Mini start niet

De 2e generatie vanaf 2006
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Re: Mini start niet

20 dec 2013, 11:44

De auto is vorige week uitgelezen bij een autobedrijf die beschikt over een apparaat om elk merk te kunnen uitlezen. Het was niet bij een officieel Mini Dealer. Het rare is ook dat het soms later op de dag wel lukt. Het probleem doet zich alleen voor bij de eerste keer starten op een dag.
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

20 dec 2013, 12:17

Schakelaar op het koppelingspedaal al bekeken? Want als die niet bedient wordt, slaat ie niet aan.... Gaat ie alleen op contact.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 dec 2013, 12:29

en anders toch ff langs echte dealer want die kunnen meer info uitlezen als een universele garage ;)
Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2013, 12:35

Dus 's ochtends start ie niet, dan start je dus via startkabels of wat?

Daarna rest vd dag geen problemen?
Maar staat de auto dan ook soms net zo lang stil als dat die doet nadat je em 's avonds wegzet tot de ochtend?

Want als je overdags het probleem niet hebt omdat de auto dan nooit heeel lang stilstaat kan het misschien iets te maken hebben met een spanningslek?
Ik heb dat een x gehad met een Navi systeem die maar lokatie bleef zoeken of iets terwijl de auto uit stond.
Check je stroomverbruik maar eens als de auto niet loopt......

Startte 's ochtends ook nooit meer!
Ook nieuwe accu erin gedaan, eerste x ging goed en daarna ook niet......

Lijkt er wel verrekt veel op! :))

Balen dit soort dingen.
:O
Afbeelding
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 dec 2013, 13:09

Nieuwe gegevens: De auto slaat gelijk aan met kabels. Ik ben meteen naar een autobedrijf gereden om mijn accu te laten doormeten, waar uitkwam dat de accu gewoon vol is! :?

Ik heb er inderdaad overdag geen problemen mee. Overdag wordt de auto regelmatig gebruikt. Hoe kan ik het stroomverbruik meten als de auto stilstaat? Kan ik dat zelf doen of moet ik dat laten doen?

Hoe heb je het vervolgens opgelost? Want het lijkt er wel verdacht veel op! :wink:
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2013, 14:26

Zoeken waar de evt lekspanning vandaan komt (mits het teveel is), want je hebt altijd iets lekspanning zover ik weet.

Maar je mag een verlies hebben van een bepaalde hoogte, maar als het zodanig is dat je accu er van leeg is na plm 10-12 uur is er echt een stroomverbruiker die roet in het eten gooit... :klap

Als je beetje verstand hebt van electra kan je dat wel zelf.
Contact eraf, de meter erop en kijken. :?

Als de lekspanning echt boven de norm is, met zekeringen gaan "werken" bv, dus eruit halen stuk voor stuk net zo lang tot je weet welk apparaat de dader is. Tenminste dat vertelden ze mij toen ik dat probleem had en ze hebben het toen opgelost, dus ja, wie ben ik om daar aan te twijfelen! hahahahaahha....

Succes!
Afbeelding
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 dec 2013, 17:17

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij Breeman Mini Rotterdam. Dan is het maar allemaal gelijk goed gedaan en op zich niet zo heel erg duur. 65,- euro voor een diagnose + kosten voor de repatie. Helaas dan komende even geen Mini rijden! haha :|..
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 dec 2013, 17:23

uiteindelijk misschien beter/goedkoper zo als dat je van allerlei bedrijven er naar laat kijken en dat ze niets vinden.
Afbeelding
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 dec 2013, 17:35

Precies, dat dacht ik ook :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2013, 19:56

Balen zeg, hoop dat je gauw weer kan genieten. Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 dec 2013, 21:59

Ik wacht op een bevestiging voor de afspraak. Gaat de meeting van 3 of 4 januari nog door? Als de auto klaar is, ben ik zeker aanwezig! (mits hij in de buurt is uiteraard) :))
Cablerichy
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

20 dec 2013, 23:07

RobbertKoppies schreef:Nieuwe gegevens: De auto slaat gelijk aan met kabels. Ik ben meteen naar een autobedrijf gereden om mijn accu te laten doormeten, waar uitkwam dat de accu gewoon vol is! :?
Das wel te verklaren, je hebt er meegereden, je dynamo heeft hem geladen.
Hoop dat het wel 'heul, heul,' snel wordt gelost.
Now: Mini Cooper Chilli 2002
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!

21 dec 2013, 11:24

Dat lijkt mij ook. Misschien probleempje met je dynamo die net genoeg spanning opwekt zodat je geen waarschuwing krijgt......??? Ben benieuwd.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2013, 15:58

27e is er ook nog een eindejaars meet in Breda..
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

23 dec 2013, 15:45

Ik ben net gebeld door Breeman Rotterdam, en het startprobleem zit bij de remsensor, niet geregistreerde accu en oude software. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk niet zoveel aan het onderhoud gedaan, helaas :|

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”