Overboost MCS
- kristofpr
- Nieuwsgierig
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet gebruikt, zonder sportmode vermaak ik me al primaMaaij schreef:Wanneer gebruiken jullie deze functie? Altijd of alleen als je sportief wilt rijden?

Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- èrcé
- Be Mini
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Ik gebruik de sportfunctie regelmatig, als je echt een beetje wilt gummen en stoplichtsprintjes wilt trekken voel je duidelijk verschil. Alles is wat feller, het lijkt zelfs of je de turbo wat harder hoort fluiten.
Maar als je relaxt wilt cruisen is het handig om de functie uit te zetten, want alles is een stuk nerveuzer.
Maar als je relaxt wilt cruisen is het handig om de functie uit te zetten, want alles is een stuk nerveuzer.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer je de sportknop niet ingedrukt heb de MINI gewoon rustig is en niet-zo-uitdaagt. Dan kan je rustig cruisen. Maar wanneer je hem indrukt hebt voel je meteen dat hij sportief op het gas word. De besturing word verzwaard en de MINI daagt meer uit om dieper het gas in te trappen.
Als je hem op het gas houd en je duwt de knop uit, voel je dat er direct minder benzine in het blok gespoten word. Een soort ingehouden schok krijg je dan. Ben blij dat er zoveel verschil tussen zit.
Zodra ik bij het Philip Morris bochtje ben en ik rijd op 3-kwart ervan, duw ik hem in en trap ik het gas naar beneden, proberen een zo snel mogelijke snelheid neer te zetten voor ik onder het eerste viaduct door rijd.
Kortom, veel verschil en je moet er maar eens mee spelen, dan merk je vrij snel wat hij precies doet.
Als je hem op het gas houd en je duwt de knop uit, voel je dat er direct minder benzine in het blok gespoten word. Een soort ingehouden schok krijg je dan. Ben blij dat er zoveel verschil tussen zit.
Zodra ik bij het Philip Morris bochtje ben en ik rijd op 3-kwart ervan, duw ik hem in en trap ik het gas naar beneden, proberen een zo snel mogelijke snelheid neer te zetten voor ik onder het eerste viaduct door rijd.

Kortom, veel verschil en je moet er maar eens mee spelen, dan merk je vrij snel wat hij precies doet.

- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
Ik verbaas me al een tijdje over het verhaal overboost/sportknop. De overboostfunctie zit op elke cooper s met of zonder sportknop (een ook op de 207RC), en zorgt voor een koppeltoename in een bepaald toerengebied bij vol gas. De sportknop heeft hier niets mee van doen, die zorgt alleen voor een betere gas- en stuurrespons.
- 320d touring
- BBQ hulpkok
- Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Bericht
-Als je bij een cooper ook een sportknop kunt krijgen, wat doet ie daar dan ?
-En een s zonder sportknop heeft dezelfde specs als met, hoe kan dat als de overboost dmv de sportknop wordt geactiveerd ?
De overboost wordt vanuit het motormanagement gestuurd afhankelijk van de stand van het gaspedaal
-En een s zonder sportknop heeft dezelfde specs als met, hoe kan dat als de overboost dmv de sportknop wordt geactiveerd ?
De overboost wordt vanuit het motormanagement gestuurd afhankelijk van de stand van het gaspedaal
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Specificaties:
MINI Cooper S Chili 1,6L Turbo (175 pk, 240/260NM koppel).
Het is super easy om zoiets op zo'n knopje aan te sluiten of op een gaspedaal. Dus het kan in principe beide. Als iemand zegt "Het is via het aanstaan van de sportknop dat de turbo een overboost creeerd" geloof ik het, maar als iemand zegt "Het is het verschil tussen niet vloeren van het gaspedaal en vloeren dat de turbo een overboost creerd" Geloof ik het net zo goed.
Ik heb in de eerste MINI Cooper S brochure dit zien staan:320d touring schreef:-Als je bij een cooper ook een sportknop kunt krijgen, wat doet ie daar dan ?
-En een s zonder sportknop heeft dezelfde specs als met, hoe kan dat als de overboost dmv de sportknop wordt geactiveerd ?
De overboost wordt vanuit het motormanagement gestuurd afhankelijk van de stand van het gaspedaal
Specificaties:
MINI Cooper S Chili 1,6L Turbo (175 pk, 240/260NM koppel).
Het is super easy om zoiets op zo'n knopje aan te sluiten of op een gaspedaal. Dus het kan in principe beide. Als iemand zegt "Het is via het aanstaan van de sportknop dat de turbo een overboost creeerd" geloof ik het, maar als iemand zegt "Het is het verschil tussen niet vloeren van het gaspedaal en vloeren dat de turbo een overboost creerd" Geloof ik het net zo goed.


Onze sponsors