gr jeroen.
Remmen vervangen
- GP1331
- Nieuwsgierig

- Locatie: Keerbergen
Bericht
tuurlijk. Normaal zou het wel nipt worden, de klauwen zouden er zonder 10mm spacer niet in passen denk ik, dus hopelijk passen ze er wel in met veilige marge als er een spacer op zit. Afwachten in spanning!
Yehann
Geen probleemjerroo schreef:toppie dat je ff een update hebt gegeven, krijge we pics van de remmerij bij montage?
gr jeroen.
Yehann
- GP1331
- Nieuwsgierig

- Locatie: Keerbergen
Bericht
De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.
Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.
Na de tests op zolder post ik mijn bevindingen
Yehann
Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.
Na de tests op zolder post ik mijn bevindingen
Yehann
- Squeek
- Mod virus alert!

Bericht
Red jij dat met 1 flesje Motul van 500ml? Althans, ik heb 1 fles staan en twijfel of ik nog meer nodig heb.GP1331 schreef:De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.
Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.
Na de tests op zolder post ik mijn bevindingen
Yehann
- GP1331
- Nieuwsgierig

- Locatie: Keerbergen
Bericht
Eigelijk helemaal geen idee. Heb jijde rbf 660 dan?Squeek schreef:Red jij dat met 1 flesje Motul van 500ml? Althans, ik heb 1 fles staan en twijfel of ik nog meer nodig heb.GP1331 schreef:De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.
Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.
Na de tests op zolder post ik mijn bevindingen
Yehann
- werner
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Katwijk
Bericht
10 april zijn wij er ook met de seven denk in de middagGP1331 schreef:De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.
Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.
Na de tests op zolder post ik mijn bevindingen
Yehann
- GP1331
- Nieuwsgierig

- Locatie: Keerbergen
Bericht
Super! Ik rijd van 11 tot 12, dus als je rond 12u aankomt en de gp ziet moet je maar even goedendag komen zeggen!werner schreef:10 april zijn wij er ook met de seven denk in de middagGP1331 schreef:De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.
Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.
Na de tests op zolder post ik mijn bevindingen
Yehann
- GP1331
- Nieuwsgierig

- Locatie: Keerbergen
Bericht
Het is uiteindelijk AP racing geworden ipv tarox en ik moet pas in juli naar de keuring, aldus nog geen idee daarvan. Als ik een rode kaart krijg dan steek ik even de oude er terug opkrikkie schreef:En?en hoe zit t met de jaarlijkse keuring, tuning rapport of rode kaart met tarox?
- GP1331
- Nieuwsgierig

- Locatie: Keerbergen
Bericht
nieuwe auto van de moeder die op dit moment aan het roderen is.
Remt beter, zeker met wat warmte in de schijven en blokjes. Fading kan ik nog niets over zeggen, zoals eerder vermeld kom ik daarop terug als ik 10 april in zolder ben gaan testen.
Komt waarschijnlijk doordat hij nu even binnen staat te wachten op zijn nieuwe bandjes^^ als je de komende week een zwarte megane 3 rs met gele spiegels en andere gele add ons ziet, dan moet je ook maar even flikkerenkrikkie schreef:Ik heb u nog niet gespot, ik kom voor mijn werk zeker 1x in de week in Keerbergen, zal flitsen met de camion als ik u zie![]()
En remt t nu beter ?(minder fading)
Remt beter, zeker met wat warmte in de schijven en blokjes. Fading kan ik nog niets over zeggen, zoals eerder vermeld kom ik daarop terug als ik 10 april in zolder ben gaan testen.
- GP1331
- Nieuwsgierig

- Locatie: Keerbergen
Bericht
Re: Remmen vervangen
Nog een update na een lange tijd, want de ketting en spanner waren kapot en moesten dus gemaakt worden. Miserie miserie dus. Anyway, de remmenupdate.
Ben dus op zolder geraakt, en het was eigelijk een beetje een teleurstelling. Het regende en de remmen deden het veel minder goed dan ik verwachtte. Van fading kon ik zeker niet klagen, maar van eigelijke stoppingpower des te meer. Ze hadden helemaal geen echte bijt en ze namen niet genoeg snelheid af. Dikke domper was dat dus.
Opzoek dus naar de oorzaak. Met het weer dat de laatste weken wat droger en vooral wat warmer werd ben ik af en toe wel een paar toertjes gaan maken, altijd met het remprobleem in het achterhoofd. Ik dacht dat het misschien een kwestie was van te weinig warmte in de schijven. Ik ben er alleen maar meer van overtuigd nu. Ze begonnen beter te remmen hoe warmer ze werden en hoe vaker ik remde. Verbetering was er dus wel degelijk.
Begin vorige week maandag nog maar eens naar Nurburgring geweest. Het weer was ok en ik heb 2 laps kunnen doen met de GP. Alvorens het begin van de eerste lap was ik echt vol argwaan, maar na tiergarten was dat gevoel helemaal verdewenen. Remmen waren uiteraard meer opgewarmd en de beet en stoppingpower waren er helemaal. Geen fading te bespeuren, goede wegligging (ben wel opzoek naar andere vering, maar daar zal ik ander topic over beginnen). En dan de banden, Yokohama AD08, die deden het ook voortrefelijk. Het waren 2 van de leukste laps die ik al heb gereden. Zeker niet de snelste, maar gewoon dolle pret.
De remmen zijn het geld dus best wel waard. Het is nog niet op het zelfde niveau als dat van onze megane rs (nogal surrealistisch, de manier waarop dat ding remt), maar het is vele malen beter dan het originele. Zeker qua fading.
Ben dus op zolder geraakt, en het was eigelijk een beetje een teleurstelling. Het regende en de remmen deden het veel minder goed dan ik verwachtte. Van fading kon ik zeker niet klagen, maar van eigelijke stoppingpower des te meer. Ze hadden helemaal geen echte bijt en ze namen niet genoeg snelheid af. Dikke domper was dat dus.
Opzoek dus naar de oorzaak. Met het weer dat de laatste weken wat droger en vooral wat warmer werd ben ik af en toe wel een paar toertjes gaan maken, altijd met het remprobleem in het achterhoofd. Ik dacht dat het misschien een kwestie was van te weinig warmte in de schijven. Ik ben er alleen maar meer van overtuigd nu. Ze begonnen beter te remmen hoe warmer ze werden en hoe vaker ik remde. Verbetering was er dus wel degelijk.
Begin vorige week maandag nog maar eens naar Nurburgring geweest. Het weer was ok en ik heb 2 laps kunnen doen met de GP. Alvorens het begin van de eerste lap was ik echt vol argwaan, maar na tiergarten was dat gevoel helemaal verdewenen. Remmen waren uiteraard meer opgewarmd en de beet en stoppingpower waren er helemaal. Geen fading te bespeuren, goede wegligging (ben wel opzoek naar andere vering, maar daar zal ik ander topic over beginnen). En dan de banden, Yokohama AD08, die deden het ook voortrefelijk. Het waren 2 van de leukste laps die ik al heb gereden. Zeker niet de snelste, maar gewoon dolle pret.
De remmen zijn het geld dus best wel waard. Het is nog niet op het zelfde niveau als dat van onze megane rs (nogal surrealistisch, de manier waarop dat ding remt), maar het is vele malen beter dan het originele. Zeker qua fading.
Onze sponsors















