Ik ben niet iemand die op de rem blijft staan en laat het altijd afkoelen e.d. na flink geremd te hebben.
Ik geef slechts mijn (redelijk uitgebreide) ervaring.
Upgrade voor de remmen.
- Toeterdetoet
- Leerling Mini lid
Bericht
Wat is nu het nut van stalen remleidingen?
Kan je dan harder op je rem trappen?
Het lijkt me dat de leidingen minder meegeven en dat er dus meer druk naar de remklauwen gaat die anders in het uitzetten van de leidingen gaat zitten en dus dat je pedaal harder aanvoelt.
Maar of dat nuttig is?
Staat wel stoer natuurlijk
Kan je dan harder op je rem trappen?

Het lijkt me dat de leidingen minder meegeven en dat er dus meer druk naar de remklauwen gaat die anders in het uitzetten van de leidingen gaat zitten en dus dat je pedaal harder aanvoelt.
Maar of dat nuttig is?

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het lijkt me dat de leidingen minder meegeven en dat er dus meer druk naar de remklauwen gaat die anders in het uitzetten van de leidingen gaat zitten....ergo, hogere remdrukToeterdetoet schreef:Wat is nu het nut van stalen remleidingen?
Kan je dan harder op je rem trappen?![]()
Maar of dat nuttig is?

- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Beek heeft Brembo GT junior (310x28 1-Piece drilled or slotted) voor 1350,- euro ex btw. En ze hebben ook deze versie: 320x28 2-Piece Drilled or Slotted voor 1850,- euro ex btw
Heeft iemand hier ervaring mee? Andere prijzen (hopelijk lager) andere leveranciers?
Ze hebben ook nog de Tarox remmen, maar jemig wat een prijs (2500+). Voor 7900 euro heb je een hele auto. Hoe kan een setje remmen zo veel kosten?

Heeft iemand hier ervaring mee? Andere prijzen (hopelijk lager) andere leveranciers?
Ze hebben ook nog de Tarox remmen, maar jemig wat een prijs (2500+). Voor 7900 euro heb je een hele auto. Hoe kan een setje remmen zo veel kosten?

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
... een auto van 7900 euro is kwalitatief niet zo hoogstaand als Brembo of Tarox remmen.
Beetje appels met peren vergelijken. Voor MTB's heb je onderdelen van Shimano. De goedkoopste type trap je binnen een dag eraf, de duurdere typen gaan langer mee, wegen minder, mechanisch verloopt het allemaal wat soepeler en de remkracht is ook beter.
Kwaliteit kost geld...Xanlle schreef:Voor 7900 euro heb je een hele auto. Hoe kan een setje remmen zo veel kosten?
... een auto van 7900 euro is kwalitatief niet zo hoogstaand als Brembo of Tarox remmen.
Beetje appels met peren vergelijken. Voor MTB's heb je onderdelen van Shimano. De goedkoopste type trap je binnen een dag eraf, de duurdere typen gaan langer mee, wegen minder, mechanisch verloopt het allemaal wat soepeler en de remkracht is ook beter.
- iDarkDesign
- Transformer
Onze sponsors