegd te kijken, wat ik prima vond. En daarna het bestand op sloeg op de harddrive
- Freakaziot
- Nieuwsgierig
Bericht
Het was idd een pre fl kit.
Het idee van de 550cc injectoren kit kwam van onze Amerikaanse mini vrienden. Ik kon deze set goedkoop via Porsche kopen. Maar geen enkele ( Chip tuner en ook beek) wil hier liever niet aan beginne.
Terwijl de injectoren redenatie goed onderbouwd is dmv. Tests etc. Maarja als niemand de software kan schrijven houd het op.
Ik kan relatief spot goedkoop aan jcw onderdelen komen nieuw en origineel, dus heb ik de upgrade kit gekocht en gemonteerd (alleen de injectoren. Weer er ff uit).
Beek vond ik erg prijzig 395 euro voor stage 1 dus ik wacht tot de zomer voor een stage 2 (pulley + software) 695 euro dan doe ik het in 1 X goed
Maar dat zie ik dan wel want eerst een aero pakket, en wat lak schade fixen. Die 10 pk door beek kan altijd nog
Btw ik zal binnenkort eens kijken of ik wat jcw onderdelen kan regelen voor een club prijsje als er interesse is
Het idee van de 550cc injectoren kit kwam van onze Amerikaanse mini vrienden. Ik kon deze set goedkoop via Porsche kopen. Maar geen enkele ( Chip tuner en ook beek) wil hier liever niet aan beginne.
Terwijl de injectoren redenatie goed onderbouwd is dmv. Tests etc. Maarja als niemand de software kan schrijven houd het op.
Ik kan relatief spot goedkoop aan jcw onderdelen komen nieuw en origineel, dus heb ik de upgrade kit gekocht en gemonteerd (alleen de injectoren. Weer er ff uit).
Beek vond ik erg prijzig 395 euro voor stage 1 dus ik wacht tot de zomer voor een stage 2 (pulley + software) 695 euro dan doe ik het in 1 X goed
Maar dat zie ik dan wel want eerst een aero pakket, en wat lak schade fixen. Die 10 pk door beek kan altijd nog
Btw ik zal binnenkort eens kijken of ik wat jcw onderdelen kan regelen voor een club prijsje als er interesse is
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Het idee van de 550cc's is duidelijk. Je bent niet de enige die op Engelse en Amerikaanse forums rondneust...
Hoe kom je erbij dat geen enkele tuner de software wil schrijven? Heb je er meerdere gebeld? Ik weet zeker dat er wel een aantal zijn die het kunnen en willen schrijven. De prijs zal alleen dan wel hoger liggen dan de standaard file die bijv. Beek klaar heeft liggen. Er moet immers custom software worden geschreven en dat kost tijd (en dus geld).

Hoe kom je erbij dat geen enkele tuner de software wil schrijven? Heb je er meerdere gebeld? Ik weet zeker dat er wel een aantal zijn die het kunnen en willen schrijven. De prijs zal alleen dan wel hoger liggen dan de standaard file die bijv. Beek klaar heeft liggen. Er moet immers custom software worden geschreven en dat kost tijd (en dus geld).
- Freakaziot
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb alleen nog binnen NL gekeken.
Ik neem een stapje terug, en probeer eerst de OEM jcw software er op te krijgen.
In loop der tijd zal ik me eens goed verdiepen, in het anders dan normaal tuning van de mini
Thnx allemaal voor de support
Ik neem een stapje terug, en probeer eerst de OEM jcw software er op te krijgen.
In loop der tijd zal ik me eens goed verdiepen, in het anders dan normaal tuning van de mini
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je die software zoekt, en nergens kan vinden - ik heb dus een kant en klare ECU hier liggen met software..Freakaziot schreef:Ik heb alleen nog binnen NL gekeken.
- Freakaziot
- Nieuwsgierig
Bericht
Bedankt ik zal het onthouden voor als het niet luktDaveke-Orranje schreef:Als je die software zoekt, en nergens kan vinden - ik heb dus een kant en klare ECU hier liggen met software..Freakaziot schreef:Ik heb alleen nog binnen NL gekeken.

Onze sponsors