zeker geen 215/45 of 205/45 nemen, maar altijd 205/40. Dan heb je ruimte genoeg, ook icm et35 of lager. 45 serie band gaat 100% zeker aanlopen, 40 serie niet. 215 is wat mij betreft sowieso te breed op 7J maar ga je ook niet helemaal lekker schraapvrij krijgen icm je andere specs.
Dus 205/40-17 nemen.
Continental of Pirelli?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Blueclubbie
- Leerling Mini lid
Bericht
Heb ze ook onder mijn R55S en vind ook dat met een nat wegdek wat weinig grip hebben. Als je je best doet krijg hem hem in 2 nog wel aan het spinnen...mushrop schreef:Ik heb die Pzero Nero trouwens wel gehad onder m'n ex-R55 S en ik vind dat er voor minder geld net zulke goede of zelfs betere banden te krijgen zijn. Op droog zijn ze prima, op nat vond ik ze tegenvallen.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Overigens, nu zit er ook 205/45/17 op en het geheel loopt vrij.
Klopt het wel dat de oem velgen ET48 zijn?
Of ik nou 205/40 neem of 205/45 dat maakt geen verschil, die verschillen alleen in hoogte en daar heb ik ruimte genoeg, kan hem immers in hoogte verstellen). Ook 215 kan ik wel kwijt(als ik uitga van een ET=48 bij oem Mini velgen), de vraag is alleen komt de band buiten de carrosserie. OEM ET48 - 7mm spacer= ET41 met 205 en daar loopt de band/damper helemaal vrij. Bij een 215 wordt de band 5mm breder aan de binnenzijde en de ET=35 dus dat moet geen probleem zijn. Nogmaals komt hij niet buiten de carrosserie met 215. Ik heb liever 215 dan 205, dan heb ik iets meer rubber op het wegdek(wel fijn met iets meer vermogen) en net ff wat meer rijhoogte(12cm).mushrop schreef:zeker geen 215/45 of 205/45 nemen, maar altijd 205/40. Dan heb je ruimte genoeg, ook icm et35 of lager. 45 serie band gaat 100% zeker aanlopen, 40 serie niet. 215 is wat mij betreft sowieso te breed op 7J maar ga je ook niet helemaal lekker schraapvrij krijgen icm je andere specs.
Dus 205/40-17 nemen.
Overigens, nu zit er ook 205/45/17 op en het geheel loopt vrij.
Klopt het wel dat de oem velgen ET48 zijn?
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zitten een aantal dingen in je verhaal die niet kloppen. het tweede getal is een percentage dus 215/45 is een stuk hoger dan een 205/45. Want 45% van 215 is nu eenmaal meer dan 45% van 205. En je kan wel een hele breede band prakken op een smalle velg maar daar krijg je niet meer rubber op de weg van of je moet de bandenspanning naar beneden zetten. Anders gaat je band alleen maar een bolling vertonen. Maar succes met monteren want volgens mij gaat het ook aanlopen. Natuurlijk moet een ieder doen wat hij/zij wil mijn 2 cents
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
En nee, 215 op een 7J velg is niet te breed:
[web]http://www.banden-pneus-online.be/equiv ... dvies.html[/web]
Daarom vraag ik het ook, ik wil weten waar het eventueel aan gaat lopen. Aanlopen de hoogte in is geen issue, daar hebben we immers een schroefset voor. Binnenzijde ook niet tegen damper, er zitten 60mm veren om de damper, dus vrij slank. Ze lopen nu ook vrij. Het enige probleem is dat de band buiten de auto uit komt. En dat vind ik absoluut niet mooi staan. Trouwens een 215/45 is maar 9mm hoger dan een 205/45. Loopvlak van een 215 is gewoon 10mm breder dan een 205, of je nou een 7J of een 7.5J pakt, dus maak jezelf nou niets wijs.Casper schreef:Er zitten een aantal dingen in je verhaal die niet kloppen. het tweede getal is een percentage dus 215/45 is een stuk hoger dan een 205/45. Want 45% van 215 is nu eenmaal meer dan 45% van 205. En je kan wel een hele breede band prakken op een smalle velg maar daar krijg je niet meer rubber op de weg van of je moet de bandenspanning naar beneden zetten. Anders gaat je band alleen maar een bolling vertonen. Maar succes met monteren want volgens mij gaat het ook aanlopen. Natuurlijk moet een ieder doen wat hij/zij wil mijn 2 cents
En nee, 215 op een 7J velg is niet te breed:
[web]http://www.banden-pneus-online.be/equiv ... dvies.html[/web]
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
R1R voor droge dagen? Tricky met regen, maar een knakker die ook raced zei " je moet gewoon zorgen dat je warmte in die band houdt, dus flink doorrijden'' ja lekker handig op de openbare weg.Wilcoos schreef:Om op de banden terug te komen, pirelli is ruk op nat en slijt veel te snel. Is dus te zacht. Conti is wat harder, en bevalt mij erg goed. Maar... volgende keer ga ik denk weer Toyo proberen, de T1R of nog gekker

- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, ik ben het niet 1,2,3 eens met enige bevindingen die ik hier lees omdat ik momenteel met mijn nieuwe zomer set rondrij icm met de KW V3 schroefset en nu absoluut een super set up heb!
Heb GEEN (5mm) spacer nodig ivm de stelring en aan de buitenzijde loopt er niks aan/schuurt er niets!
Velgen: BBS 7,5 x 17 ET 39/40 icm HANKOOK 205-45/17
Nadat de KW set eronder is gezet hebben we de set up heel laag gezet om te controleren of er iets aanliep, puur voor de check. Heb de set erna gelijk weer iets omhoog gezet, omdat ik persoonlijk niet HEEEEL laag hoef. Denk nu zo'n 4-5 cm lager dan standaard.
Misschien heb je er wat aan Sander!

Heb GEEN (5mm) spacer nodig ivm de stelring en aan de buitenzijde loopt er niks aan/schuurt er niets!
Nadat de KW set eronder is gezet hebben we de set up heel laag gezet om te controleren of er iets aanliep, puur voor de check. Heb de set erna gelijk weer iets omhoog gezet, omdat ik persoonlijk niet HEEEEL laag hoef. Denk nu zo'n 4-5 cm lager dan standaard.

- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Hoeveel ruimte heb jij nog naar de buitenkant toe voordat je velg buiten de auto komt Aart(en/of aan gaat lopen)?ajede schreef:Nou, ik ben het niet 1,2,3 eens met enige bevindingen die ik hier lees omdat ik momenteel met mijn nieuwe zomer set rondrij icm met de KW V3 schroefset en nu absoluut een super set up heb!
Onze sponsors