Gisteravond heb ik op de A31 in Duitsland de topsnelheid van mijn Cooper Clubman uitgeprobeerd.
Ik heb twee keer een stuk van 10 kilometer gereden (Heen en terug), maar ik kwam beide keren niet hoger dan 192km/h op de teller. De navi geeft dan een snelheid aan van 185km/h.
Het viel me eigenlijk dik tegen, omdat de opgegeven top op 201km/h ligt. Is toch een verschil van 16km!! Niet dat ik altijd zo hard rijd, maar ik vind de opgegeven waardes dan toch wel erg overdreven.
Meer mensen met deze ervaring?
Gr.
Erik
Topsnelheid Cooper Clubman 2012
- jones78
- Enthousiast
Bericht
Re: Topsnelheid Cooper Clubman 2012
De omstandigheden waren in principe vrij gunstig.
-Bijna geen verkeer
-Mooie rechte en vlakke weg
-Weinig wind, geen neerslag
-Benzinetank slechts kwartvol
-Geen bagage of extra personen aan boord
-Uur of tien 's avonds, dus koelere en meer zuurstofrijke lucht
Hoe ideaal wil je het hebben? Ik heb hetzelfde stuk weg twee keer bereden in tegengestelde richtingen. De mini bereikte de top na circa twee kilometer, de volgende acht kilometer kwam er geen snelheid meer bij. De auto leek wel begrensd.
Heb hetzelfde stuk weg ook wel eens met mijn S gereden en die haalde 228 op de navi, waarbij de teller net geen 240 aangaf.
-Bijna geen verkeer
-Mooie rechte en vlakke weg
-Weinig wind, geen neerslag
-Benzinetank slechts kwartvol
-Geen bagage of extra personen aan boord
-Uur of tien 's avonds, dus koelere en meer zuurstofrijke lucht
Hoe ideaal wil je het hebben? Ik heb hetzelfde stuk weg twee keer bereden in tegengestelde richtingen. De mini bereikte de top na circa twee kilometer, de volgende acht kilometer kwam er geen snelheid meer bij. De auto leek wel begrensd.
Heb hetzelfde stuk weg ook wel eens met mijn S gereden en die haalde 228 op de navi, waarbij de teller net geen 240 aangaf.
- jones78
- Enthousiast
Bericht
Ja bandenspanning was ook ok
Carbon buildup kan ik me haast niet voorstellen. Mijn km-stand is slechts 22000, en na het warmrijden rij ik altijd goed pittig.
Na 22000 moet hij toch wel redelijk los zijn of niet?
Carbon buildup kan ik me haast niet voorstellen. Mijn km-stand is slechts 22000, en na het warmrijden rij ik altijd goed pittig.
Na 22000 moet hij toch wel redelijk los zijn of niet?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij was er iemand met een vergelijkbaar 'probleem' bij z'n Countryman Cooper, maar ik kan dat topic zo niet terugvinden...
EDIT: gevonden http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=22539" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: gevonden http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=22539" onclick="window.open(this.href);return false;
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb met de cabrio laatst op de teller 208km/u gehaald, op de gps werd 199 aangegeven.
Dit was overigens met dak dicht, maar wel 3 volwassenen en 1 kind in de auto, met volle tank op de afsluitdijk..... Geen idee overigens wat de opgegeven max snelheid van de cooper cabrio is, daar is eigenlijk ook niet voor gebouwd natuurlijk
De omstandigheden waren verder best oke, wat koelere avondlucht, auto goed warm, niet heel druk op de weg. Verder rijd ik de auto altijd goed warm, voordat ik er pittig mee ga rijden. De auto is die avond op de 31.000 km gegaan, en ik tank er euro 95 mee
Dit was overigens met dak dicht, maar wel 3 volwassenen en 1 kind in de auto, met volle tank op de afsluitdijk..... Geen idee overigens wat de opgegeven max snelheid van de cooper cabrio is, daar is eigenlijk ook niet voor gebouwd natuurlijk

De omstandigheden waren verder best oke, wat koelere avondlucht, auto goed warm, niet heel druk op de weg. Verder rijd ik de auto altijd goed warm, voordat ik er pittig mee ga rijden. De auto is die avond op de 31.000 km gegaan, en ik tank er euro 95 mee

- jones78
- Enthousiast
Bericht
Dat is best bijzonder aangezien het hogere gewicht en het feit dat ik altijd 98 tank.
Mijn mini wordt binnenkort toch gechipt, dus dan direct maar even op de testbank.
Zal je net zien: is het een One die als Cooper op kenteken staat
Mijn mini wordt binnenkort toch gechipt, dus dan direct maar even op de testbank.
Zal je net zien: is het een One die als Cooper op kenteken staat

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zelfs mijn Cooper D Clubman liep zelfs 210 op zn teller
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors