Goedenavond allemaal.
Ben nog volledig nieuw op mini cooper gebied.
Mijn vrouw heeft een mini cooper uit eind 2009 met 120 pk.
Ik heb in een mini one met 95 pk gereden en in die van mijn vrouw met de 120 pk.
Zelf vind ik het eigenlijk niet zo'n groot verschil met accelereren. Wellicht rijdt de cooper wel wat harder maar verder merk ik niet zo veel.
Wat is jullie mening ? en wat zijn nu echt de wezenlijke verschillen tussen die 2 ?
Verschil Mini One en Cooper
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: verschil mini one en cooper
Lijkt me stug dat een vermogentoename van 25% (95 tov 120) toch wel merkt. Maar als jij dat niet merkt zou ik lekker in de one blijven rijden. Merk je ook niets qua koppel bv bij het inhalen?

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Renetrzes
- Leerling Mini lid
Bericht
Nou nee want ze heeft de cooper met 120 pk gekocht week geleden.
We hadden proef gereden in beide wagens en toen voor de 120 pk gekozen.
Zelf merk ik dat verschil niet zo maar kan aan mij liggen. (rij zelf Porsche)
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar wat is precies je vraag? Want je hebt al de cooper gekocht

Heb zelf altijd in een 535 en 530 gereden maar als ik een lener mee kreeg van bmw bv een 520 merkte ik dat toch echt hoor.Renetrzes schreef:Nou nee want ze heeft de cooper met 120 pk gekocht week geleden.
Maar wat is precies je vraag? Want je hebt al de cooper gekocht

- Renetrzes
- Leerling Mini lid
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Verschil Mini One en Cooper
De One is maar heel kort als 1.4 geleverd en is al snel weer een gedowntunede 1.6 geworden. Wrs wordt het wel beter als je de auto wat langer hebt, een nieuwe moet altijd even loskomen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Verschil Mini One en Cooper
Ik had hiervoor een One 1.6 90pk.
Uit ervaring weet ik dat er idd weinig verschil zit tussen de One en de Cooper.
In de sprint wedstrijdjes kon ik de Cooper van een vriend goed bijhouden, er was geen verschil.
Behalve op de snelweg merkte ik het verschil.
Na de chip-tuning was dit verschil weg.
In de tweede versnelling had ik toen iets meer power en op de topsnelheid haalde ik 200 ipv 170-180.
Uit ervaring weet ik dat er idd weinig verschil zit tussen de One en de Cooper.
In de sprint wedstrijdjes kon ik de Cooper van een vriend goed bijhouden, er was geen verschil.
Behalve op de snelweg merkte ik het verschil.
Na de chip-tuning was dit verschil weg.
In de tweede versnelling had ik toen iets meer power en op de topsnelheid haalde ik 200 ipv 170-180.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors