Parrot ISO vraag R56

De 2e generatie vanaf 2006
Bike'
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Parrot ISO vraag R56

12 nov 2013, 21:50

Ik ga binnenkort een parrot 9200i inbouwen en heb alles al in huis, nu heb ik al diverse forums bezocht en ben nog niet tegen gekomen waar de mute kabel op aangesloten moet worden. De Mini heeft een simpele radio/cd zonder versterkers of harman kardon systeem.
De geel mute kabel moet in ? 1 wit 2 geel of 3 blauw.
En mijn 2e vraag is of de spanningskabel oranje/ en rood standaard kunnen blijven zitten of moeten deze omgewisseld worden. 12v constant en geschakeld .

Graag jullie expertise .... Alvast bedankt alle hulp is welkom.
markchab
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Parrot ISO vraag R56

13 nov 2013, 10:38

Hoi Bike,

Toevallig heb ik dit een maand terug ook gedaan.
Onze mini's hebben geen signaal plus draad. Dus de geschakelde plus om de carkit te laten weten of de auto aan of uit is. Dus die hoef je ook niet achter de radio te gaan zoeken. Je kunt de oranje schakeldraad aansluiten op de + van de autoaansteker of op pin 1 van connector X15. Dat is de zwarte stekker die bij de voetenruimte van de bestuurder zit. Stap 19 in dit document:
http://www.gobookee.org/get_book.php?u= ... RpbyAuLi4=

De mute kabels hoef je niet te gebruiken, zo ver ik weet.
Ik moest de rode en de oranje draad omdraaien. Hier kom je vanzelf achter. Als de carkit iedere keer opnieuw ingesteld moet worden als de auto van het contact geweest is, zitten ze dus verkeerd om.

Succes!!
Bike' schreef:Ik ga binnenkort een parrot 9200i inbouwen en heb alles al in huis, nu heb ik al diverse forums bezocht en ben nog niet tegen gekomen waar de mute kabel op aangesloten moet worden. De Mini heeft een simpele radio/cd zonder versterkers of harman kardon systeem.
De geel mute kabel moet in ? 1 wit 2 geel of 3 blauw.
En mijn 2e vraag is of de spanningskabel oranje/ en rood standaard kunnen blijven zitten of moeten deze omgewisseld worden. 12v constant en geschakeld .

Graag jullie expertise .... Alvast bedankt alle hulp is welkom.
R56 Mini Cooper S Works.
Bike'
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Parrot ISO vraag R56

13 nov 2013, 16:59

Thanx, ik heb vanmiddag een andere radio geplaatst, dit was op zich wel leuk werk. Ongeveer 1,5 uur bezig geweest uit en inbouwen.
Na demontage even naar de ruimte gekeken waar een iso2 kabel past. Wel weinig ruimte onder de radio.
Na passen en meten toch maar niet ingebouwd, maar alsnog bedankt voor je uitleg.
Nieuwe radio werkt perfect!!!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”