Hallo,
Ik heb sinds een week een mini cooper s cabrio van 2009, ik heb al verschillende keren gehad dat de koffer gewoon uit het slot klikt en na terug dicht te doen weer terug open springt, ik heb de indruk dat het slot niet goed pakt?
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben of weten hoe het opgelost kan worden?
Het is in ieder geval heel vervelend, ook al dikwijls gehad na starten dat ik terug kan uitstappen om de koffer dicht te doen..
Hoop dat iemand me kan helpen.
Grts Davy
Probleem koffer Mini Cooper Cabrio 2009
- Erjen
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Probleem koffer mini cooper cabrio 2009
Jouw Mini neemt Always-Open iets te letterlijk. 

Uhr
- Davy S
- One wheel wonder
- KeesH
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Probleem koffer Mini Cooper Cabrio 2009
Soms gebeurt dit als de handles om de achterkant van het dakje omhoog te zetten , niet goed terug gezet zijn. Dan sluit de klep niet goed. Ook kan het slot stuk zijn. Dat had ik, gelukkig tijdens de garantie periode.
- Davy S
- One wheel wonder
Bericht
Heb de hendels nog eens gecontroleerd maar alles zat goed, enig idee wat een nieuw slot kost in het slechtse geval? Heb hem particulier gekocht dus geen garantie..
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Zit er wellicht vocht in de bedieningsschakelaar? Kan ergens naar binnenkomen via bijvoorbeeld de nummerplaatverlichting....
- Davy S
- One wheel wonder
Bericht
ik heb de afdekkap daarstraks eens losgedaan, er zit een kleine piston die op en neer gaat om het slot te ontgrendelen en de dichting die daar rond zit is precies wat kapot, heb de stekker van het slot ook eens uitgetrokken en terug ingestoken en nu is het precies beter.. ff afwachten en anders waarschijnlijk een nieuw mechanisme voor het slot.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors