Ik ben mij zoals ik al eerder aangaf druk aan het orienteren mbt de aanschaf van een gebruikte Mini.
De Clubman heeft mijn voorkeur dit in verband met de binnen ruimte achter voor mijn 2 kinderen van 4 en 7.
Nu is het aanbod redelijk beperkt in die zin dat het vaak ( de door mij niet gewilde ) diesel uitvoering is.
En zijn het regelmatig in mijn ogen forse km standen van ruim boven de 120.000 km.
Nu staat er een Clubman Cooper 1.6. in de kleur geel ( met zwart dak ) al enige tijd te koop. Km stand 145.000,
Leer, dubbel pano dak, kortom ziet er prima uit. De prijs is op een euro na 10.000....( de auto is o.a. makkelijk te vinden op marktplaats ) Eerlijk gezegd vind ik hem relatief goedkoop, als je hem vergelijkt met anderen, die minstens 2 a 3 mille erboven zitten.
Mijn concrete vragen: Is hij wel zo goedkoop ? En mis ik het addertje:)
Wat kan ik bij de KM stand van 145.000 verwachten qua regulier onderhoud, reparaties etc. Natuurlijk realiseer ik mij dat alles ook te maken heeft met de rijstijl van de vorige eigennaar (en) maar ga er maar vanuit dat dat niet al te woest was.
Ik hoor graag jullie deskundig advies.
Advies aanschaf Clubman
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Re: Advies aanschaf Clubman
Er staat hier op het forum een hele mooie clubman te koop van Ragner. Die heeft al het nodige vervangen volgens mij.
Succes met je zoektocht.
Succes met je zoektocht.
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
thanks louis.!
maar hij (of te wel zijn wederhelft) wil een diesel.
maar hij (of te wel zijn wederhelft) wil een diesel.

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Geel is niet echt een gangbare kleur, je moet er echt een liefhebber voor vinden. Misschien staat ie daardoor al heel lang te koop, want de prijs is inderdaad laag voor Nederland.
Als je je gedroomde Clubman in Nederland niet kan vinden, raad ik je aan om eens op http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; te kijken. De duitse MINI's zijn goedkoper (ook nog als je de BPM die je moet betalen bij het importeren er bij op telt), over het algemeen goed onderhouden en rijker uitgerust dan de Nederlandse MINI's.
Importeren is niet zo lastig als het lijkt en er zijn hier op het forum een aantal topics over geschreven. Zoek maar eens (in het zoekveld linksboven) op importeren.
Ik heb een jaar geleden mijn Dubman zelf geïmporteerd uit Duitsland (met wat hulp
)
@Rag - niet volgens wat ie zelf schrijft, anders had ik 'm natuurlijk wel doorgestuurd naar Rob
Als je je gedroomde Clubman in Nederland niet kan vinden, raad ik je aan om eens op http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; te kijken. De duitse MINI's zijn goedkoper (ook nog als je de BPM die je moet betalen bij het importeren er bij op telt), over het algemeen goed onderhouden en rijker uitgerust dan de Nederlandse MINI's.
Importeren is niet zo lastig als het lijkt en er zijn hier op het forum een aantal topics over geschreven. Zoek maar eens (in het zoekveld linksboven) op importeren.
Ik heb een jaar geleden mijn Dubman zelf geïmporteerd uit Duitsland (met wat hulp

@Rag - niet volgens wat ie zelf schrijft, anders had ik 'm natuurlijk wel doorgestuurd naar Rob

MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
je hebt gelijk.. sorry te snel gelezen..

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ik moest ook 2x lezen of ik hem naar jou of naar Rob moest verwijzen...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je een diesel zoekt, die van mij staat te koop. Een MINI Diesel kost je per maand 80 euro wegenbelasting en hij rijdt makkelijk 1:20. Dus met een jaarkilometrage van 12dkm p/j ben je met deze diesel goedkoper uit dan een benzine. Mocht je interesse hebben, stuur me dan maar een PM. Er hangt een mooi prijsje aan, dus proberen kan altijd
Prijs zonder schroefset en zonder de wielen die er nu onder zitten: 12.850,-
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 81&t=30667" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijs zonder schroefset en zonder de wielen die er nu onder zitten: 12.850,-
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 81&t=30667" onclick="window.open(this.href);return false;
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Mini392
- Nieuw Lid
Bericht
Ik heb mijn zin blijkbaar wat onhandig geformuleerd. Maar het staat er toch echt: de door mij NIET gewilde, D uitvoering.
Ik rij plusminus 6000 km op jaar basis, ( 2e auto) dus daarom alleen al is een diesel uitvoering niet interessant.
Uit de reacties begrijp ik dat de kleur niet zo gewild is en daarom nog niet verkocht.
Hopelijk kunnen / willen jullie mijn 2e vraag beantwoorden: de te verwachten ( reguliere) grote onderhudskosten / reparaties
rond die 145.000 km.
@Cannuccia : Dank voor de tip! Ik had niet op mobile.de. gekeken,omdat ik dacht dat de 132 gr/km aan uitstoot het BPM bedrag fors zou opdrijven, maar dat valt erg mee; als het bv een Clubman is uit 2008 wordt dit weer gecompenseerd.
Er staat op mobile.de bv. een Clubman uit febr. 2008, met 73.000 km, voor € 9850. Daar komt dan volgens mijn berekening € 1395 ( belasting tabel berekening 2013 ) of € 1150 ( berekening 2008 aan BPM bij. Je mag altijd de voor de consument meest gunstige berekening aanhouden dus € 1150 BPM. Los van de keuringkosten,kentekenplaat etc.
Wel oppassen voor fully loaded modellen, want een lastige ambtenaar kan bij de keuring alles bij elkaar gaan optellen...
( ik heb onze Fiat 500 , een jaar geleden vanuit Frankrijk ook zelf geimporteerd:)
Ik rij plusminus 6000 km op jaar basis, ( 2e auto) dus daarom alleen al is een diesel uitvoering niet interessant.
Uit de reacties begrijp ik dat de kleur niet zo gewild is en daarom nog niet verkocht.
Hopelijk kunnen / willen jullie mijn 2e vraag beantwoorden: de te verwachten ( reguliere) grote onderhudskosten / reparaties
rond die 145.000 km.
@Cannuccia : Dank voor de tip! Ik had niet op mobile.de. gekeken,omdat ik dacht dat de 132 gr/km aan uitstoot het BPM bedrag fors zou opdrijven, maar dat valt erg mee; als het bv een Clubman is uit 2008 wordt dit weer gecompenseerd.
Er staat op mobile.de bv. een Clubman uit febr. 2008, met 73.000 km, voor € 9850. Daar komt dan volgens mijn berekening € 1395 ( belasting tabel berekening 2013 ) of € 1150 ( berekening 2008 aan BPM bij. Je mag altijd de voor de consument meest gunstige berekening aanhouden dus € 1150 BPM. Los van de keuringkosten,kentekenplaat etc.
Wel oppassen voor fully loaded modellen, want een lastige ambtenaar kan bij de keuring alles bij elkaar gaan optellen...
( ik heb onze Fiat 500 , een jaar geleden vanuit Frankrijk ook zelf geimporteerd:)
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors