Megan header+ sportcat.

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Megan header+ sportcat.

07 nov 2013, 21:47

Boys and girls.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een megan header en sportcat op een r50?
Rest van de uitlaat is playmini maakt dit samen extreem geluid of valt dit mee?
Zit er ook nog wat vermogens winst in?
Hoe zit het met de apk, co en het EML light?

Evt. Suggesties zijn ook welkom!

Thanks alvast
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Megan header+ sportcat.

08 nov 2013, 09:04

Sportcat? Of testpipe?
Heb je er een link naar? Want meestal zit daar geen cat bij...

Ik en Karin(Smeed) hebben zo'n spruitstuk. Alleen wel op een R53.
Het maakt idd een pokke herrie, maar dat is dan toch ook het doel? :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 nov 2013, 20:04

Haha herrie willen we horen.
Heb je miss een filmpje van hoe het klinkt kan er maar weinig van vinden op youtube

p.s idd testpipe
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2013, 09:58

Die zijn best betaalbaar zeg!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2013, 10:11

BMX schreef:Sportcat? Of testpipe?
Heb je er een link naar? Want meestal zit daar geen cat bij...

Ik en Karin(Smeed) hebben zo'n spruitstuk. Alleen wel op een R53.
Het maakt idd een pokke herrie, maar dat is dan toch ook het doel? :mrgreen:
Herrie? Valt wel mee toch..? :)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2013, 10:12

Maar welke set-up heb jij (en Karin) dan Richard? Megan spruitstuk, de-cat. en middendemperdelete?

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2013, 14:19

Karen wel, Richard niet volgens mij.
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2013, 00:27

Rob, je weet toch nog hoe mijn auto klonk met decat plus middendemperdelete.. Al droeg de grote cilinderkop daar ook veel aan bij (en dat Milltek sowieso zwaarder klinkt dan JCW, Playmini en de andere veel gebruikte uitlaten)

Het doet pijn aan je oren als je dit monteert met testpijp/decat en dan ook je middendemper weg gaat halen.. Plus door die "bobbel" in je testpijp gaat ie in mijn ogen/oren juist heel lelijk snerpen met zn uitlaat. Ik vond Janspeed altijd prettige spruitstukken maken als je een 4-1 wil. Fijn decat pijpje hebben ze trouwens ook. Als je een 4-2-1 wil (ga ik wrs doen op de volgende R53) zou ik een OBX nemen omdat het koppel wat beter ligt dan bij een 4-1. In alle gevallen gaat mijn voorkeur uit naar de standaard cat behouden omdat een sportcat te snel kapot gaat, en decat juist pk's en koppel verliest door het verlies aan tegendruk. De auto zal met decat wel wat sneller aanvoelen omdat ie wat beter op het gas reageert door een wat snellere flow van uitlaatgassen maar op de dyno minder aangeven.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2013, 05:46

Da's waar ja. Nou ja. OBX zit je gelijk weer vast aan de-cat of sport-cat (begreep ik), of past de oem-cat daar ook gewoon op?

Jamspeed is al een tijdje niet leverbaar.

Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2013, 07:42

Je kan de oem cat er toch op passend maken..?
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2013, 09:52

Janspeed ook niet via GTT, 1320 of eBay?

Nee, als je een normale cat van een OEM spruit afslijpt, kun je die gewoon op een OBX laten zetten.
Mijn plan is om dat te gaan doen, en dan de cat ofwel tussen de midden en einddemper te plaatsen ofwel de cat waar nu de middendemper zit, en die een eindje naar achteren. Ik wil dat eerste deel vrij hebben omdat hoge IAT's deels verklaard kunnen worden door een restrictief uitlaatsysteem icm een slecht design van de kop. Dan is de spruit en de cat het deel waar denk ik het meeste gewonnen kan worden. Maar herrie wil ik dus ook niet, want dat was een eis van het vrouwtje :) Maarja, mijn handen blijven jeuken om weer een vlot karretje te bouwen!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”