
Tom Mini P28?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Nou dan eindelijk het verhaal.
Woensdag avond was het zo ver. Ik kon eindelijk mijn S2000 gaan ophalen. Na een lange werkdag was het rond half zes tijd om richting Veghel te togen. Even in Rijssen het broertje van mijn vriendin ophalen en we konden door.
Aangekomen in Veghel stond de S al klaar. Netjes gepoetst en met nieuwe remschijven en blokken op de vooras. De auto had al een oliebeurt gehad waarbij ook de kettingspanner vervangen was samen met de bougies. Voorlopig heeft de S dus geen onderhoudt nodig als het goed is.
Snel even naar Downtown Veghel om de auto over te schijven nadat dat gebeurt was en de rest van de formaliteiten afgerond waren kon ik op stap met mijn S2000. Sinds het moment dat de S2000 uitkwam in 1999 wist ik al dat ik er op een dag één wilde hebben. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Man man man wat gaaf! Het model ziet er niet uit als een model van 13 jaar oud en zou vandaag de dag nog steeds goed meekunnen vind ik. Wat een présence heeft zo'n auto toch! Ik wist zeker dat ik een goede keuze gemaakt had.
De eerste kilometers naar huis eerst netjes rustig aan gedaan de auto netjes warm rijden en even wennen aan het rechts rijden. Een paar dingen opgemerkt die aandacht behoeven (dashboardverlichting) maar na een kilometer of twintig toch maar eens terug van de 6 naar de 4 en eens vol de VTEC zone in. Prachtig! Die toeren! Echt helemaal te gek! Dat geluid! Ik ben er helemaal wild van. De F20c is misschien wel de beste viercilinder ooit en dat merk je. 60 in de 6? Geen probleem doortrekken tot 9000 toeren? Ook niet! Wat een juweel!
Na een tijdje met de kap dicht gereden maar even een Mcdonalds opgezocht om even naar de auto te kijken en een ijsje te scoren. Prachtig, die lijn van de neus naar de kont, die achterkant, die achterlichten, alles klopt. Toen maar weer verder. Kapje open en gaan! Ik had ook even het deksel van het luchtfilter gehaald om het geluid wat te versterken en ik heb het tot nu toe nog niet teruggeplaatst. Wat een sound! Het klinkt zo prachtig! Net iets luider dan met het deksel gemonteerd.
Ik heb van woensdag tot en met nu zo'n 500 kilometer gezocht en continu een grote smile op mijn gezicht gehad. Wat een genot. Zo hoort autorijden te zijn. Puur en met passie. En dat allemaal voor de prijs van een nieuwe ecoblaster! Ik ben helemaal gelukkig!
Is de auto dan perfect? Nee, de auto zit niet helemaal super in de lak, het is een auto van 13 jaar oud en er zitten wat plekjes op maar dat is niet zo vreemd. De dashboard verlichting werkt niet helemaal en het interieur is vettig. Dat moet ik nog even schoonmaken en aankomende week maar even lampjes bestellen voor het interieur. Verder ligt er een kit klaar om de EGR kit kwijt te raken en dan gaan we maar eerst eens genieten van dat juweel achter de voorwielen. Wat een parel! Ik zal morgen filmpjes maken.
Woensdag avond was het zo ver. Ik kon eindelijk mijn S2000 gaan ophalen. Na een lange werkdag was het rond half zes tijd om richting Veghel te togen. Even in Rijssen het broertje van mijn vriendin ophalen en we konden door.
Aangekomen in Veghel stond de S al klaar. Netjes gepoetst en met nieuwe remschijven en blokken op de vooras. De auto had al een oliebeurt gehad waarbij ook de kettingspanner vervangen was samen met de bougies. Voorlopig heeft de S dus geen onderhoudt nodig als het goed is.
Snel even naar Downtown Veghel om de auto over te schijven nadat dat gebeurt was en de rest van de formaliteiten afgerond waren kon ik op stap met mijn S2000. Sinds het moment dat de S2000 uitkwam in 1999 wist ik al dat ik er op een dag één wilde hebben. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Man man man wat gaaf! Het model ziet er niet uit als een model van 13 jaar oud en zou vandaag de dag nog steeds goed meekunnen vind ik. Wat een présence heeft zo'n auto toch! Ik wist zeker dat ik een goede keuze gemaakt had.
De eerste kilometers naar huis eerst netjes rustig aan gedaan de auto netjes warm rijden en even wennen aan het rechts rijden. Een paar dingen opgemerkt die aandacht behoeven (dashboardverlichting) maar na een kilometer of twintig toch maar eens terug van de 6 naar de 4 en eens vol de VTEC zone in. Prachtig! Die toeren! Echt helemaal te gek! Dat geluid! Ik ben er helemaal wild van. De F20c is misschien wel de beste viercilinder ooit en dat merk je. 60 in de 6? Geen probleem doortrekken tot 9000 toeren? Ook niet! Wat een juweel!
Na een tijdje met de kap dicht gereden maar even een Mcdonalds opgezocht om even naar de auto te kijken en een ijsje te scoren. Prachtig, die lijn van de neus naar de kont, die achterkant, die achterlichten, alles klopt. Toen maar weer verder. Kapje open en gaan! Ik had ook even het deksel van het luchtfilter gehaald om het geluid wat te versterken en ik heb het tot nu toe nog niet teruggeplaatst. Wat een sound! Het klinkt zo prachtig! Net iets luider dan met het deksel gemonteerd.
Ik heb van woensdag tot en met nu zo'n 500 kilometer gezocht en continu een grote smile op mijn gezicht gehad. Wat een genot. Zo hoort autorijden te zijn. Puur en met passie. En dat allemaal voor de prijs van een nieuwe ecoblaster! Ik ben helemaal gelukkig!
Is de auto dan perfect? Nee, de auto zit niet helemaal super in de lak, het is een auto van 13 jaar oud en er zitten wat plekjes op maar dat is niet zo vreemd. De dashboard verlichting werkt niet helemaal en het interieur is vettig. Dat moet ik nog even schoonmaken en aankomende week maar even lampjes bestellen voor het interieur. Verder ligt er een kit klaar om de EGR kit kwijt te raken en dan gaan we maar eerst eens genieten van dat juweel achter de voorwielen. Wat een parel! Ik zal morgen filmpjes maken.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Lekker bak, Tom..Geniet ervan!
Jammer dat je zo ver weg woont, altijd wel eens zo'n apparaat van dichtbij willen zien...kijk er soms wel naar op de autosite's en de e46 is bijna af

Jammer dat je zo ver weg woont, altijd wel eens zo'n apparaat van dichtbij willen zien...kijk er soms wel naar op de autosite's en de e46 is bijna af

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Ik kan het je aanraden Peter. Wat een geweldige motor ligt er in het vooronder. Werkelijk een parel. Pure emotie.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
En volgens mij ook best veel goodies voor te krijgen...ik moet natuurlijk wel wat te modden hebben 

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
heel gaaf ding, ben ook wel benieuwd wat 'ie qua Vmax doet
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Onze sponsors