Ducks MCS DS -> p169 Weer op de weg
- Fabian
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
- Ragnar
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

- ducks
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
Bericht
Zelfde setup zoals ik al had. Aquamist HFS-3. Nu alleen met ATL tank ipv plastic tank. Probleem was dat het tankje met 4l te klein was. Binnen 15min leeg als je vol ging. Bij normaal rijden was het meestal 1x methanol op 2 tanken bezine. De ATL tank is 20l. Tevens als bij een kop staart botsing de tank scheurt dan ligt het ook meteen in me nek. Vind ik niet zo'n fijn idee
. Dus dan maar een professionele tank.
- Beetle
- Mod virus alert!

- Locatie: s-Heerenhoek
Bericht
Eén voordeel, als het in je nek ligt dan zie je het niet branden.
Miss een tip voor mensen met een tuning, tot 20% E85 of ethanol in je tank helpt enorm wat betreft knock en warmte. Helpt je ook vermogen te behouden omdat je motor de onststeking niet hoeft te verlaten bij flink knallen.
Je kan je ecu er ook op afstellen, win je 20-25pk mee.
Miss een tip voor mensen met een tuning, tot 20% E85 of ethanol in je tank helpt enorm wat betreft knock en warmte. Helpt je ook vermogen te behouden omdat je motor de onststeking niet hoeft te verlaten bij flink knallen.
Je kan je ecu er ook op afstellen, win je 20-25pk mee.
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

Bericht
Oktober dan is iedereen weer terug van vakantie :-)ducks schreef:Goeie vraag. Zit zelf in september in de UK, dus zal dan Augustus of begin Oktober worden.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Loop de motor wel goed en regelmatig met dit soort brandstof?
Ik vind dat hierboven de termen Ethanol en Methanol door elkaar gebruikt worden (post van "Beetle"). Ik heb er geen verstand van, maar welke brandstof hebben we het over, en wat doet het?
Methanol zie je sowieso niet branden.Beetle schreef:Eén voordeel, als het in je nek ligt dan zie je het niet branden.![]()
Loop de motor wel goed en regelmatig met dit soort brandstof?
Ik vind dat hierboven de termen Ethanol en Methanol door elkaar gebruikt worden (post van "Beetle"). Ik heb er geen verstand van, maar welke brandstof hebben we het over, en wat doet het?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
http://greenliving.nationalgeographic.c ... -2476.html
Ethanol wordt veelal gebruikt in Amerika als kant en klare brandstof, E85. 85% ethanol en 15% benzine.
De klopvastheid is veel hoger, maar het verbruik is ook veel hoger. Vaak moet je het hele brandstifsysteem er wel enigszins op aanpassen (pomp, injectoren etc). De mapping moet af gesteld worden op E85 en dit geeft vaak veel hogere vermogens, door de hogere klopvastheid van het mengsel.
Methanol wordt vaak gebruikt als koeling voor de motor via een injectsysteem naast brandstof.
Zonder mapping is het prima te rijden als goede koeling, maar heeft water betere koelcapaciteiten.
Ga je je motormanagement er op instellen, kun je er veel hogere vermogens op halen omdat methanol de klopvastheid ook verhoogt maar moet er heel goed gekeken worden naar flowwaardes van de injector omdat het signaal waarop de externe kit baseert of hij moet injecteren of niet, van het injectiesignaal van de injectoren of ECU wordt gehaald.
Ethanol wordt veelal gebruikt in Amerika als kant en klare brandstof, E85. 85% ethanol en 15% benzine.
De klopvastheid is veel hoger, maar het verbruik is ook veel hoger. Vaak moet je het hele brandstifsysteem er wel enigszins op aanpassen (pomp, injectoren etc). De mapping moet af gesteld worden op E85 en dit geeft vaak veel hogere vermogens, door de hogere klopvastheid van het mengsel.
Methanol wordt vaak gebruikt als koeling voor de motor via een injectsysteem naast brandstof.
Zonder mapping is het prima te rijden als goede koeling, maar heeft water betere koelcapaciteiten.
Ga je je motormanagement er op instellen, kun je er veel hogere vermogens op halen omdat methanol de klopvastheid ook verhoogt maar moet er heel goed gekeken worden naar flowwaardes van de injector omdat het signaal waarop de externe kit baseert of hij moet injecteren of niet, van het injectiesignaal van de injectoren of ECU wordt gehaald.
Onze sponsors




















