K&N luchtfilter verschillen

De 2e generatie vanaf 2006
fuxhound
One wheel wonder
One wheel wonder

K&N luchtfilter verschillen

21 okt 2013, 21:22

Ik ben bezig met een lijstje te maken met mods voor de Mini.
Nu vraag ik mij af wat de verschillen zijn in de volgende K&N luchtfilters.

http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 41&model=2

Het enigste dat ik weet is dat de laatste een vervanger is voor de standaard luchtfilter en de 2 eerste een extra stuk zijn. (en dat de typhoon kit een mooi geluidje maakt :mrgreen: )

Kunnen jullie uitleggen wat de (functionele) verschillen zijn?
Wanneer zijn deze luchtfilters noodzakelijk?
Zijn ze wel een toegevoegde waarde?

Ben niet echt technisch aangelegd, je kan het best uitleggen zoals je het aan een baby zou zeggen.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: K&n luchtfilter verschillen

21 okt 2013, 21:34

Ik heb ook zo'n K&N luchtfilter de luchtaanzuiging is hoger. Qua geluid, nou ik merk er niet veel van Het is op de lange duur ook goedkoper omdat je het niet hoeft te vervangen maar kan schoonmaken Ik heb er in elk geval geen spijt van
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Re: K&n luchtfilter verschillen

21 okt 2013, 21:40

1 = open filter, betere doorstroming, meer geluid, mogelijk minder pk vanwege opgewarmde lucht uit de motorruimte.

2 = gesloten filter, zoals 1 maar mogelijk minder motorgeluid maar wel koudere lucht daar door iets meer pk.

3 - vervanging standaard filter, iets betere doorstroming, op den duur kostenbesparing door niet vervangen OEM luchtfilter maar wel af en toe schoonmaken.

1 en 2 zijn overigens voor Cooper bedoeld, niet de S.

pk winsten bij alle modellen zijn marginaal maar nemen toe met andere motorische wijzigingen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: K&N luchtfilter verschillen

21 okt 2013, 21:44

ik heb een itg inleg filter (vervangt het oem filter)
het laat beter lucht door dus zal vast en zeker beter zijn voor de prestaties al merk je er weinig van.
als je een compleet systeem wil ga dan wel voor een gesloten systeem want het is ontzettend heet onder de motorkap van een cooper s en je wilt natuurlijk wel koude lucht aanzuigen en geen warme lucht.
compleet systeem geeft ook het kenmerkende aanzuiggeluid met optrekken.
Afbeelding
fuxhound
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: K&N luchtfilter verschillen

21 okt 2013, 23:38

Thanks iedereen. :D
Ben weer wat wijzer geworden.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”