Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Yvon
Wingman
Contacteer:

07 apr 2007, 11:31

Dan toch ook maar mijn verhaaltje nog even typen :mrgreen:

Woensdagavond stond ik bij de stoplichten naast een Golfje....je kent de bekende blikken en ziet ze denken....klein autootje, vrouwtje kat in het bakkie...

FOUT!

Bij het groen springen de stoplichten zag hij mijn achter alleen nog kleiner worden ik zijn voorkant verdwijnen uit mijn achteruitkijkspiegel 8)

Is natuurlijk niet zo'n eerlijke race, maar ik blijf het leuk vinden :mrgreen:
Afbeelding

Volledig MINI minded!

07 apr 2007, 12:43

Des schreef:Toen ik gisteravond naar buiten liep reed er net een McLaren SLR voorbij, gelukkig moest ie stoppen bij het stoplicht zodoende kon ik er nog even langer van genieten :mrgreen:

78-GR-NH

Aantal cilinders: 8
Cilinderinhoud: 5439 cm³
BPM: € 175883 :s

Aan de Gumball 3000 doet dit jaar een McLaren 722 mee. Dus voor iedereen die zondagavond 29 april niks te doen heeft, ga even naar het Waterlooplein in Amsterdam.
Uhhmm 78-GR-NH is het kenteken van een VW LUPO.

Waarschijnlijk heb je het niet juist genoteerd want het verschil tussen een LUPO en SLR zie je wel (hoop ik). :mrgreen:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 apr 2007, 13:07

Foutje :P

78-RG-NH
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2007, 13:55

Ries schreef:Waarschijnlijk heb je het niet juist genoteerd want het verschil tussen een LUPO en SLR zie je wel (hoop ik). :mrgreen:
Dat hoop ik toch ook wel ja! :mrgreen:
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 apr 2007, 20:20

gisteren voor eerst met mini tegen een golf tdi (bouwjaar 2002 ongeveer)
Reed achter me en bleef maar drukken dus ik van ene weggetje naar andere maar hij bleef achter me rijden.
Werd me langzamerhand duidelijk dat hij voor een verzetje in was.
Beetje gas erbij en hij net zo achter me. Nog wat gas erbij en vervolgens vol gas om, rond en door het dorp.
Liep steeds wel weg maar vond mezelf niet echt overtuigend. Langzaam gaan rijden om hem vervolgens voorbij te laten gaan.....gast zat te lachen en stak z´n duim omhoog en reed een stukje voor me uit om op een lange en rustige weg vol te gassen. Ik er maximaal achteraan tot maximaal in de toeren om hem langzaam aan in te lopen.
Was dus sneller maar hele kluif aan die lullige tdi.
Naast stoplicht stond ik naast hem en raampje toch maar eens naar beneden om te vragen of ie standaard was......
170pk gaf ie aan. Niet geheel standaard dus ......kleine geruststelling
Regards
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 apr 2007, 20:58

smartie schreef:gisteren voor eerst met mini tegen een golf tdi (bouwjaar 2002 ongeveer)...
Liep steeds wel weg maar vond mezelf niet echt overtuigend...
170pk gaf ie aan. Niet geheel standaard dus ......
Kan iemand me uitleggen hoe een 170 PK benzinemotor met 240 Nm en
een 170 PK dieselmotor met misschien wel 400 Nm TOCH gelijke rijprestaties laat zien???
:?
P. de Gast
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

10 apr 2007, 23:41

leuk al die verhalen... :D

Ik heb ook nog een mooie..

M'n achter buurjongen heeft een nieuwe Honda civic gahad (140 pk) we stonden even te bazzellen over auto's en hij vertelde dat hij ook wel een mini wou maar dan een S hij kon wel een mini nemen maar dat was dan een cooper geworden.. maar die vond hij te weinig pk's hebben.. (dus te traag)

Paar dagen later stond ik naast (in mijn toen nog cooper) hem bij het stoplicht en daagte hij mij uit.. ik blij natuurlijk want daar ben ik altijd wel voor in.. :D om een lang verhaal kort te maken hij is geen enkel moment bij me in de buurt gebleven.. :D

Greetz..
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 apr 2007, 13:54

Jenkins schreef:
smartie schreef:gisteren voor eerst met mini tegen een golf tdi (bouwjaar 2002 ongeveer)...
Kan iemand me uitleggen hoe een 170 PK benzinemotor met 240 Nm en
een 170 PK dieselmotor met misschien wel 400 Nm TOCH gelijke rijprestaties laat zien???
Wie heeft het hier over 170PK 240Nm ??!!
Cooper S works.....
Regards
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2007, 14:21

smartie schreef:
Jenkins schreef:
Kan iemand me uitleggen hoe een 210 PK benzinemotor met 245 Nm en
Wie heeft het hier over 170PK 240Nm ??!!
Cooper S works.....
Ik heb m'n vraagstelling gecorrigeerd.
:)
Susan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

50 km te hard...

11 apr 2007, 15:10

MINIJCW schreef:Zelf meegemaakt. Ben geflitst met 50km/h. Bijna een jaar later kreeg ik een brief dat ik voor moest komen. Omdat ik 3 maanden ervoor ook al eens geflitst was, moest ik even verhaal komen doen. Uiteindelijk na veel geslijm en uitleg, mocht ik het rijbewijs houden, maar met 2 jaar voorwaardelijk, waarvan 4 maanden rijontzegging als ik weer geflitst of aangehouden word boven de 30km/h. En dan ook nog een boete van €500 erbovenop :(
Was dit in NL of in Duitsland? Ik ben nl geflitst in Duitsland met 50 km te hard.....reed 130 waar je maar 80 bleek te mogen :oops: . Dat was in December '06 en ik ben er van uit gegaan dat ik er niets meer van zou horen, maar als ik jouw verhaal hoor..... :s
Hebben anderen misschien ook ervaring met geflitst worden in Duitsland en eventuele gevolgen?
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 apr 2007, 16:13

ben toevallig tijdens de terug weg van de wintersport geflitst bij Keulen, reed 180 waar je 100 mocht.
Heb tot op heden nog niks mogen ontvangen van de Duitse overheid maar begreep hier op de site dat ie zeker gaat komen!!
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 apr 2007, 20:54

Hebben anderen misschien ook ervaring met geflitst worden in Duitsland en eventuele gevolgen?
Duurt we errug lang die bon, maar alsie komt en je hebt mazzel krijg je er ook nog een foto bij van de bestuurder 8)
Heb ik ook gehad nl. in Duitsland :s

suc6 Bas

edit: Boetes vanuit Duitsland vallen over het algemeen wel mee klik

edit2: :oops: iets duurder als gedacht, en je rijbewijs kwijt :oops:
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jul 2007, 21:29

Net op de snelweg een flink stuk wezen knallen achter 'n A6 aan.

Afremmen voor linksrijders en daarna doortrekken tot 200 (toen vond ik 't genoeg, en liet ik hem de ruimte totdat ik er weer achter reed vanwege linksrijders).

Dat 'n paar keer herhaald. Hij reed niet bij me vandaan, integendeel, ik liep in het begin zelfs op hem in. Pas op hoge snelheid liep hij weer een klein beetje uit.

Achteraf net thuis even op basis van 't kenteken opgezocht wat 't voor A6 was. AUDI A6; QUATTRO TDI 165 KW AUT :shock:

Zo'n dikke 3 liter TDI dus met 233 PK en 450 Nm. Ben verbaasd dat ik 'm zo relatief eenvoudig bij kon houden, toch echt geen trage frotdiesel (maar een bak van 65000 EUR). Maar als je PK/KG uit gaat rekenen blijkt het te kloppen. 0.132 voor de Audi vs. 0.143 voor mij.

Ben maar blij dat ie niet gechipt was ofzo want dan was ik nergens gebleven :)

Vooralsnog bijzonder trots op het S'je 8). Jack Russel vs Duitse Herder: 1-0 8)
coendek
Stoepsleutelaar

17 jul 2007, 21:38

damn! lekker hoor! vind dat ook toch wel wat hebben zo'n enorm groot snel ding!! :D

over grote dingen gesproken....... (neej arjan.. dat bedoel ik niet!!)

bedoel zo'n dodge truck met viper blok.. kerel hier in vianen...
jonge gast.. teveel geld.. lekkere aso.. HEERLIJK... ff gebabbeld en HEEL toevallig moesten we de zelfde kant op..

Iedere keer knalde hij zoooooooo hard van me weg... totdat we bij rotondes aankwamen.. toen was het lachen... maar WAT EEN GEWELDIG DING!!!

op de snelweg.. leek letterlijk of ik STIL stond...

verloren.. maar HELEMAAL NIET erg.... lekker met raampje open geluisterd naar de uitlaat van die gast... (open van VOOOR TOT ACHTER :s )

heeeeerlijk

:D
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jul 2007, 21:40

Haha lekker lomp geweld die dingen he, heeft wel wat ja :D

Terug naar “Kletshoek”