Tom Mini P28?

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

15 jun 2013, 11:52

Ik heb in plaats van een andere uitlaat een testpipe van Skunk2 gekocht. Morgen avond of van het weekend maar eens monteren. Ben benieuwd. Als het goed is wordt het geluid wat scheller.

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

En nog een plaatje om het af te leren:

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

15 jun 2013, 12:03

Om maar ff helemaal off topic te gaan... Hoe bevalt de humax decoder? Ze hebben mij dezelfde gestuurd van ziggo. Ik wilde eigenlijk eigenlijk de Samsung, maarja ziggo hè die doen nooit wat ze beloven....
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

15 jun 2013, 14:07

LOL! Dat is wel heel erg off topic inderdaad. Decoder bevalt prima. Al kijk ik maar weinig tv.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

17 jun 2013, 00:46

Hoe rijdt dat nou zo'n rechts gestuurde Honda S2000?

Boven verwachting kan ik u melden. Ik heb de auto nu anderhalve week en heb er zo'n 1600 kilometer mee gereden. Ik kan dus wat beter een oordeel vormen over de plus en minpunten van de dakloze Japanner.

Laten we eens beginnen met de minpunten. De radio. Wat een drama apparaat. Het is een vrij goedkoop uitziend model van Pioneer waarvan ik het grootste deel van de tijd geen flauw idee heb wat welke knop nou doet omdat het steeds wisselt. Bijzonder irritant en onvoorspelbaar. Die staat dus op het lijstje om op termijn vervangen te worden. De uitlaat is ook niet naar mijn zin. Wat een stilte. Bij een auto die tot 9000 toeren doorjankt vind ik dat er wel iets van een geluid uit mag komen. De testpipe die ik morgen verwacht gaat daar hopelijk verandering in brengen.

Het dak laat zich binnen 6 seconden openen of sluiten. Je moet dan nog wel even de hendels vergrendelen maar dit is vanuit de bestuurdersstoel allemaal goed te doen en vormt dus geen obstakel om open te rijden. Wat me wel opvalt is dat het windgeruis en vooral het binnendringen van koude lucht in het interieur een stuk meer is dan bij de Mazda MX5 NA die ik hiervoor heb gehad. Afgelopen zondag heb ik zo'n 200 kilometer op de snelweg open gereden met snelheden van 120 a 130 kilometer per uur en dat kon ik de volgende dag wel merken. Ik wil nog eens kijken of hier een oplossing voor te bedenken is om de wind wat meer buiten te houden (tips?)

Het verbruik van de Honda valt me alleszins mee. De auto jankt door naar 9.000 toeren en neemt in ruil daarvoor een forse slok uit de tank. Lijkt me eerlijk. Als je rustig rijdt is het brandstofverbruik ook heel acceptabel. Tot nu toe heb ik een gemiddeld verbruik van zo'n 1 op 9,5 gerealiseerd wat ik, gezien mijn rijstijl heel acceptabel vind. Ik zal de komende tank eens wat rustiger rijden en kijken hoeveel verschil dat maakt. Wat wel opvallend is dat het lampje van de benzine meter al gaat branden op het moment dat er nog tien liter in de tank zit. Dat heeft er al voor gezorgd dat ik een hoge snelheidsrun op de Autobahn maar voortijdig heb afgebroken omdat ik vreesde anders met een lege tankt te komen staan. Die vrees bleek ongegrond want bij het tanken bleek er nog ruim 5 liter in de tank te zitten. Het is wel iets waar je aan went maar de eerste keer is het wel schrikken.

Het onderstel geeft goed door wat er onder de auto gebeurt maar is toch erg comfortabel te noemen. Het is in ieder geval een stuk comfortabeler dan het AP onderstel dat ik onder de Fiesta had. Ik denk ook dat de wat hogere banden op de 16 inch wielen bijdragen aan het comfort.

Het intérieur is hét toonbeeld van een rijders-cockpit. Je heb alleen het broodnodige voor je: een grote digitale snelheidsmeter en een toerenteller die 9.000 toeren aangeeft. De bedieningsknoppen voor de verwarming, de airco en de overige functies zitten allemaal binnen handbereik. Het stuur ligt lekker in de hand en is afgewerkt met leer. De pook laat zich makkelijk bedienen al gaat het allemaal wel wat zwaarder dan in een doorsnee auto. De koppeling gaat lekker zwaar en het gaspedaal is een verademing ten opzichte van moderne auto's: een lekkere ouderwetse gaskabel in plaats van een drive-by-wire systeem. Je kunt me zeggen wat je wilt maar zo'n elektrisch systeem redt het nooit bij een gaskabel. Je bent gewoon nog meer verbonden met het rijden en kunt het gas letterlijk tot op de millimeter doseren. Voor mij allemaal zaken die het rijden weer tot een plezier maken. Je bent verbonden met de auto en je moet heel wat werk verzetten om er het maximale uit te halen. Des te groter de voldoening wanneer alle stukjes van de puzzel samenvallen.

De kofferbak is wat aan de kleine kant. Aankomend zomer mag de S mee naar Italie en dus heb ik vast een moderne interpretatie van de bagagekoffer aangeschaft. Het is de Boot Bag. Een heel slim product dat je middels een anti-slip mat en wat spanbanden op de kofferbak van je auto monteert. Op het moment dat je even wilt stoppen of een plaatsje wilt bekijken gooi je de tas op de bijrijders stoel en vanzelfsprekend ben je op de plek van bestemming ook niet genoodzaakt de tas continu op je auto te laten zitten zoals je daar wel toe genoodzaakt bent met een vaste koffer of bagagerek. De tas levert zo'n 75 liter extra bagageruimte op en dat is een welkome aanvulling op de toch wel kleine kofferbak van de Honda S2000.

Wat ik opvallend vind is dat de kofferbak van de Honda zelfs kleiner is dan die van de Mazda MX5. De kofferbak is wel mooier afgewerkt en wat dieper maar qua inhoudt moet hij de kleine Mazda toch voor laten gaan.

De plannen voor de komende tijd? De katvervanger monteren en vooral veel rijden. In de zomervakantie verwacht ik toch al snel weer zo'n 3 á 4.000 duizend kilometer erbij te zetten en dat geeft me mooi de tijd om wat nieuwe modificaties te bedenken voor de Honda. Een cold air intake staat sowieso hoog op het lijstje en een Spoon uitlaat moet er ook nog een keer komen maar dat heeft op dit moment allemaal geen prioriteit.

Voor nu: eerst deze zomer maar eens lekker genieten van het open rijden.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

17 jun 2013, 08:39

leuk verslag !
nog geen nadeel met rechts sturen gehad of wen je daar snel aan?
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

17 jun 2013, 09:47

Ouwe autojournalist :D

Mooie review! Geniet er lekker van de komende tijd...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

17 jun 2013, 10:42

speedy schreef:leuk verslag !
nog geen nadeel met rechts sturen gehad of wen je daar snel aan?
Dat vraagt iedereen, op zich wel begrijpelijk, maar nee. Nergens geen problemen mee gehad. Het went snel en rijdt niet wezenlijk anders. Het is alleen wel iedere ochtend bij kantoor wat lastig omdat ik moet uitstappen om de poort open te doen. (shakeit)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

17 jun 2013, 22:19

Vanavond de test pipe laten monteren. Zulke relatief simpele klussen blijken toch altijd meer werk dan je denkt. De schroef waarvan je denkt dat hij nooit los zal gaan is geen probleem en de ogenschijnlijke simpele schroefjes zijn een hel! Na een klein uur zat hij er toch onder. :df:

Hij klinkt erg lekker! Er zit nu een snerpje in die boven de 5.000 toeren merkbaar wordt.

GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

17 jun 2013, 22:30

heb wat crappy speakers, maar lijkt idd lekker te snerpen...lekker bezig!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

20 jun 2013, 17:51

Dat klinkt goed! Wanneer houden we een keer een Oost meeting in Hengelo/Enschede voor de ook niet meer Mini rijders?
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

20 jun 2013, 20:44

Top idee! Volgende week donderdag acht uur bij het expo center? Ook wél Mini rijders welkom uiteraard! :D
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

22 jun 2013, 18:12

Zo. Weer even een kleine update.

Ik heb vanmiddag de diff olie laten vervangen. Ik kon in de documentatie bij de auto niet direct terugvinden wanneer dat voor het laatst gebeurd was dus dat op voorhand maar laten uitvoeren. De olie was in totaal een kleine drie tientjes dus het risico van een kapot diff niet waard. Ik heb bekozen voor de 75W140 olie van Castrol. Honda monteert standaard een 75w90 olie maar deze schijnt te dun te worden. Bij zware belasting en veel circuit gebruik wordt er een 75W190 geadviseerd maar rekening houdend met mijn gebruik heb ik er voor gekozen om om de 75W140 in het differentieel te stoppen.

Ogenschijnlijk simpele klusjes worden toch al snel weer een grote opgave als het juiste gereedschap niet voorhanden is. Gelukkig is Roy Spenkelink een handige man en heeft hij doormiddel van een een stukje slang het voor elkaar weten te krijgen om de olie in het differentieel te stoppen.

Afbeelding

Verder ben ik van plan om toch maar weer een ander stuur te gaan monteren. Arnold Naber van Trackdayparts heeft het vorige LTEC stuur in mijn Fiesta geleverd en dat is erg goed bevallen moet ik zeggen. Ik zat laatst in een een auto waar een OMP stuur inzat en ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen een stuur van OMP en een LTEC stuur dermate hoog vind dat ik op dit moment sowieso voor een LTEC stuur ga. Het enige waar ik altijd spijt van heb gehad in de Fiesta was dat ik voor het leren stuur ben gegaan dus deze keer zal het sowieso een Suede stuur worden. Ik twijfel alleen nog over een deepdish stuur of een gewone.

Wat moet het dus worden?

Afbeelding

of:

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

22 jun 2013, 18:18

Dus:

Afbeelding

Of meer ziets:

http://i843.photobucket.com/albums/zz35 ... e37349.jpg

Lastig hoor. Ik denk dat ik met een deepdish het stuur te dicht bij mijn lichaam krijg.
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

22 jun 2013, 18:23

biermagnaat schreef:Top idee! Volgende week donderdag acht uur bij het expo center? Ook wél Mini rijders welkom uiteraard! :D
Ja doen we! Zou jij even een event topic willen openen? :)
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.

24 jun 2013, 22:05

Topic aangemaakt :)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 04&t=30966" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”