Goedemiddag,
Ik ben Berry uit Rijswijk.
Ik ga me ook nog even voorstellen op het forum met de foto's van mijn pas gekochte mini cooper S R56.
Toch al een vraagje waarvan ik hoop dat jullie me kunnen antwoorden.
Ik heb in de MCS achter speakers zitten en 2 in elke deur, en in de A-style zitten Tweeters.
nu is mij vraag is dit dan de BOOST of HiFi set? en waaraan kan ik dit nog meer controleren.
Op de radio staat wel boost.
dan meteen de volgende vraag.
Ik kan een Pioneer TS-Wx77a krijgen van mijn zwager. Veel goede reacties over gelezen op dit forum.
Deze kan ik zelf aansluiten mede door een hele goeie DIY die op dit forum staat.
Nou wil ik ook graag de speakers gaan vervangen zowel voor als achter.
Wat voor speakers moet ik kopen.
Op het forum zie ik dat mensen dan de conpo setjes kopen en de tweeters plaatsten in de deur boven de grote speaker en dus niks doen met de tweeter speakers in de A-style.
Echter ben ik bang dat de radio te weinig vermogen geeft voor de nieuwe speakers waardoor dat dus overbodig word.
Wat kan ik het beste doen? want ik het afstellen en aansluiten van een versterker heb ik nog nooit gedaan.
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.
Gr Berry
Hifi of boost? en upgraden waarmee?
- minidocter
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: hifi of boost? en upgraden waarmee?
he berry,
het pricipe is op zich simpel, als je het kan is het makkelijk ;-)
nee geintje, de speakers verwisselen is relatief makkelijk als je speakers neemt die overeenkomen in dimensies tenopzichte van de orginele.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt en het ligt eraan hoe veel geld je erin wilt steken.
Als je enkel je speakers vervangt zal het al een verbetering teweeg brengen (wel goeie speakers halen) want hoe ver we ook gekomen zijn met fabrieksspeakers t.o.v. vroeger blijft het verbeterbaar met de uitzondering op speciale edities of musicpakketen en deze zijn ook nog te verbeteren maar waarom.
het pricipe is op zich simpel, als je het kan is het makkelijk ;-)
nee geintje, de speakers verwisselen is relatief makkelijk als je speakers neemt die overeenkomen in dimensies tenopzichte van de orginele.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt en het ligt eraan hoe veel geld je erin wilt steken.
Als je enkel je speakers vervangt zal het al een verbetering teweeg brengen (wel goeie speakers halen) want hoe ver we ook gekomen zijn met fabrieksspeakers t.o.v. vroeger blijft het verbeterbaar met de uitzondering op speciale edities of musicpakketen en deze zijn ook nog te verbeteren maar waarom.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Hifi of boost? en upgraden waarmee?
[search=google]Pioneer site:www.newminiclub.nl[/search]
Bovenste topic, ook als je de zoekfunctie linksboven gebruikt met slechts Pioneer.
Bovenste topic, ook als je de zoekfunctie linksboven gebruikt met slechts Pioneer.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors