Volledig mee eens, maar ja deze turbo had ik nog GT2860RS, en uiteindelijk loopt het toch niet zo verkeerd. Mooie hybride turbo is natuurlijk ook wel fijn, orginele turbo is natuurlijk een drama bij tuning, niet echt sterk, mijn orginele was zelf al aan vervanging toe, +/- 90.000 km.Daveke-Orranje schreef:Turbodruk opschroeven is zuigers slopen.speedy schreef:word de olie dan minder heet door lage turbo druk ?Daveke-Orranje schreef:Dat zijn de betere binnenkomers!
Erg benieuwd naar de totale setuo en plaatjes, met name van de motor!
272 op standaard zuigers kan prima. Je rijdt denk ik niet op een hele hoge turbodruk?
Betere, efficiënte turbo monteren werkt stukken beter dan de huidige turbo opdrijven
Borg Warner maakt ook mooie turbo's
Mini Cooper S 272 PK
- Mini Power Rudy
- Leerling Mini lid

Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
GT28RS doet het inderdaad heel aardig op "kleine" motoren. Heb deze voor mijn vorige auto ook overwogen, maar ben toen voor een IHI VF34 gegaan.
Mooi resultaat op je S-je!
Mooi resultaat op je S-je!
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Nice!
Mijn turbo hield het nog niet eens 40dkm vol
Mijn turbo hield het nog niet eens 40dkm vol
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- P5ycH0
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Nog steeds geen antwoord daiel….speedy schreef:
ja dat heb ik gemerkt :-(
komt toch door hitte ?
- speedy
- NMC Legend

- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
ben maar een leek wat dat betreft :-D
vraag me wel af waarom de zuigers wel heel blijven met een grotere/andere turbo.
vraag me wel af waarom de zuigers wel heel blijven met een grotere/andere turbo.
- ajede
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Gaat volgens mij erom hoeveel en hoe je de Turbo aanspreekt en wat motorisch (goed lopend) mogelijk is.
Daar valt en staat een hoop mee bij onze R56 S en JCW.
Bv. Een Hybride Turbo is eigenlijk een standaard turbo met aangepaste (lees;betere) onderdelen. Geen 270 graden lager, maar 360graden, ander compressorgedeelte/wiel, turbinegedeelte/wiel,
Daardoor kun je veel "makkelijker" een hoger vermogen eruit halen terwijl de Turbo op bv max. 80% van zijn kunnen draait. Daardoor blijft alles wat koeler en dat is het grote euvel onder de kap bij een Turbo aangedreven Mini. Maw, dan blijft alles langer goed, ook een zuiger....
Daarom is een verbeterde flow zo belangrijk en vooral in het inlaatgedeelte. genoeg koude lucht naar binnen en de warmte moet weg voor de boel weer te heet wordt. Alles om te zorgen dat je geen pre detonatie krijgt!
Een grote(re)Turbo is eigenlijk geen optie, want je praat maar over een 1.6 dus zou het alleen maar beroerd gaan lopen onderin. Mega turbo gat bv.
En deze Garret is eigenlijk ook een kleintje, maar wel 1 die prima functioneert naar zo blijkt.
Daar valt en staat een hoop mee bij onze R56 S en JCW.
Bv. Een Hybride Turbo is eigenlijk een standaard turbo met aangepaste (lees;betere) onderdelen. Geen 270 graden lager, maar 360graden, ander compressorgedeelte/wiel, turbinegedeelte/wiel,
Daardoor kun je veel "makkelijker" een hoger vermogen eruit halen terwijl de Turbo op bv max. 80% van zijn kunnen draait. Daardoor blijft alles wat koeler en dat is het grote euvel onder de kap bij een Turbo aangedreven Mini. Maw, dan blijft alles langer goed, ook een zuiger....
Daarom is een verbeterde flow zo belangrijk en vooral in het inlaatgedeelte. genoeg koude lucht naar binnen en de warmte moet weg voor de boel weer te heet wordt. Alles om te zorgen dat je geen pre detonatie krijgt!
Een grote(re)Turbo is eigenlijk geen optie, want je praat maar over een 1.6 dus zou het alleen maar beroerd gaan lopen onderin. Mega turbo gat bv.
En deze Garret is eigenlijk ook een kleintje, maar wel 1 die prima functioneert naar zo blijkt.

- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Ideaal modelletje voor een 1.6 hoor, zo'n Gt2860
Als je die in de RS variant neemt (van Owen Developments bijv), en er een mooie systeem omheen bouwt, goede inlaat - uitlaat en randzaken heb ik er in Engeland al eentje RUIM 300-nog-wat op de wielen zien draaien. Dan heb je het over 350+ pk's met dezelfde turbo
Als je die in de RS variant neemt (van Owen Developments bijv), en er een mooie systeem omheen bouwt, goede inlaat - uitlaat en randzaken heb ik er in Engeland al eentje RUIM 300-nog-wat op de wielen zien draaien. Dan heb je het over 350+ pk's met dezelfde turbo
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Welkom
Mooie wagen en leuke setup 272pk voelt lekker aan in een mini :-)
Greetz franklyn
Mooie wagen en leuke setup 272pk voelt lekker aan in een mini :-)
Greetz franklyn
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Bij goed afstelling blijft Zijm setup wel heel zoals davy aangeeft gaat om een kleine goede turbo en er rijden er zat rond met 270 pk en orginele zuigersspeedy schreef:ben maar een leek wat dat betreft :-D
vraag me wel af waarom de zuigers wel heel blijven met een grotere/andere turbo.
burn rubber not your soul


- Beetle
- Mod virus alert!

- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Ik weet niet wat jullie onder klein verstaan, maar een GT2860 is echt niet klein (spoelen dramatisch op). Wielen zijn groot en eveneens de behuizing. Alleen de turbine is al 7mm groter dan die van ons. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de koppelkromme verloopt.
Een mooi maatje vind ik een MHI TD04HL-15T/19T en wil je een stapje verder gaan een TD05 of IHI VF34.
Maar idd als je hem toch had liggen ja dan zou ik hem ook gebruiken. Mooi resultaat imo
Wat betreft heel blijven, in Griekenland gebruiken ze juist grotere turbo's zoals de TD05H-16G uit de EVOIII om weinig tegendruk te hebben en op lage drukken te kunnen rijden zodat de oemblokken heel blijven. Vijand is hitte en als gevold kloppen.
Een mooi maatje vind ik een MHI TD04HL-15T/19T en wil je een stapje verder gaan een TD05 of IHI VF34.
Maar idd als je hem toch had liggen ja dan zou ik hem ook gebruiken. Mooi resultaat imo
Wat betreft heel blijven, in Griekenland gebruiken ze juist grotere turbo's zoals de TD05H-16G uit de EVOIII om weinig tegendruk te hebben en op lage drukken te kunnen rijden zodat de oemblokken heel blijven. Vijand is hitte en als gevold kloppen.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Ik heb zelf ook gekeken voor een turbo ivm mijn twinscroll maar dan kon ik ook gaan voor de 2860 en on een r53 is nie veel ruimte meer
burn rubber not your soul


- Beetle
- Mod virus alert!

- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Zou ik een upgrade moeten doen tot zo'n 280pk, dan een MHI TD04HL-15T-6cm T25 met verloopje of een hybride.
Re: Mini Cooper S 272 PK
Op een R53 is het helemaal laat opspoelen, de duratie van de nokkenassen is nogal groot. Veel ruimte is er bij een R56 ook niet en dus weinig keuze wat betreft turbo's. Echter TD04/5 en IHI passen mbv oem spruitstuk en verloopflange. Meer keuze is er als je de IC compressor eruit gooit, dan is er keuze zat.franklyn85 schreef:Ik heb zelf ook gekeken voor een turbo ivm mijn twinscroll maar dan kon ik ook gaan voor de 2860 en on een r53 is nie veel ruimte meer
Zou ik een upgrade moeten doen tot zo'n 280pk, dan een MHI TD04HL-15T-6cm T25 met verloopje of een hybride.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Ja als de SC vervalt heb je ruimte dan Zou ik voor de 1320 setup gaan in de
Minder extremevorm laat je de CAI vervallen en dan heb je zeeen van ruimte.
Maar vind de twinscroll wel wat hebben maar na langdurig passen meten met het behalen van max 300pk en een hele hoop hitte die je moet weten af te voeren. Bij nader inzien geen optie
Minder extremevorm laat je de CAI vervallen en dan heb je zeeen van ruimte.
Maar vind de twinscroll wel wat hebben maar na langdurig passen meten met het behalen van max 300pk en een hele hoop hitte die je moet weten af te voeren. Bij nader inzien geen optie
burn rubber not your soul


- Mini Power Rudy
- Leerling Mini lid

Bericht
Re: Mini Cooper S 272 PK
Olie temp, blijf rond de 90 a 98 graden, maar onder normaal gebruik, geen circuit olie koeler is 13 rijen.P5ycH0 schreef:Nog steeds geen antwoord daiel….speedy schreef:
ja dat heb ik gemerkt :-(
komt toch door hitte ?
Onze sponsors

















