Ho ho Marcel je hebt de voorjaarsvakantie van onze buren he. Wij gaan normaal gesproken ook altijd eind Mei begin Juni de laatste 2 weken zeg maar voordat de vakanties beginnen. En dan is het altijd erg druk met de boot hoor. Het visseizoen begint half Mei en dan is het vooral voor de duitsers erg in trek een weekend naar Noorwegen te gaan. Daarom gaan wij altijd op dinsdag met de boot dan loop je de weekendgangers mis
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
We gaan gewoon een lijst maken. Ik heb de dagen al vrij geplant.
Ik kies voor optie 4 die Marcel had voorgesteld dus ga lekker met de boot. Het schijnt dat die cobra walkie talkies ook een soort babyfoon optie hebben dus als die tot de bar ontvangst heeft:
En om het een en ander duidelijk vorm te geven beginnen we gewoon met een inschrijflijst:
SVP onderstaande gedeelte steeds kopiëren en aanvullen met eventuele andere reisopties.
Inschrijflijst voor de trip van 2014: NewMINIclub goes Norway
Vertrek
Rijden vanuit Nederland op donderdag 22-05-14.
Boot om 14.00 uur in Kiel
Aankomst boot om 10.00 uur in Oslo op vrijdag 23-05-14
Retour
Boot om 14.00 uur in Oslo op maandag 26-5-14
Aankomst boot om 10.00 uur in Kiel op dinsdag 27-05-14
Rijden naar Nederland
Hoi Peter, ik heb het ook een keer gedaan via Zweden maar daar wordt je niet vrolijk van hoor. Het is namelijk niet zo'n mooie route. En erg lang. Als je dan niet zolang met de boot wil adviseer ik je naar Noord Denemarken te rijden dan kan je kiezen of met de supersnelle boot die doet er dacht ik 4 uur over of met de normale verbinding dan doe je dacht ik iets van 6 uur over. Kan je dan als je aan komt de route onderlangs nemen via Kristiansand (paar keer tot het mooiste dorpje van de EU uitgeroepen.) Ook heel mooi om te rijden. Want als je eerst 1400 km moet rijden via Zweden dan in Noorwegen een 6/700 km gaat rijden in een lang weekend is denk ik een beetje teveel van goede. Hou er rekening mee dat de gemiddelde snelheid in Noorwegen rond de 70km per uur is.
Voor de mensen die nog nooit naar Noorwegen zijn geweest een filmpje van de boot (tussen Kiel en Oslo) dan heb je een idee wat je er van kan verwachten.
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Weet zelf niet of ik meekan want rondom die tijd gaan we altijd met de familie op vakantie daar naar toe
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna