Prachtige wielen!
LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Staat super! Camberplaten zijn niet nodig als ik het zo inschat. Staat precies mooi in de wielkasten zo.
Prachtige wielen!
Prachtige wielen!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Wow dat staat dik! Ze hebben geen drempels bij jou in de straat of wel 
- speedy
- NMC Legend

- Locatie: Deventer
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
erg mooi 8-)
zou wel die centercap ook zwart spuiten want vind dat wel minder.
zou wel die centercap ook zwart spuiten want vind dat wel minder.
- ajede
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Gelderland
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Dikke wheels, maar persoonlijk zou ik het met wat meer negatief camber voor en achter mooier vinden. Die lip slijt vanzelf, ik weet uit ervaring dat dat maximaal twee weken duurt.
Dan is 'ie wel weg.
Goed bezig!
Goed bezig!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Hij staat idd lekker laag. Maar als je puur alleen naar de wielen kijkt denk je ow dat kan nog wel wat lager, totdat je naar de rest kijkt en denk crap, toch niet haha. Nice nice
- Adriaan
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Ziet er erg mooi uit!!
Hoop je snel een keer te spotten in Rotterdam
Hoop je snel een keer te spotten in Rotterdam

- Raj
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Met camberplates voren komt je hele setting een cm hoger! Dus moet je weer een CM omlaag draaien..
Keep that in mind
Keep that in mind
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!

Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Nee hoor, dat ligt helemaal alleen de camberplaat die je koopt. De zogenaamde Eibach camberplaten verhogen idd zo een cm, maar er zijn meerdere platen die het niet doen.Raj schreef:Met camberplates voren komt je hele setting een cm hoger! Dus moet je weer een CM omlaag draaien..
Keep that in mind
- Richard030
- Bijna verslaafd

- Locatie: Nieuwegein
- keyan
- Mod virus alert!

- Locatie: Weesp
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Altijd goed een stanced Mini.
btw. Doe is wat meer foto's en info over de kever op de achtergrond?
btw. Doe is wat meer foto's en info over de kever op de achtergrond?
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
dat dus. Ligt heel erg aan de set die je neemt.Wilcoos schreef:Nee hoor, dat ligt helemaal alleen de camberplaat die je koopt. De zogenaamde Eibach camberplaten verhogen idd zo een cm, maar er zijn meerdere platen die het niet doen.Raj schreef:Met camberplates voren komt je hele setting een cm hoger! Dus moet je weer een CM omlaag draaien..
Keep that in mind
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- LosCreepers
- Enthousiast

- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Thanks guys, ben wel content met de look. Achterste wielkasten zijn subtiel aangepast, opstaande rand van de opklikwielkast is weggehaald, koetswerkrandje IETS omgerold en de binnenwielkuip klein beetje weggesneden. Heb zoveel mogelijk OEM gelaten. Daarna de auto iets omlaag gedaan, de originele V-Maxx bumpstop die veel te zacht was vervangen voor een harder exemplaar. Resultaat is een auto die achter heel netjes ligt en voor nog niet helemaal naar wens.
Helaas kan ik vooraan nog niet helemaal sturen zoals ik zou willen, het idee is dat ik ook nog een beetje kan hoeken met die auto (anders had ik wel een ONE gekocht...). Dat hoeken is nu onmogelijk, want als ik hard de bocht instuur komt de band tegen de motorkap aan, dat is niet om te rollen. Ik zal dus iets camber moeten creëren zodat de band langs de kap gaat (het is echt millimeterwerk..).
Dus ik kom direct op het hoofdstuk camber plates aan, ik heb hier verder helemaal geen verstand van. Met een oude kever kun vooraan standaard gewoon camber stellen, met oud VAG spul ook. Wat ik wil is eenmalig de camber stellen op een vaste waarde, de schroefset 0,5cm naar beneden stellen en dan hopen dat alles 100% vrij loopt met belasting, bochten, etc. Caster verstellen hoeft niet, het wordt geen circuit auto, ik wil puur de camber iets negatief stellen om de juist stance te bekomen.
Ik wil uiteraard een set hebben die NIET verhoogt, want dat komt niet goed dan. En de set moet op de 'originele' grootte veren passen bovenaan, omdat V-Maxx zo'n breed uitlopende veer heeft... Begreep van mijn speurtocht op internet dat dat ook nog uitmaakt, je kunt dat niet zoveel camber hebben omdat hij dan in je schutbord aanloopt?
Nu zie ik op internet dat de prijzen erorm uit elkaar liggen voor setjes camber plates. Ik hoef niet het meest luxueuze, maximale levensduur, superdeluxe, merkgebonden spul te hebben, als het maar werkt. Ik zie prijzen variërend van 150$ voor een setje fixed tot 600€ voor hypermodern spul. Wie kan mij het een en ander adviseren wat camber plates betreft? Brightness? Mushrop?
Helaas kan ik vooraan nog niet helemaal sturen zoals ik zou willen, het idee is dat ik ook nog een beetje kan hoeken met die auto (anders had ik wel een ONE gekocht...). Dat hoeken is nu onmogelijk, want als ik hard de bocht instuur komt de band tegen de motorkap aan, dat is niet om te rollen. Ik zal dus iets camber moeten creëren zodat de band langs de kap gaat (het is echt millimeterwerk..).
Dus ik kom direct op het hoofdstuk camber plates aan, ik heb hier verder helemaal geen verstand van. Met een oude kever kun vooraan standaard gewoon camber stellen, met oud VAG spul ook. Wat ik wil is eenmalig de camber stellen op een vaste waarde, de schroefset 0,5cm naar beneden stellen en dan hopen dat alles 100% vrij loopt met belasting, bochten, etc. Caster verstellen hoeft niet, het wordt geen circuit auto, ik wil puur de camber iets negatief stellen om de juist stance te bekomen.
Ik wil uiteraard een set hebben die NIET verhoogt, want dat komt niet goed dan. En de set moet op de 'originele' grootte veren passen bovenaan, omdat V-Maxx zo'n breed uitlopende veer heeft... Begreep van mijn speurtocht op internet dat dat ook nog uitmaakt, je kunt dat niet zoveel camber hebben omdat hij dan in je schutbord aanloopt?
Nu zie ik op internet dat de prijzen erorm uit elkaar liggen voor setjes camber plates. Ik hoef niet het meest luxueuze, maximale levensduur, superdeluxe, merkgebonden spul te hebben, als het maar werkt. Ik zie prijzen variërend van 150$ voor een setje fixed tot 600€ voor hypermodern spul. Wie kan mij het een en ander adviseren wat camber plates betreft? Brightness? Mushrop?
Laatst gewijzigd door LosCreepers op 06 okt 2013, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- LosCreepers
- Enthousiast

- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
VW 1200 Deluxe uit 1959, hebben we zelf uit Zweden gehaald. Daarna remmerij gedaan, motor gedaan, ophanging eronderuit en zelfgebouwde 20cm versmalde voortrein er weer onder gemonteerd met een setje wielen die bedoeld zijn voor een Buggy. Ohja, geen airride!keyan schreef:Doe is wat meer foto's en info over de kever op de achtergrond?

1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: LosCreepers' Stanced R53 - XXR 530
Zelf heb ik gefixeerde (-1,25 gr) camber platen gekocht uit onderstaand topic:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12948" onclick="window.open(this.href);return false;
Met deze platen komt het totale camber aan de voorzijde ongeveer uit op -1,8 gr tot -2.0 gr.
Door montage van deze platen komt de auto aan de voorzijde wel rond de 0,8 cm omhoog, dus je zult weer omlaag moeten schroeven om op de huidige hoogte uit te komen. Ik weet niet of je nog zoveel schroefdraad over hebt?
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12948" onclick="window.open(this.href);return false;
Met deze platen komt het totale camber aan de voorzijde ongeveer uit op -1,8 gr tot -2.0 gr.
Door montage van deze platen komt de auto aan de voorzijde wel rond de 0,8 cm omhoog, dus je zult weer omlaag moeten schroeven om op de huidige hoogte uit te komen. Ik weet niet of je nog zoveel schroefdraad over hebt?
Onze sponsors





















